Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

fviken

ACC i vår 5 år gamle Prius er alltid radarbasert. Dersom det regner eller snør for mye er det ikke mulig å bruke CC. Antar det er av sikkerhetmessige grunner (slik beskrevet over). Under slike forhold er det uansett ikke så lurt å kjøre med CC.
Model S P85D med alt unntatt alarm og barneseter bestilt 6. nov 2014 - VIN: P697XX. Utlevering 6. mars 2015

Model X Signature #202 (reservert 21. des 2013, kansellert 7. nov 2014)

Davidsv

Er det ikke en egen instilling på cc-hendelen som sier om den skal bruke adaptive eller ikke da?
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

cairnz

Sitat fra: Davidsv på mandag 12. januar 2015, klokken 15:21
Er det ikke en egen instilling på cc-hendelen som sier om den skal bruke adaptive eller ikke da?

Jo, du kan vippe opp eller ned for å justere hastighet, og mot deg (resume) for TACC. Tipper du da kan gå fra "ikke-CC" til hastighetsbasert CC ved å initiere CC med vipp opp eller ned, og ikke mot deg.
Elbilist

Tuxedo

Sitat fra: cairnz på mandag 12. januar 2015, klokken 15:39
Sitat fra: Davidsv på mandag 12. januar 2015, klokken 15:21
Er det ikke en egen instilling på cc-hendelen som sier om den skal bruke adaptive eller ikke da?

Jo, du kan vippe opp eller ned for å justere hastighet, og mot deg (resume) for TACC. Tipper du da kan gå fra "ikke-CC" til hastighetsbasert CC ved å initiere CC med vipp opp eller ned, og ikke mot deg.
Det er mulig at dette bare angir maks-hastighet på ACC.  Den vil sikkert uansett bruke radar til å slakke ned hvis bilen foran gjør det.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Oggen

Sitat fra: jkirkebo på mandag 12. januar 2015, klokken 15:02
Sitat fra: Dennis på mandag 12. januar 2015, klokken 14:31
Tror det er vanlig på mange biler at hvis bilen har radarbasert cruise control så har den ikke vanlig type også. Dette for å hindre at folk ved en feil aktiverer bare den vanlige typen og fyker av gårde i rumpa på bilen foran i god tro :P


Tech-pakka er blitt for stor og bør splittes i mindre pakker er min mening. Hjelpesystemer som ikke påvirker sikkerhets-ratingen bør skilles ut i egen pakke.

Nettopp dette tror jeg blir ett ledd i neste prisjustering.

Annen ting. Sendes 6.1 bare ut til biler med nye sensorene, eller får vi "gamlingene" det senere en gang??

Dennis

Alle får 6.1 men kun de med nyere hw får TACC og de funksjonene som krever HW som man får med autopilot pakka såklart, de gamle får en del nytt de også :)

Pompel

Sitat fra: cairnz på mandag 12. januar 2015, klokken 15:39
Sitat fra: Davidsv på mandag 12. januar 2015, klokken 15:21
Er det ikke en egen instilling på cc-hendelen som sier om den skal bruke adaptive eller ikke da?

Jo, du kan vippe opp eller ned for å justere hastighet, og mot deg (resume) for TACC. Tipper du da kan gå fra "ikke-CC" til hastighetsbasert CC ved å initiere CC med vipp opp eller ned, og ikke mot deg.
Nope, det er på nåværende tidspunkt ingen måte å slå av TACC og gå tilbake til standard hastighetsbasert CC.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

cairnz

Sitat fra: Pompel på mandag 12. januar 2015, klokken 16:09
Sitat fra: cairnz på mandag 12. januar 2015, klokken 15:39
Sitat fra: Davidsv på mandag 12. januar 2015, klokken 15:21
Er det ikke en egen instilling på cc-hendelen som sier om den skal bruke adaptive eller ikke da?

Jo, du kan vippe opp eller ned for å justere hastighet, og mot deg (resume) for TACC. Tipper du da kan gå fra "ikke-CC" til hastighetsbasert CC ved å initiere CC med vipp opp eller ned, og ikke mot deg.
Nope, det er på nåværende tidspunkt ingen måte å slå av TACC og gå tilbake til standard hastighetsbasert CC.
Greit, du kan ikke skru av TACC, men du kan justere hastighet manuelt ved å vippe ned og opp - så hvis kjører saktere enn bilen foran, så vil den vel ikke følge etter?
Elbilist

Pompel

Riktig, du setter egen makshastighet slik at du følger bilen foran opp til hastigheten du selv har satt, men det er fremdeles TACC som er aktiv
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Hyperstress

#129
Den burde vært default til TACC for hver start, og så kunne en med viten og vilje velge CC fra menyen om TACC er blokkert. Evt at valget kommer opp automatisk på skjermen i disse tilfellene.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

turfsurf

Sitat fra: fviken på mandag 12. januar 2015, klokken 15:13
ACC i vår 5 år gamle Prius er alltid radarbasert. Dersom det regner eller snør for mye er det ikke mulig å bruke CC. Antar det er av sikkerhetmessige grunner (slik beskrevet over). Under slike forhold er det uansett ikke så lurt å kjøre med CC.

Jeg har hatt fire biler med ACC, en av de med doble radarer, kamera og ultralyd (ala Model S). Ingen av de hadde fallback til vanlig CC, og alle hadde problemer med snø og is. Noen av de hadde problemer med regn og midtskillere og.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Brede

En egen ACC-tråd hadde vært på sin plass..

Haldenser

Ser den er releaset både til "gamle" og nye biler
Har heller ikke fått oppdateringen enda, og iflg US forumet ser det nesten ut som de har stanset utrullingen midlertidig. Sikkert for å få kontroll på evt bugs, så slipper de en ny release om noen dager til en litt større gruppe osv.
Skal inn på service center torsdag, men regner med at de ikke får lov til å legge på denne sw versjonen og at man må vente på at den kommer OTA. Det er iallefall dette de i US har fått beskjed om.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

afitch80

Da er 6.1 (2.2.92) installert her og. Kom i løpet av natten. Tok mye mindre tid å installere enn en del andre har meldt. Tok i underkant av 40 min.
Før amerikansk, nå tysk.

Philippo10

Merket at klokka mi gikk over til 12 timers format uten forvarsel og en ting til jeg ikke husker. Uten at jeg har fått oppdateringen. Noen som skjønner hvorfor noe sånt skjer iblandt?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA