Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Få bedre ryggelys? Er dette mulig?

Startet av Hyperstress, lørdag 17. januar 2015, klokken 17:54

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: TeslaK på tirsdag 12. januar 2016, klokken 20:15
Jeg mistet ca. 15 tkm nå med 7.1 oppdateringen. P85D. Men kan jo være de har endret Wh/km for typical.
Hehe
Sikkert de 25k som jeg har "fått" ekstra det da☺
Bilen viser 57% og 244km typical. Det skulle bli 428km ved 100%

Cookie Monster

Sitat fra: TeslaK på tirsdag 12. januar 2016, klokken 20:15
Jeg mistet ca. 15 tkm nå med 7.1 oppdateringen. P85D. Men kan jo være de har endret Wh/km for typical.

Tror også de har endret Wh/km på P85D.

På 7.0 hadde jeg 359-360 på 90% og på 7.1 gikk min ned til 348km ved 90%
2015 P85D

D.O

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 12. januar 2016, klokken 19:48
I tillegg til 4kWh-droppen i september 2014 forsvant det etter alt å dømme ytterligere ca. 1kWh m etter en oppdatering i vår på min bil.

Samme på min. Mistet ca 4kwh september og ca 1kwh på sw7.0. Batteri ble sjekket og data sendt til usa. I Norge fant de ikke noe feil, men de har ikke tilgang på alt slik jeg forstår. Usikker på om de fortsatt logger batteriet mitt eller om de bare sendte de data som var ved service.  Det de fant ut i Norge var at batteriet var på tur opp igjen( var nede i 365 og kom opp på 372 ) Før september 2014 lå det relativt stabilt på 402-404, men noen små endringer ved sw oppdateringer. Mener den var rett under 400 som ny i desember -13 og at en sw endring i starten av 2014 økte det til 404.
Har ikke hørt noe i etterkant (service i November)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Siggen

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 13. januar 2016, klokken 09:11
Sitat fra: TeslaK på tirsdag 12. januar 2016, klokken 20:15
Jeg mistet ca. 15 tkm nå med 7.1 oppdateringen. P85D. Men kan jo være de har endret Wh/km for typical.

Tror også de har endret Wh/km på P85D.

På 7.0 hadde jeg 359-360 på 90% og på 7.1 gikk min ned til 348km ved 90%

Jeg opplever nøyaktig det samme. 360 før og nå 349km

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 13. januar 2016, klokken 09:11
Sitat fra: TeslaK på tirsdag 12. januar 2016, klokken 20:15
Jeg mistet ca. 15 tkm nå med 7.1 oppdateringen. P85D. Men kan jo være de har endret Wh/km for typical.
Tror også de har endret Wh/km på P85D.
Du kan jo se hva energy-appen rapporterer som typical. Da må du enten starte kjøreturen i en veldig bratt bakke (opp eller ned) for å lage et unaturlig høyt eller lavt forbruk, slik at du ser typical-verdien. Faktisk forbruk legger seg oppå denne om det ikke er for stor forskjell.

tho

#95
Typical i Energy Appen er vertfall 200wh/km hos meg. Det har den vært siden den var ny. Mars 2014 P85. Nå er det en stund siden jeg har ladet til 100%, men jeg fikk rundt 370-374km så dvs. 74kWh. Men det er uten diverse tap så jeg renger med å få mye mindre ved charge now. Synes å huske jeg fikk 72kWh sist jeg kjørte helt tom for 6 måneder siden.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

svimtapp

Ladet fra 0 til 100 % nå i løpet av natten, 74 kWh påfylt energi i følge bilen selv. Det burde jo tilsi at det er store mengder skjult og gjort utilgjengelig.

Det er forøvrig en P85 fra desember 2013

Fastlane83

Jeg måtte eksperimentere litt med dette i går kveld, siden bilen nesten var tom for strøm da jeg parkerte. Tok en liten kjøretur for å tømme batteriet litt mer. Kjørte til jeg fikk melding om at HVAC kuttes pga lite strøm og til restriksjon på kraftuttak var nede på ca 20kWh (vanskelig å lese av). Vet ikke hvor mye mer jeg har å gå på siden jeg aldri har vært så langt nede før. Får enda en varsling (Charge Now) eller er den borte etter ny oppdatering? Uansett så ladet jeg den til 100%, og bilen fikk 75 kW påfyll ifølge displayet inne i bilen.

Bilen er en 85D fra april 2015
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Muffinman

Neste varsel er at bilen stopper. Melding om redusert hvac får du 1,5kWh etter 0. Da har du normalt 2-4 kWh å gå på, men det varierer veldig mye. Bjørn hadde ingenting under 0, mens det snakkes om 5kWh i teorien. Med 20kWh begrensning kan det uansett stoppe når som helst, men man kan også få ut noen km til om man ruller veldig sakte og lett. Men motbakke eller for mye pedal = stopp der og da.

samotholt

#99
Testet forbruket på vår 85D her i helga (det har vært kaldt -15 og også snøvær). Ladet 100% og kjørte 20 mil (10 hver vei). Forbruket er oppgitt til 52.5 kWh og rest på batteriet er 20%.

Om man regner på det så blir det totalt ca. 65 kWh (52.5 / 0,8) på batteriet. Nå er jeg imidlertid usikker på om vampire drain blir med i oppgitt forbruk på distansen. Tapet mens bilen sto i ro (2 døgn) var på 5%. Om man antar at bilen ikke tar med dette i oppgitt forbruk så blir det 52.5 / 0.75 = 70 kWh tilgjengelig på batteriet. Hm, virker noe lite?
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Muffinman

Dårlig måte å måle. Vampire drain telles ikke med, det samme med forvarming. Alt forbruk mens bilen står i park telles heller ikke med. Og å regne om kWh til % er upresist. En god måling er å kjøre fra fulladet til tomt kontinuerlig. Selv da vil du få små variasjoner. Høyere resultat ved lavere forbruk og omvendt. Hva som finnes under 0 varierer også.

Tipper batteriet ditt er i skjønneste orden.

samotholt

Sitat fra: Muffinman på søndag 17. januar 2016, klokken 23:16
Dårlig måte å måle.
Måling er vel naturlig å gjøre i forhold til det instrumentene i bilen viser. Tom tank er....?
Sitat fra: Muffinman på søndag 17. januar 2016, klokken 23:16
Vampire drain telles ikke med, det samme med forvarming. Alt forbruk mens bilen står i park telles heller ikke med.
Ingen formvarming.


Sitat fra: Muffinman på søndag 17. januar 2016, klokken 23:16
Og å regne om kWh til % er upresist. En god måling er å kjøre fra fulladet til tomt kontinuerlig. Selv da vil du få små variasjoner. Høyere resultat ved lavere forbruk og omvendt. Hva som finnes under 0 varierer også.
Prosent er vel prosent. Spørsmålet er vel bare hvor mange kWh man har tilgjengelig.
Sitat fra: Muffinman på søndag 17. januar 2016, klokken 23:16
Tipper batteriet ditt er i skjønneste orden.
Det er det nok. Men jeg sitter med følelsen at det burde stå 30% i reste kontra 20%. Det er akkurat forskjellen fra å komme til og fra hytta med tur til jobb først.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Hodetelefoner


Cookie Monster

#103
76 tilgjengelig 4 i reserve. Så batteriet er totalt 81 kwh og ca 85 på 90 pakken. Igjen leker Tesla med tall. De som har kjøpt 60 pakken har fått de kwh de har betalt for.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php?t=61896

Alt som Tesla kommer med av specs må man ta med bilens egenvekt med salt.
2015 P85D

Havebigfun

Hvor mange celler har 70kWh-pakken- evt hvor mange kWh?
Det virker som om den bilen med lavest spekk gir vesentlig mer valuta for pengene enn de dyrere bilene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA