Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prevent ICE Start when using AC in Cold weather

Startet av tinker, onsdag 19. november 2014, klokken 16:17

« forrige - neste »

moby666

Det er en grunn til laderen til Soul ligger foran :), denne skal være mulig å bytte hvis det kommer en ny lader.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

TM

Er det noen som vet hvor Fortum skal komme opp med alle de nye AC ladepunktene. I dag finnes det ikke noen Fortum ladere mellom Dammen og Geilo. Jeg har to ganger ringt til Forum for å høre litt mer om når vi kan regne med å se flere ladere. Det er jo enkelt å skrive en pressemelding og holde fest-taler. Men de må jo gjøre avtaler med grunneierne der de skal sette opp ladestasjoner. Det må jo ta litt tid. Så langt har ingen svart på mine henvendelser, og det kan jo være et dårlig tegn. Men jeg håper jeg tar feil og at noen vet litt mer om framdriften.

edakcots

Kan ikke si så mye om hvor, men du blir SVÆRT overrasket over hvor og antall:))
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

torjen6

Eg fekk til svar at oppdateringer til R-linken ville komme fortløpene, og karte; http://map.chargedrive.no/mobile/ vil bli oppdatert samt appen til Fortum.

Følg med på @Renault.no/ze/zoe, som vil komme med nyheter fortløpende.

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

tinker

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:48
Da er siste informasjon at tidligere kunder får tilbud om 2års lading for samme pris som de nye. Altså 2000+mva for to år.

For de som ønsker å bytte til mørkt dashbord skal dette ordnes av forhandler.

Send meg gjerne en PM dersom noen får annen tilbakemelding.

Da var mørkt dash bestilt. Viser seg at det er fånyttes å prøve å få til noe gjennom selger. Får notere bak øret at jeg kontakter noen andre neste gang :)

Hvordan benytter vi oss av Fortum tilbudet? Får vi noe i posten eller må vi kontakte forhandler direkte?
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Flips

Sitat fra: tinker på mandag 17. november 2014, klokken 10:42
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:48
Da er siste informasjon at tidligere kunder får tilbud om 2års lading for samme pris som de nye. Altså 2000+mva for to år.

For de som ønsker å bytte til mørkt dashbord skal dette ordnes av forhandler.

Send meg gjerne en PM dersom noen får annen tilbakemelding.
Hvordan benytter vi oss av Fortum tilbudet? Får vi noe i posten eller må vi kontakte forhandler direkte?
Jeg fikk brikke i posten av forhandler. Trengte ikke betale noe for den heller :)

tinker

2017 TMS 75D

Flips

tinker

2017 TMS 75D

Bergen

Er denne Fortum avtalen 2 årig slik at en må betale for år 2, eller er dette året valgfritt og en kan hoppe av etter år 1? og komme fra det med kr 0 for et års lademuligheter?

Trenger ytterst sjelden å benytte meg av eksterne ladere, men er det et gratis tilbud kan det jo være greit å ha muligheten. Men å betale kr 1000- for to år blir trolig negatitv butikk for min bruk.   

TM

Jeg har forstått det slik at 1 år er gratis, og du velger selv om du vil utvide avtalen til 2 år. Regner med at du må bestemme det for om du går for 2 år når du får bilen.

emil

Sitat fra: TM på onsdag 17. desember 2014, klokken 05:41
Jeg har forstått det slik at 1 år er gratis, og du velger selv om du vil utvide avtalen til 2 år. Regner med at du må bestemme det for om du går for 2 år når du får bilen.

Det var vel sånn det ble sagt først, så viste det seg at det kun var for NYE ZE kunder etter at kampanjen ble lansert. Men hadde du allerede bil fikk du køpe to års tilgang for samme pris som 2. året for de nye kundene så i praksis minimal forskjell. Men igjen litt rot og surr fra Renault sin side.

For enkelte tidlige kunder har kanskje forhandler ordnet opp så de fikk første året gratis uten å kjøpe andreåret.

Gogs

Jada. Tidligere kunder får brikke med 1 år gratis uten problem. Jeg fikk min bil tidlig i oktober, og det var ingen problem å få et år gratis tilgang.  :) Bare ring og snakk med forhandleren din Emil, så ordner det seg nok.
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Barskog

Sitat fra: Gogs på onsdag 17. desember 2014, klokken 11:12
Jada. Tidligere kunder får brikke med 1 år gratis uten problem. Jeg fikk min bil tidlig i oktober, og det var ingen problem å få et år gratis tilgang.  :) Bare ring og snakk med forhandleren din Emil, så ordner det seg nok.
Stemmer!

Jeg fikk bilen overlevert 11. september. For cirka 4 uker siden ringte selger meg og ville sende meg en brikke fra Fortum med gratis lading i ett år. Han lurte også på om jeg ville kjøpe andreåret nå for kr 2500 inkl.  MVA.

Virket som dette var standarden de har satt. Kanskje noe uklarheter noen dager da dette ble lansert, men nok en gang skal Renault Norge ha kred for veivalg de tar og oppfølging av oss som har handlet ZOE.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

standahm

Jeg fikk også brikke for 1 år, selv om jeg kjøpte bilen i år  :)
2014 Q210 Sort Intense;  3.6 kW hjemmestasjon;  Renault TN-kladd for Schuko; bakluke-stativ; tak-stativ.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA