Hovedmeny

Villendende markedsføring fra Renault

Startet av Trond.m, lørdag 16. mai 2015, klokken 08:06

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Sele på tirsdag 16. juni 2015, klokken 21:14
Betalte 212000 for min Renault Intens inkl wallboks og minus vrakpant i mars 2015. Svindel eller ikke jeg er kjempe fornøyd med bilen!
Den første vrakpant kampanjen innebar en reell rabatt på 25000. Og ingen slår Renault på hurtig AC lading, så hvis man klarer seg med begrenset AC saktelading, så er bilen perfekt  ;)

HA

Hei!
Jeg skjønner meg ikke på alle de forskjellige tilbudene som kommer og går, det virker som om det er opp til hver enkelt forhandler i tillegg til at Renault endrer tilbudene nesten ukentlig?
Har fått to tilbud på Zoe Intens m metallic lakk, og begge forhandlere opererer med en grunnpris på bilen på ca 230 000 og ender opp med rundt 265 000, da iberegnet 11 kW wallbox som jeg må betale 20 000 for (jeg mener også denne stod inkludert på Renault sine sider, i alle fall en liten periode) og vinterhjul til 13 500,-. Inkludert er også zaptec og 1- hhv. 5-års fortumlading. (Det gikk et par uker mellom tilbudene, og da var visst 5-årsdealen tapt,  - selv om det ble markedsført med at dette gjaldt til august?)
Jeg får heller ikke 25 000 i tillegg til normal innbyttepris som det nå står på Renault sine sider, fordi jeg har fått "andre tilbud". Begge har gitt meg rabatt på selve bilen på rundt 10 000 kroner, den ene regner også zaptec som et ekstra tilbud, den andre ikke (og jeg som trodde den var inkludert uansett...) DAB+ kan jeg få mot (enda et) tillegg, fikk jeg vite i dag. Så da finnes visst både zaptec og DAB+, for dere som lurer :) Tilbudet forutsetter at bilen registreres før 1. juli, - så da kan jeg vel regne med levering av zaptec og DAB+ til samme tid, må jeg anta...?

Jeg har veldig lyst på en Zoe, men har ikke lyst til å føle meg "lurt" i et kjøp. Blir nesten paranoid av alt en må tenke på og selv huske å få med, og skulle ønske at man opererte med en pris og et sett utstyr og ferdig med det. Regner med forhandlerne og kanskje også representanter for Renault sentralt leser her inne, og hadde satt pris på et innlegg om hva som virkelig gjelder og hva man kan forholde seg til.

ZerOE

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:13

Ingen betalt Fortum avtale. Det som står på hjemmesiden med 5 års Fortum avtale er svindel.

Jo, 1 års lading er inkludert. Hvor står det på hjemmesiden at 5 års lading er inkludert?

AmocoCadiz

Sitat fra: ZerOE på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:40

Ingen betalt Fortum avtale. Det som står på hjemmesiden med 5 års Fortum avtale er svindel.

Jo, 1 års lading er inkludert. Hvor står det på hjemmesiden at 5 års lading er inkludert?

http://renault.no/ze/Ladestasjoner

Og frem til for nylig sto dette klippet fra deres webside;

"HVORFOR VELGE NYE ZOE?
    Frem til 1. august 2015 er 5 års gratis hurtiglading hos Fortum (verdi 25 000,-*) og den nye universal ladekabelen fra Zaptec (verdi 15 900,-)** inkludert i prisen på ZOE Intens
* 5 års hurtiglading hos Fortums ladestasjoner.
    Kundeverdi kr 25.000 er basert på:
    Ladepris kr 2,50 pr. minutt i Fortums ladenettverk.
    Kjøredistanse 75.000 km over 5 år
    500 ladinger hvor av 25% er i nettverket = 125 ladinger- 125 x 80 minutter x NOK 2,5 = NOK 25.000"
** leveres ut fra august 2015 og er ekstraudstyr på LIFE

Det er disse stadige forandringene i tilbud og inndratte gyldighets perioder som oppleves forvirrerende fra RBI Renault Norge
Og merk at Zaptec datoen som skulle leveres august er forandret til høst 2015...

Trond.m

Det står fortsatt følgende på deres hjemmeside http://renault.no/ze/Ladestasjoner

- Minst 200 lokasjoner med minst 600 ladepistoler
- Frem til 1. august 2015 er 5 års gratis hurtiglading hos Fortum inkludert i prisen på nye ZOE

Ikke noe av dette stemmer. De "tror" kanskje at det finnes 600 ladepistoler tilpasset Zoe, men å "tro" han plass innen religion.  Ikke innen markedsføring   ;)

emil

Sitat fra: TM på onsdag 17. juni 2015, klokken 07:16
Det står fortsatt følgende på deres hjemmeside http://renault.no/ze/Ladestasjoner

- Minst 200 lokasjoner med minst 600 ladepistoler

Tar man utgangspunkt i Zoe-ladekartet og kun henter ut Fortum-stasjoner sitter man igjen med litt under 60 lokasjoner i Norge.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: ZerOE på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:40

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lars C. Krogenæs

Blir bare mer og mer oppgitt over Renault.

De må jo være desperate!

Er produktet så vannvitig dårlig at de er nødt til å svindle kundene sine ved å legge inn en haug med skit, som man likevel ikke får levert, for å få folk til å prøvekjøre bilen?

Kunne de ikke i stedet gjort som Rema? Det enkleste er ofte det beste!

Gi en ærlig pris på bilen, som er lik den du må betale i kassa, ferdig prutet, uten noe dilldall. Prisen skal inneholde det de faktisk leverer av utstyr og tjenester.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

morten69

skjønner at folk er frustrerte over kampanjene som kommer og går på Renault.no. Jeg tokk kontakt med Motor forum Oslo og fikk et ryddig og bra tilbud som jeg slo til på.

Renault Zoe intens ny type 230 000,- inkludert zaptec og 5 års fri hurtig lading og 3,6kw hjemmelader
Jeg ville ikke ha zaptec siden jeg ikke kommer til å bruke den. Fikk byttet den i metallic lakk og vinterhjul.

Fikk levert bil for 3 uker siden og er fornøyd.

Zoe intens med vinterhjul, metallic lakk og 3,6 Kw hjemmelader inkludert 5 års hurtiglading 230 000,-

Mitt råd er dra til en seriøs forhandler og få et tilbud. jeg er ihvertfall veldig fornøyd med informasjonen fra Motor Forum Oslo.
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

pudderjagar

Eg kjøpte Zoe Intens 43kw uten vinterhjul med 1 år Fortum til 199 000. Brukte vrakpantrabatten.

Man får ikke med Zaptec kladden. Bilen er dermed ubrukelig på langtur til hytta da den ikke kan lades der. Wallboksen skal de prakke på oss, men det hadde jo vært mye greiere med en ladekladd i stedet, slik alle andre biler har.

Er storfornøyd med bilen. Har kjøpt 1 stk 3fase 6,3 kva trafo til 1500 kr stk. Har plassert den hjå svigers. Kan då lade med 6 kw 3fase. Da fungere knirkefritt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Trond.m

kritikken er som nevnt ikke mot bilen, men mot usann og villedende markedsføring. Jeg vet bare ikke om noen andre importører som skriver så mye som er direkte løgn eller villedende / udokumenterte påstander i sin markedsføring.

Eks. 1: 1 års fri hurtiglading - 600 ladepistoler -DET ER LØGN - kun en brøkdel av disse finnes.

Eks. 2: Standard ladetid hjemme 100 minutter. DET ER LØGN - det er ikke standard men en tilleggsopsjon man må betale hele 20.000 for å få.

De oppgir som sammenlikning standard ladetid for Mercedes B-Klasse til å være 9-13 timer og BMW i3 6-8 timer.  DET ER LØGN. Mercedes B-klasse bruker 3,5 timer med samme 11 kw ladepunkt (som er utgangspunktet for sammenlikningen).

De forteller naturlig nok ikke at Zoe overhode ikke kan lade på de fleste offentlige ladestasjoner og kontakter som folk har hjemme uten tilleggsutstyr til 15900 kr eks. mva. De forteller heller ikke at radioen i bilen slutter å virke om 2 år. Det er å føre kunder bak lyset.

elektrolux

Selgeren hos den lokale Zoe forhandleren er en meget hyggelig mann og jeg syntes nesten synd på han i dette virvaret.

Tilnærmes forhandleren på annen måte der en rett og slett spør om en ferdig pris har han det klar. Må nesten lukke øynene for all villedingen og heller bare kjøpe på denne måten. Reduserer i alle fall frustrasjonsnivået for alle.

Gjorde det samme med ny BMW MC. Ville ikke engang høre annonsert pris da denne uansett er uaktuell. Her vil jeg ha full pakke og lukke øyne og ører for hva jeg faktisk betaler for hver enkelt ting. Tenk å kjøre rundt de neste 25 år ( Ja gamle BMW MC'en ble pensjonert etter så lang tid selv om den fremdeles er like god som ny) og tenke på at en sparte noen tusenlapper på å ikke ha en gadget. Lappene forsvinner uansett, mens gadgeten består.

Fant likevel ut at LED stripen framme kom på 2600.- mens f.eks Ikea selger LED striper for 1/20 del av dette. Også litt interresant i ettertid hva de andre enkelt tingene kostet når de likevel var betalt. :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kos

Dette er en merkelig side med merkelige typer som kjører alt annet en Renault. Jeg var en av de første som bestilte en Renault samt en TESLA  med dertil avtaler. Er strålende fornøyd med mitt bilhold men ser at de som ikke kjører tesla eller Renault er kjempe misfornøyd. Fikk en kjempe avtale på Renault  og en Tesla som er nå 100 000 dyrere en hva man må betale i dag. Samlet besparelse i år er 52 000 versus bensin og så kan dere legge på 30 000 til i bom og ferger. Som ikke det er nok så legg på 24 000 i parkeringsgebyr for 2 biler.

Og så konstanterer jeg at det er sluttsummen på kassalappen som teller til sist, og da er det merkelig at noen av de mest opplyste på dette forumet maser om feil markedsføring.

Har dere ikke noe bedre å foreta dere. Markedsføringen for bil er stort sett villedende om du ikke sjekker sluttsummen, og det gjelder alle merker. Det eneste merket som forteller at de er steindyr er Leaf og de selger som hakka møkk.

Trond.m

At "kos" er fornøyd med å spare masse penger på å kjøre elbil rettferdiggjør vel ikke at Renault gir villedende og feilaktig informasjon til mindre opplyste kunder  ;)

kos

Mindre opplyste "kunder" som kjøper bil? Jeg har kjøpt noen biler fra flere forhandlere og prisen er som kjøttprisen i London. Det er på kontrakten du ser hva bilen vil koste deg. Renault har en del markedsføring som er til forskjell fra en del andre.
1. du får en bil som alle andre
Så får du fra Renault som ingen andre har:
2. du får 25 000 kr i kampanjeperioder for et vrak.
3. du får 25 000 mer enn hva en taksert bil er verdt i kampanjeperioden
4. du får med Fortun sine ladere i perioder fra 1 - 5 år i kampanjeperioden
5. du fikk med hurtiglader fra 10 000 til 20 000 av avhengig av modell og tidspunkt
6. man får ladesystem montert i garasjen som andre tar betalt for,

Så er det problemet med TN og IT nett som en del her på siden har laget til en elefant i en container, men som heller er en mus i en Container.

Så dere forstår - jeg er fornøyd. Og jeg har heller ikke tenkt å klage på en kampanje som stort sett jeg har spart mange penger på inkludert en lader til teslaen som fulgte med Renault.

Så til alle de som mener at det er en villedet kampanje - Er det bedre uten noen kampanje i det hele tatt slik som de andre har så kjøp heller den andre bilen da. Men slutt å klage på et heller svært godt tilbud.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA