Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

mariowing

Sitat fra: Haldenser på torsdag 15. januar 2015, klokken 08:46
Pga begrensingene i navigasjonen og at man ikke selv kan velge alternativ rute har dessverre denne funksjonen begrenset nytte. Fra Halden til Drammen feks vil navigasjonen på død og liv ha meg til å ta Moss-Horten ferga  :o Du kan dermed ikke danne deg et ordentlig bilde av turen før du har sjekket kartet å sett om ruta faktisk stemmer, og gjør den ikke det så får du heller ikke gjort noe med det

Godt at du ikke generaliserer  :P
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

JumboTour

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:32

Første jeg også la merke til. Irriterende. Man kan vel ikke endre rekkefølgen heller? Testet forøvrig Rdio, og den buffrer superraskt nå.

Jeg syns det virker som at lyden fra Rdio-streamingen er flatere etter oppgraderingen, kan nesten virke som om de har løst buffringsproblemet ved å redusere streaming-kvaliteten. Dette vil jo medføre hurtigere buffring... :-\

FThorsen

Sitat fra: JumboTour på torsdag 15. januar 2015, klokken 12:35
Jeg syns det virker som at lyden fra Rdio-streamingen er flatere etter oppgraderingen, kan nesten virke som om de har løst buffringsproblemet ved å redusere streaming-kvaliteten. Dette vil jo medføre hurtigere buffring... :-\

Har du sjekket at de bare ikke har resatt kvaliteten ned fra High (eller hva den het)?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Tuxedo

Sitat fra: fthorsen på torsdag 15. januar 2015, klokken 13:41
Sitat fra: JumboTour på torsdag 15. januar 2015, klokken 12:35

Har du sjekket at de bare ikke har resatt kvaliteten ned fra High (eller hva den het)?
Nei, den står fremdeles på High.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Philippo10

Er det helt tilfeldig når man får denne oppdateringen?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Li-Ion

Sitat fra: Philippo10 på torsdag 15. januar 2015, klokken 16:23
Ja....som med mye annet fra Tesla....dessverre...
Be afraid...

mortyeriksen

Jeg spurte om 6.1 på service nå og svaret er at den sendes ut til 1500 av gangen. Får håpe det ikke er mange dager imellom hver batch :)
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

jakoys

Oppdateres her hos meg nå.

Veggen

Hvor mange model S finnes det nå?
Hvis vi antar 60.000 så vil det være 40 batcher.
Så spørs det hvor lang tid det går mellom hver batch da.

BMW850

Sitat fra: Li-Ion på torsdag 15. januar 2015, klokken 17:58
Ja....som med mye annet fra Tesla....dessverre...

Alle forstår vel at av praktiske og sikkert fornuftige grunner blir oppdateringene fordelt ut gradvis. Slutt og syt! Hentet bilen på Grorud igår og fikk bare siste 6.0 oppdatering, so what, den kommer nok :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

geirgp

Sitat fra: mortyeriksen på torsdag 15. januar 2015, klokken 18:01

Jeg spurte om 6.1 på service nå og svaret er at den sendes ut til 1500 av gangen. Får håpe det ikke er mange dager imellom hver batch :)

Jeg fikk ny bil levert forrige fredag der de ikke hadde rukket å legge inn 6.1 da den var så fersk, men ble fortalt at den ble rullet ut automatisk over 3G og at jeg kom til å få den snart.

Idag fikk jeg epost fra Tesla med innkallelse til verkstedstime for firmwareoppgradering om 2 uker. Jeg spurte ikke nærmere da dem sikkert vet hva dem gjør, men syntes det var litt rart at jeg må inn med bilen når oppdateringen tydeligvis blir rullet ut til andre biler over internett. Noen tanker?
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

Havebigfun

Sitat fra: geirgp på torsdag 15. januar 2015, klokken 21:27
Jeg fikk ny bil levert forrige fredag der de ikke hadde rukket å legge inn 6.1 da den var så fersk, men ble fortalt at den ble rullet ut automatisk over 3G og at jeg kom til å få den snart.

Idag fikk jeg epost fra Tesla med innkallelse til verkstedstime for firmwareoppgradering om 2 uker. Jeg spurte ikke nærmere da dem sikkert vet hva dem gjør, men syntes det var litt rart at jeg må inn med bilen når oppdateringen tydeligvis blir rullet ut til andre biler over internett. Noen tanker?
Kan hende bilen har meldt om en annen feil i SW -slik at du får en annen pakke enn de som får 6.1 over lufta. Kostnaden for Tesla er vesentlig høyere med din løsning- de har nok sine grunner.

Haldenser

Fikk heller ikke 6.1 på service i dag, de la inn siste versjon de hadde inne og forklarte at 6.1 kun distribueres OTA enn så lenge. Fikk også siste firmware versjon på telematikkmodemet i bilen som visstnok oppdateres separat.
Navigeringssystemet ble også oppdatert med noe nytt iflg serviceoversikten.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

geirgp

Sitat fra: Haldenser på torsdag 15. januar 2015, klokken 21:52
Fikk heller ikke 6.1 på service i dag, de la inn siste versjon de hadde inne og forklarte at 6.1 kun distribueres OTA enn så lenge. Fikk også siste firmware versjon på telematikkmodemet i bilen som visstnok oppdateres separat.
Navigeringssystemet ble også oppdatert med noe nytt iflg serviceoversikten.

Dette hadde jeg ikke fått med meg; i tillegg til OTA oppdateringer så er det altså en (eller flere?) firmware for forskjellige komponenter (du nevner et modem). Er det derfor jeg har sett det skrives 2 forskjellige versjonsnummer rundt forbi (6.x/2.x)? Og i tillegg til dette så oppdaterer dem også navigasjon separat.. litt snodig da 6.1 OTA oppdateringen også inneholder endringer på navigasjon.

Hvis så er tilfelle er jeg litt nærmere en forståelse for hvorfor bilen min ble kalt inn til oppdatering når andre har fått 6.1 levert i garasjen.
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

Haldenser

Modemet ble oppdatert fra engineering i US "manuelt" visstnok. Har hatt enkelte problemer med at 3G har vært borte på morgenkvisten. Når det gjelder navigasjon leveres funksjonalitet via SW update, så kan det fintunes og justeres på siden av service visstnok.
Versjonsnummerene har ikke noe med det å gjøre, 6.x er versjonsnummeret vi som sluttbrukere skal forholde oss til, 2.x er internal build nummer (vises når du trykker på Tesla logoen) og skal være unødvendig for folk flest å vite til daglig. 
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA