Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

boppus

Sitat fra: Hyperstress på mandag 12. januar 2015, klokken 17:45
Den burde vært default til TACC for hver start, og så kunne en med viten og vilje velge CC fra menyen om TACC er blokkert. Evt at valget kommer opp automatisk på skjermen i disse tilfellene.

Uenig. Folk er vanedyr, og du glemmer raskt at du har valgt CC i stedet for TACC. Når bilen din nærmer seg bilen foran antar du bilen din vil bremse/justere avstanden, men det skjer ikke og brått har du kollidert.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Tuxedo

#136
Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 17:34
Merket at klokka mi gikk over til 12 timers format uten forvarsel og en ting til jeg ikke husker. Uten at jeg har fått oppdateringen. Noen som skjønner hvorfor noe sånt skjer iblandt?
Kosmisk stråling.  En høyenergipartikkel fra verdensrommet flippet den bit'en som koder for tidsformat.

(Og jeg tuller bare delvis.  Dette er ofte en årsak til uforklarlige dataminnefeil som ikke lar seg reprodusere. Men jeg tror det kan være en software bug i dette tilfellet.)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Philippo10

Ikke derfor man er på forumet? Hadde dette vært teamspeak hadde jeg skjønt det. Flere tråder har blitt ryddet pga slikt, som bærer ingen hensikt.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Hyperstress


Sitat fra: Boppus på tirsdag 13. januar 2015, klokken 17:53
Sitat fra: Hyperstress på mandag 12. januar 2015, klokken 17:45
Den burde vært default til TACC for hver start, og så kunne en med viten og vilje velge CC fra menyen om TACC er blokkert. Evt at valget kommer opp automatisk på skjermen i disse tilfellene.

Uenig. Folk er vanedyr, og du glemmer raskt at du har valgt CC i stedet for TACC. Når bilen din nærmer seg bilen foran antar du bilen din vil bremse/justere avstanden, men det skjer ikke og brått har du kollidert.

Ser ikke at den situasjonen er særlig forskjellig fra at en idag kjører uten CC, tar igjen en bil, slipper pedalen for å bremse - og så viser det seg at en har glemt at CC står på likevel. Det skjer en gang i blant. I begge tilfeller må en reagere raskt og skru av CC/bremse.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

RaBalder

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 13. januar 2015, klokken 19:25

Sitat fra: Boppus på tirsdag 13. januar 2015, klokken 17:53
Sitat fra: Hyperstress på mandag 12. januar 2015, klokken 17:45
Den burde vært default til TACC for hver start, og så kunne en med viten og vilje velge CC fra menyen om TACC er blokkert. Evt at valget kommer opp automatisk på skjermen i disse tilfellene.

Uenig. Folk er vanedyr, og du glemmer raskt at du har valgt CC i stedet for TACC. Når bilen din nærmer seg bilen foran antar du bilen din vil bremse/justere avstanden, men det skjer ikke og brått har du kollidert.

Ser ikke at den situasjonen er særlig forskjellig fra at en idag kjører uten CC, tar igjen en bil, slipper pedalen for å bremse - og så viser det seg at en har glemt at CC står på likevel. Det skjer en gang i blant. I begge tilfeller må en reagere raskt og skru av CC/bremse.
Svært enig nå.

Man kan ikke legge skylda på en nestenkolisjon på at man trodde bilen var satt opp annerledes enn den er i øyeblikket.

Klarer man ikke håndtere bilen slik den er til enhver tid, så får man finne en annen bil. En med færre lys og settinger. Så kan vi andre føle oss trygge i trafikken.

Det er nå min mening  ::)

Leaf_2014

Er det ikke nedbremsing uansett dersom det nærmer seg kollisjon, uansett setting på cruise'n (pre-crash)?
Leaf 2014

Tuxedo

Sitat fra: Skjervesbu på tirsdag 13. januar 2015, klokken 19:35
Er det ikke nedbremsing uansett dersom det nærmer seg kollisjon, uansett setting på cruise'n (pre-crash)?
Men da må radaren virke, og det er når den ikke virker (dvs., er tildekket) at cruise kobler ut.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Oggen

På Volvo'en (city safe) funker bare dette opp til 30 km/h med at den bremser.
I hastigheter over det blir frontruta rød og det piper om bilen blir nervøs.
Hvordan det er på Tesla har jeg ikke sett eller hørt  noen steder.

Pompel

I dag la jeg plutselig merke til at jeg fikk skrudd ned skjermbelysningen til 0% (fremdeles bittelitt lys). Var det ikke slik at den kun gikk ned til 20% tidligere?
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Merket i dag at skifteknappene for TuneIn-kanaler (på venstre side av rattet) ikke lenger "går rundt", dvs at står du på siste kanal i listen, så var det tidligere slik at fremover-knappen ville ta deg til første kanal, og omvendt for bakoverknappen.  Slik det er i 6.1, så skjer det ingenting om du blar fremover når du står på siste kanal.  Litt irriterende, siden dette var en rask måte å komme til toppen av listen om man stod nær bunnen.

Har foreløpig ikke sjekket om dette også gjelder lagrede DAB-kanaler.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Pompel

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:40
Alltid gått til 0
Da så... :) Syntes den var så mørk plutselig, men var nok heller at det var fremdeles dagslys når jeg kjørte fra kontoret
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

atta

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:32
Merket i dag at skifteknappene for TuneIn-kanaler (på venstre side av rattet) ikke lenger "går rundt", dvs at står du på siste kanal i listen, så var det tidligere slik at fremover-knappen ville ta deg til første kanal, og omvendt for bakoverknappen.  Slik det er i 6.1, så skjer det ingenting om du blar fremover når du står på siste kanal.  Litt irriterende, siden dette var en rask måte å komme til toppen av listen om man stod nær bunnen.

Har foreløpig ikke sjekket om dette også gjelder lagrede DAB-kanaler.

Første jeg også la merke til. Irriterende. Man kan vel ikke endre rekkefølgen heller? Testet forøvrig Rdio, og den buffrer superraskt nå.

Cato76

Genialt med den nye beregningen i forbruk ved navigering.  ;)
Jeg testet denne på vei til jobben i dag, og den virker ut til å fungere ganske bra. Det eneste jeg mistenker er at jeg tror den ikke regner med at en kjører gjennom tunneler, men over tunnelene... Ser nemlig på grafen at før en tunnel så virker det ut som den beregner forbruket som om man skulle kjøre over en liten ås.  ???

På bildet ser dere grå linje som er beregnet forbruk, og den grønne linjen er faktisk forbruk.

Turen min i dag var ikke lengre enn 20km, og det behøves nok en lengre test-tur før vi kan se om denne stemmer 100%
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Haldenser

Pga begrensingene i navigasjonen og at man ikke selv kan velge alternativ rute har dessverre denne funksjonen begrenset nytte. Fra Halden til Drammen feks vil navigasjonen på død og liv ha meg til å ta Moss-Horten ferga  :o Du kan dermed ikke danne deg et ordentlig bilde av turen før du har sjekket kartet å sett om ruta faktisk stemmer, og gjør den ikke det så får du heller ikke gjort noe med det
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA