Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

Hyperstress

Som Tuxedo og Haldenser postet i "FW-julegavetråden",  ser ut som FW6.1 er rett rundt hjørnet:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/40577-Firmware-6-1

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

#1
Se der ja. Energiberegning av rute med topografi, og parkeringssensorer foran aktiveres når man rygger. To viktige ting jeg har savnet :)
Står dog ikke om været tas inn i energiberegningen.

Smart forvarming setter sikkert kona pris på når hun begynner å jobbe igjen, men styrestriper når man rygger har hun presisert at hun ikke ønsker. Så de skrus av :)

Energy-appen bruker nå "average" som standard, istedenfor instant.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Davidsv

S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

frosken

Som det nevnes i tråden på det forumet har ikke den bilen autopilot-sensorene. Blir spennende å se om det er mer funksjonalitet som slippes til de nye bilene.

cra

Litt skeptisk til at høyre scrollhjul automatisk justerer sist brukte funksjon. Ser for meg mye mikk med takluka når jeg kommer borti knappen, enten uforvarende, eller fordi jeg ofte fikler med den. (sistnevnte får jeg vel ta på egen kappe.)  Ellers mye spennende der. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Sitat fra: cra på torsdag 08. januar 2015, klokken 16:15
Litt skeptisk til at høyre scrollhjul automatisk justerer sist brukte funksjon.
Enig. Hos meg er høyre scrollehjul opptatt til å justere lysstyrken på skjermene. Eller kanskje de endelig har fått auto nattmodus i tunneller denne gangen?

frosken

Jeg synes det virker helt fantastisk, all den tid lysstyrke ikke stilles automatisk. Jeg vil ikke okkupere høyre scrollhjul til kun justering av lysstyrke, men det er fremdeles den desidert mest brukte funksjonen til høyre hjul.

cra

En enkel løsning (på kanskje et ikke-eksisterende "problem") kunne være en bryter for om man ønsker å automatisk justere siste funksjon, eller om man vil velge funksjon først og så justere. Det er spesielt på denne årstida jeg er litt skeptisk til autojustering (av takluka). ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Så kjenner vi på følelsen igjen da. Tør jeg å installere? Forsvinner det mer rekkevidde? Blir bilen slappere? Eller kanskje noe kommer tilbake? Håper at bugsene som kom med forrige versjon rettes, og at ingen nye introduseres. Kanskje blir det mulig å skru av autolagring av heving også? For min del betyr de nye funksjonene lite, nå vil jeg bare ha en bil hvor alt fungerer som tiltenkt.

Litt engstelig nå  ;)

frosken

Nå er vel sjansen for at sist brukte funksjon er soltak ganske liten på denne årstiden? :)

Teslanewbie

Reverse camera guidelines  endelig ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Pompel

Her er release notes for biler med autopilotpakke. De tre funksjonene som har kommet til der er:

  • Traffic Aware Cruise Control
  • Auto High Beam
  • Forward Collision Warning
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

mr.rs4

#12
De som har muligheten, test bilen (0-100-0, enten med klokke, eller med GTech eller VBox), bare for å sjekke før og etter oppdatering.

Edit
Jeg har både GTech og VBox, som måles med.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Bjoris

Forstår jeg det riktig at det ikke er endring på Rdi? Utover bedre buffering som jo er meget kjærkommet! Shuffel og repet gjelder bare USB etc?

Hadde håpt det kom fulle versjon, men ellers var det mange godbiter her, mer enn i 6.0, men de hadde vel tenkt å lansere alt dette i 6.0 og så ble den kraftig redusert, var det ikke slik?

Skulle svært gjerne hatt mulighet til å endre amp på ladingen via appen, samt vinterstengt luka, nå er det 2 cm klaring til skiboksen og jeg lurer på hva som skjer om jeg kommer bort i Vent på appen, det har skjedd før...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Pompel

Ingen andre endringer i Rdio, dessverre.

Jeg har derimot ikke testet musikk fra USB tidligere, men har sett referanser til at norske bokstaver i filnavn/mapper ikke har vært støttet. Testet nå og det ser ut til å fungere finfint.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA