Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avdanket "petrol head, " bilgal osv, søker ny bås.

Startet av TM, mandag 15. juni 2015, klokken 20:41

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: emil på lørdag 30. mai 2015, klokken 20:44
Fint at de på nettsidene sammenligner raskeste lademulighet hjemme på Zoe til 80% med treigeste hjemmelademulighet for Leaf/Golf til 100%

Sitat fra: grorudklovnen på torsdag 04. juni 2015, klokken 10:58
Å sammenligne teoretisk tregeste lading hos konkurrentene med raskeste på Zoe så signaliserer Renault at deres kunder ikke vet noe om elbil-lading og kan si hva som helst for å lokke dem. Stakkars Zoe kunder som ikke vet bedre.

Kan sette opp en tilsvarende sammenligning med "Lade ute" i Arendal: Leaf/Soul på CHAdeMO hurtiglader og Zoe med ladebøtta og se hvem som kommer best ut.

elektrolux

Sitat fra: emil på torsdag 04. juni 2015, klokken 11:40
Kan sette opp en tilsvarende sammenligning med "Lade ute" i Arendal: Leaf/Soul på CHAdeMO hurtiglader og Zoe med ladebøtta og se hvem som kommer best ut.

Nå må du ikke sparke noen som ligger nede. Ingen lader Zoe ute i Arendal med bøtta.  ;D

De venter på kabelen fra Zaptec som gir normal 15-20 km/t ladehastighet overalt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TM

Leser og hører (på radioen) at Renault fortsatt reklamerer for 25.000 i rabatt for å bytte inn eller vrake en fossil-bil. Fatter ikke hvordan de kan gjøre dette uten å informere om at rabatten krever at man sier nei tak til andre rabatter som i følge Renault har en verdi på 41000.

Til sammenlikning har BMW nå en kampanje som gir hele 41000 i rabatt. Dersom man har en avtale om storkunde-rabatt kommer disse ALLTID i tillegg ved landsdekkende kampanjer. Det kaller jeg redelig markedsføring,og reelle rabatter. Renault sine kampanjer er sannsynligvis lovstridige. Derfor var valget enkelt for meg.

kaiat

Hvilke andre kampanjer? Per i dag er det kun vrakpantkampanjen de har så vidt jeg kan se. For min egen del er vrakpantkampanjen en bedre deal da det er lite Fortum-ladere der jeg bruker å ferdes og jeg har en gammal holk med mangel på siste EU-kontroll stående.  :)

TM

Hvis du kjøper Intens, så er det 5 års fri Fortum "hurtiglading" og Zaptec ladekabel for lading fra 220V kontakt inkludert. Ladekabelen koster alene 15.900 (eks. Mva). Hvis du benytter vrakpant kampanje, så får du ikke med ladekabel, og du får 1 års fri lading. Du velger kanskje vrakpant kampanjen fordi du ikke trenger å lade andre steder enn hjemme. Problemet oppstår den dagen du skal selge bilen. Kjøper har sannsynligvis ikke en ladeløsning som kan benyttes (IT nett). Da antar jeg at kjøper vil kalkulere inn pris på kjøp av ladekabel, men du som selger får i praksis "regningen".
Med life modellen leveres ikke ladekabel med, men problemet får du også der når bilen en dag skal selges.  Utrolig at man ikke leverer ladekabel med begge modellene. Wallbox er fint å ha hjemme, men som navnet tilsier er det ikke portabelt.

kaiat

Hadde glemt Zaptec-laderen, men ser i den nåværende prislisten på renault.no at denne ikke er nevnt med et ord. Det er heller ikke nevnt noe om 5 års lading hos Fortum, bare 1 år. Da spørs det, er Zaptec-laderen blitt ytterligere utsatt?

TM

Har ikke hørt noe om det. Men det er et relevant spørsmål, for det er jo bare 7 uker til den i teorien skal være klar for kundeleveranser. Da burde man forvente at forhandlerne allerede hadde fått prototyper som de kunne vise fram. Du har rett i at de ikke lenger skriver om kampanjen med Zaptec kabel og 5 års lading. Men under http://renault.no/ze/Ladestasjoner står det fortsatt:

- Frem til 1. august 2015 er 5 års gratis hurtiglading hos Fortum inkludert i prisen på nye ZOE

Men RBI mener altså nå at det som er inkludert i prisen, IKKE er inkludert i prisen dersom man har innbytte eller vrakmelding.

aronesen

Sitat fra: kaiat på onsdag 10. juni 2015, klokken 19:12
Hadde glemt Zaptec-laderen, men ser i den nåværende prislisten på renault.no at denne ikke er nevnt med et ord. Det er heller ikke nevnt noe om 5 års lading hos Fortum, bare 1 år. Da spørs det, er Zaptec-laderen blitt ytterligere utsatt?

Her står det at den skal lanseres til høsten... http://zaptec.com/home/zapcharger/ Så spørs det om man benytter den astronomiske inndelingen av årstiden eller dem meteorologiske.
Hvis vi for enkelhets skyld benytter oss av den astronomiske som er lik over hele landet, så varer høsten fra 7 august til 16 november. http://no.wikipedia.org/wiki/Årstid.

Hva tror dere? Er den klar når skolene starter eller ikke før vi har skiftet over til vinterdekk? ;)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

ZOE

Spørsmålet er hvilken konsekvens dette har for dem som har lovet dette til 1/8 (altså de samme som har lovet 200 ladestasjoner med 600 pistoler).

Svaret er garantert INGEN.

Det er derfor de har kuttet zaptec som inkludert nå, for da blir det åpenbart at de har løyet tidligere og ikke kan levere på tide..

Det er iallefall min spekulasjon...

Lars C. Krogenæs

Det Renault reklamerer med er jo ikke bare villedende, men jeg vil vel også si et forsøk på svindel.

Foreldrene mine har i dag iMiev, men skal kjøpe ny elbil med lenger rekkevidde, slik at de kan bruke elbilen til hytte på Ringebu og Tvedestrand, gjerne med et ladestopp på en time. De bestemte seg da for Zoe som de i følge kampanjen bør kunne få for rundt 200.000,-

Men det er ikke sant!

Hos Berg Auto på Rud i Bærum får man Intens til 222.105. Dette inkluderer en rabatt på 25.000,-

Mine foreldre har en Peugot Partner de skal vrake. Det kunne jo ha passet fint, men nei!

Leverer du inn bilen, får du ikke rabatt på utstyr. Dermed taper man 5000,- i forhold til å levere inn bilen hos høggeren selv.

På Renault sine sider skriver de:" Frem til 1. august 2015 er 5 års gratis hurtiglading hos Fortum inkludert i prisen på nye ZOE". Problemet er at dette ikke gjelder de som kjøper nye Zoe. Ren løgn fra Renault altså.

De kunne ikke få zaptec kladden som Renault har skrytt av i et år nå. Derimot kunne de kjøpe bøtta på 20kg som de da må ha med seg i bilen, når de skal på hytta på hhv. Ringebu og Tvedestrand. Hvor mange tusen Renault skulle ha for denne fikk jeg ikke med meg. Det var heller ikke mulig å bytte ut wallboxen (hva skal man egentlig med den, behovet for rask lading hjemme er minimalt), med en zaptec kladd, slik at bilen er selgbar på bruktmarkedet.

Bilen leveres fremdeles ikke med DAB, så radioen har en forventet levetid på 2 år før det blir stillt i bilen.

Dersom Berg Auto v/Paal Zachariassen prøver å villede sine kunder er det trist, da Bærum burde være et spennede marked for å selge Zoe. Dersom tilbudet de har fått stemmer med det Ranualt har diktert vil jeg kalle dette svindel og igjen klart advare mot å kjøpe ZOE.

Lars

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

morten69

Hei!

det tilbudet dem har fått er vel på Intens som koster 230 000,-. Pluss vinterhjul og metallic lakk så er du på ca 247 000- vrakpant 25000 skulle vel gi pris på 222 000.

Tilbud på bil life 200000 + vinterhjul og metallic lakk ca 217000- 25000 i vrakpant skal vel gi bil til ca 192000,-

Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

TM

:D
Sitat fra: morten69 på tirsdag 16. juni 2015, klokken 15:33
Hei!

det tilbudet dem har fått er vel på Intens som koster 230 000,-. Pluss vinterhjul og metallic lakk så er du på ca 247 000- vrakpant 25000 skulle vel gi pris på 222 000.

Tilbud på bil life 200000 + vinterhjul og metallic lakk ca 217000- 25000 i vrakpant skal vel gi bil til ca 192000,-
De prisene forutsetter at man frasier seg muligheten til å lade på vanlig 16A 230V kurs for all framtid, eller til man er villig til å legge 20 tusenlapper på bordet for en kabel med klump. Og så må man ta med et DAB adapter som visstnok koster ca 5000 ink. montering, og da får man til og med en dårlig integrert løsning. Hvis man ikke MÅ ha bil akkurat nå, så ville jeg ventet til Zaptek kabelen er lansert og bilen leveres med fabrikk-montert DAB radio. Tipper det er tilgjengelig i løpet av 3 mnd.

Lars C. Krogenæs

Tilbudet er på Intens. Det blir dyrere med en vrakbil enn uten. Renaultvere kampanjen er dermed ren svindel.

Ingen betalt Fortum avtale. Det som står på hjemmesiden med 5 års Fortum avtale er svindel.

Man får ikke med Zaptec kladden. Bilen er dermed ubrukelig på langtur til hytta da den ikke kan lades der. Wallboksen skal de prakke på oss, men det hadde jo vært mye greiere med en ladekladd i stedet, slik alle andre biler har.

Må si at tilbud og info før Renault stinker!
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

TM

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:13
Tilbudet er på Intens. Det blir dyrere med en vrakbil enn uten. Renaultvere kampanjen er dermed ren svindel.

Ingen betalt Fortum avtale. Det som står på hjemmesiden med 5 års Fortum avtale er svindel.

Man får ikke med Zaptec kladden. Bilen er dermed ubrukelig på langtur til hytta da den ikke kan lades der. Wallboksen skal de prakke på oss, men det hadde jo vært mye greiere med en ladekladd i stedet, slik alle andre biler har.

Må si at tilbud og info før Renault stinker!
Ja, jeg forstår ikke at de klarer å unngå forbrukermyndighetenes radar med alle disse tvilsomme kampanjene. Skrapeloddene hvor alle vant var det første de begynte med, og heller ikke der var det samsvar mellom oppgitt og reell "gevinst". Så var det angrefristen de gitt ut med i pressen, og kampanjen ble i det stille trukket tilbake 14 dager etter en pressemelding hvor de bekreftet at den ble videreført. I juni-utgaven av Auto Motor & Sport annonserer de med 5 års Fortum lading, og trekker tilbake tilbudet få dager etter utgivelsen.

Sele

Betalte 212000 for min Renault Intens inkl wallboks og minus vrakpant i mars 2015. Svindel eller ikke jeg er kjempe fornøyd med bilen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA