Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

Haldenser

Installerte nettopp 6.1 oppdateringen (ver 2.2.113) og fikk etter en stund en melding om "Update did not complete sucessfully". Bilen har korrekt SW versjon for 6.1, men får en feilmelding om at parking sensors disabled.
Ringte support tlf og fikk bekreftet at dette var en kjent feil for en del biler av nyere dato med autopilot-sensorene. Visstnok blir ikke alltid firmware i sensorer enige med oppdateringen og den feiler dermed for disse og deaktiverer dem. Pusher ut oppdateringen på nytt senere, og hvis ikke dette hjelper må sensorene flashes med ny firmware av engineering team i uniten.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Thor2014

Artig.
Skulle gått 5 år tilbake å sagt, jeg må bare oppdatere den firmware som er i sensoren slik at den prater riktig med den software som bilen laster ned av seg fra internett.  Hæ? Du sa hva ;D ;D

Ctran

Fikk 6.1 i dag. Var ute å prøvde fjernlys og tacc. Fjernlysene funket ypperlig! La meg bak en bil i bekmørke, slo seg på rundt i svingen og når den så litt av baklyktene til bilen forran så slo den seg av igjen raskt. Tacc fungerte bra, spesielt den funksjonen der man trekker spaken mot seg i et halvt sec og den følger fartsgrensen. Savner at den kan regulere det automatisk når en bytter fartsgrense. Kommer det?

Haldenser

Sitat fra: Haldenser på søndag 25. januar 2015, klokken 22:00
Installerte nettopp 6.1 oppdateringen (ver 2.2.113) og fikk etter en stund en melding om "Update did not complete sucessfully". Bilen har korrekt SW versjon for 6.1, men får en feilmelding om at parking sensors disabled.
Ringte support tlf og fikk bekreftet at dette var en kjent feil for en del biler av nyere dato med autopilot-sensorene. Visstnok blir ikke alltid firmware i sensorer enige med oppdateringen og den feiler dermed for disse og deaktiverer dem. Pusher ut oppdateringen på nytt senere, og hvis ikke dette hjelper må sensorene flashes med ny firmware av engineering team i uniten.
En oppdatering på denne: Fikk beskjed i går kveld at en ny oppdatering var klar og satt denne til installasjon i natt. Nå på morgenen stod det at oppdateringen var "successful" og versjonsnr 2.2.114
Ser også en notis i oppdateringen om at lane assist nå kun skal vibrere en gang isteden for tre som før. Får teste ut de div funksjonene til jobb, men uansett supert at det løste seg!
2013 US Leaf Tekna

Asarin

Fikk 6.1 på fredag, men ikke testet det så mye før i dag. Jeg er veldig glad for den nye løsningen på parkeringssensorene.

TACC var også helt magisk med køkjøring.

Var virkelig mye bra i denne oppdateringen.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Haldenser

Ser at jeg har grå ryggelinjer på snø, andre bilder jeg har sett er hvite. Likt for andre her?
Ser også en bug hvor speed assist symbolet (fartsgrensen) ligger bak rutebeskrivelsen på kartet.
2013 US Leaf Tekna

cra

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:16
Ser at jeg har grå ryggelinjer på snø, andre bilder jeg har sett er hvite. Likt for andre her?

Jeg synes også mine endret farge etter behov; de var hvite på svart asfalt, men ble grå når jeg nærmet meg den hvite garasjeporten. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sole

Kanskje ikke den viktigste endringen, men jeg lurer litt på den nye Shuffle-funksjonen for medieavspilling.
Krever denne at man har definert en playlist å "shuffle" fra? Skulle gjerne satt hele disken (>3000 spor) på random play, uten å måtte ta ørkenvandringen ved å trykke alt inn i playlist først...

ew

Mediespilleren har ikke spillelister. Man kan legge filer i mapper på USB-pinnen, og da får man på en måte spillelister. Uten mapper (og antakelig hvis man ikke går inn på en mappe) vil shuffle spille av tilfeldig fra alt sammen.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Sole

Sitat fra: ew på tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:21
Mediespilleren har ikke spillelister. Man kan legge filer i mapper på USB-pinnen, og da får man på en måte spillelister. Uten mapper (og antakelig hvis man ikke går inn på en mappe) vil shuffle spille av tilfeldig fra alt sammen.

I mitt tilfelle ligger alt i mapper, under artist og deretter album. Det vil si at jeg må ned på albumnivå for å shuffle sanger vil jeg tro da. Altså ikke mulig å shuffle på tvers av mapper i USB-harddisken.

Tuxedo

Sitat fra: Sole på tirsdag 27. januar 2015, klokken 13:24

I mitt tilfelle ligger alt i mapper, under artist og deretter album. Det vil si at jeg må ned på albumnivå for å shuffle sanger vil jeg tro da. Altså ikke mulig å shuffle på tvers av mapper i USB-harddisken.
Nei, det er også andre kategoriseringsalternativer i spilleren, som f.eks. artist.  Skal sjekke om det er en måte å velge "alle".
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 27. januar 2015, klokken 13:34
Sitat fra: Sole på tirsdag 27. januar 2015, klokken 13:24

Nei, det er også andre kategoriseringsalternativer i spilleren, som f.eks. artist.  Skal sjekke om det er en måte å velge "alle".
Det var jo enkelt.  Ved å velge "Songs", blir alle låtene på hele USB-sticken listet i alfabetisk rekkefølge.  Dette blir da spillelisten.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sole

Joda, og den metoden har jeg praktisert en stund. Hadde imidlertid håpet at den nye funksjonaliteten skulle være litt mer enn som så. Men kanskje i v6.2....

Tuxedo

Sitat fra: Sole på tirsdag 27. januar 2015, klokken 21:24
Joda, og den metoden har jeg praktisert en stund. Hadde imidlertid håpet at den nye funksjonaliteten skulle være litt mer enn som så. Men kanskje i v6.2....
Den har dessverre ingen egendefinerte spillelister, foreløpig.  Du må velge songs (alle alfabetisk), kategori (rock, jazz, etc), artist, album, eller mappe.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA