Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prevent ICE Start when using AC in Cold weather

Startet av tinker, onsdag 19. november 2014, klokken 16:17

« forrige - neste »

Rav4_EV

Da er siste informasjon at tidligere kunder får tilbud om 2års lading for samme pris som de nye. Altså 2000+mva for to år.

For de som ønsker å bytte til mørkt dashbord skal dette ordnes av forhandler.

Send meg gjerne en PM dersom noen får annen tilbakemelding.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:48
Da er siste informasjon at tidligere kunder får tilbud om 2års lading for samme pris som de nye. Altså 2000+mva for to år.

Men får de førsteåret gratis?

Pressemeldingen sier jo "Gratis for alle Renault Z.E. kunder i minst 12 måneder"

Baard

#17
Hei,

Da har jeg fått epost av selveste direktør Gadsbøll i RBI Norge AS. Jeg siterer siste avsnitt av eposten:

--sitat start--
Når det er sagt har vi i dag kommet til enighet med Fortum om å tilby alle kunder 2 år for kr 2.000.- + mva. og ikke kr 3.000 + mva. som vi informerte om tidligere. Man får nå m.a.o. tilgang til nettverket på lik linje med andre kunder som velger 2 års avtalen. Vi håper at du finner tilbudet interessant og at du får masse glede av din ZOE i mange år fremover.
--sitat slutt--

Dermed har de nå kommet til en ordning som gjør at eksisterende kunder også får benytte ordningen, noe jeg finner svært positivt, og jeg setter pris på at direktøren tok seg tid til å svare på mine spørsmål. Imidlertid hadde nok Renault vært tjent med å være litt tydeligere i sin informasjon her, både mot kunder, men også mot forhandlere, for å unngå slike tråder på forumet.

Da håper jeg alle med Zoe benytter avtalen og nyter godt av den!

Ha en fin kveld!
Renault Zoe, 2014

Flips

Hvis de få eksisterende kundene ikke får første året gratis slik som pressemeldingen og alle avisartiklene indikerte er det veldig skuffende. Da blir man veldig usikker om man skal kjøpe Zoe i det hele tatt, man vet jo aldri om det kommer en ny kampanje dagen etterpå som gjør det enda bedre for nye kjøpere.

Fikk selv beskjed om at vi skulle få spennende nyheter om ladenettverket den 1. november, og hvis de nyhetene er at vi må betale er det veldig teit. I følge min (amatørmessige) utregning kan man kjøre 17-18000 kilometer med en Zoe for 2000 kroner. (med en strømpris på 0,90,-/kWh) Er veldig usikker på hvor mange kilometer vi kommer til å kjøre med strøm fra hurtigladere, men det er neppe mer enn 1500 i året. Det vil altså koste Renault ca. 189 kroner i året. (igjen, det kan oppstå feil i disse utregningene) Jeg tviler på at vår hurtiglade-situasjon er veldig annerledes enn mange andres, Zoe er tross alt ingen langturbil (mtp. bagasjeplass etc.)

Elmar

#19
Hvis jeg har forstått tilbudet riktig så er det slik:

1. år gratis ved nykjøp etter kampanjestart
2. år mulighet for å kjøpe 1 ekstra år for kr 2500,-

For de som har kjøpt bil allerede så er tilbudet
2 år for 2500,- altså samme pris men ikke mulighet for å velge 1 år gratis.

Hvor mye vil dette koste pr år etter hvert? Er jo begrenset hvor mye strøm man fyller på ladestasjoner i tillegg til hjemme og jobb.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Baard

Sitat fra: Flips på tirsdag 04. november 2014, klokken 22:09
Hvis de få eksisterende kundene ikke får første året gratis slik som pressemeldingen og alle avisartiklene indikerte er det veldig skuffende. Da blir man veldig usikker om man skal kjøpe Zoe i det hele tatt, man vet jo aldri om det kommer en ny kampanje dagen etterpå som gjør det enda bedre for nye kjøpere.

Fikk selv beskjed om at vi skulle få spennende nyheter om ladenettverket den 1. november, og hvis de nyhetene er at vi må betale er det veldig teit. I følge min (amatørmessige) utregning kan man kjøre 17-18000 kilometer med en Zoe for 2000 kroner. (med en strømpris på 0,90,-/kWh) Er veldig usikker på hvor mange kilometer vi kommer til å kjøre med strøm fra hurtigladere, men det er neppe mer enn 1500 i året. Det vil altså koste Renault ca. 189 kroner i året. (igjen, det kan oppstå feil i disse utregningene) Jeg tviler på at vår hurtiglade-situasjon er veldig annerledes enn mange andres, Zoe er tross alt ingen langturbil (mtp. bagasjeplass etc.)

Så vidt jeg har forstått så får man første året gratis, og betaler 2500.- inkl. mva. for det andre året. Jeg er usikker på om det er noe opsjon for nye kunder og kun få det første året gratis, men for meg fremstår tilbudet om 2 år for 2500.- godt, og jeg kommer til å benytte med av det selv om man faktisk må kjøre en del kilometer på Fortum strøm før det bærer seg. Det ser ut som om min bil ligger på et gjennomsnitt på rundt 14kW per 100km. Det tilsvarer vel 1,4kW per mil omtrent? Om man runder det av til 1,5 med en kW pris på 1 kroner for enkelthetens skyld, så må man kjøre ca. 1650 mil, altså 16500km på allerede betalt strøm for å komme på pluss siden. Det blir jo da 8250km per år. Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøre så mye, men jeg setter pris på å slippe å tenke på det i 2 år....For de som pendler over en strekning med Fortum stopler er det jo en god ordning i hvert fall.
Renault Zoe, 2014

TM

Pressemeldingen er jo egentlig helt krystallklar. Det står jo i første avsnitt.

•   Gratis for alle Renault Z.E. kunder i minst 12 måneder

Jeg er ikke jurist, men ALLE Renault Z.E. kunder må jo inkludere de som allerede har kjøpt bil. Ellers måtte det stå " Alle NYE ..... eller enda mer presist...Alle som kjøper ....etter....dato ovs. Eventuelt alle biler som leveres etter....dato..osv.

Hvorfor skriver de "minst 12 mnd". Tipper at det ikke blir betalingsløsning på alle ladepunkter. Det kan jo ikke være lønnsomt å investere i det for et enkelt 22 kw ladepunkt ute på landsbygda :-)







moby666

Herregud så klønete av Renault.  Det her er grunnen til at Renault aldri kommer til å selge mange biler. Hvor mye hadde det kostet å tilby de få eksisterende kunder gratis lading det første året? Tror Renault må stikke fingeren i jorda og ta innover seg at de ikke er VW som kan gjøre som de vil pga sin store kundegruppe. Se litt bort på hvordan TESLA bygger opp et merkevare fra bunnen av.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Thomas Parsli

Sitat fra: nime01 på tirsdag 04. november 2014, klokken 22:44
....1250kr året for fri hurtig/semihurtiglading kan man vel ikke klage på?

Jeg er redd du tar feil...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rav4_EV

Da presiserer jeg:
Fri lading første året for nye og gamle Zoe kunder.
Samme pris for år 2 for nye og gamle kunder.

År 2 må kjøpes/bestilles med bilen.
For eksisterende kunder må dette bestilles ved uttak av brikke og innen utgangen av november.
Eksisterende kunder blir kontaktet av forhandler.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

moby666

Altså 1250 i året de første 2 årene. Det er IKKE gratis første året, dvs man kan ikke teste løsningen gratis i et år for å se om man kommer til å bruke denne løsningen.

Gratulerer!


2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Rav4_EV

Ingen problem. Da betaler du for løpende bruk.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 05. november 2014, klokken 09:52
År 2 må kjøpes/bestilles med bilen.

For å kverulere litt:

Pressemeldingen sier gratis i minst 12 måneder, men med dette så vil det si at det kun er gratis i 12 måneder og ikke vil bli gratis utover dette.

svingen

Det som Renault Gjør her er jo veldig bra,så får vi håpe att alle biler i fremtiden kommer med 22kw,trasig og lese om mb som kun kommer med et 11 kw, i løp av 2015 er det nok ikke problem å reise på langtur så lenge man har 22kw lader :-) og kan ta 1 times pause før man kjører neste 15 mil og det har man bare godt av ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

Sitat fra: svingen på onsdag 05. november 2014, klokken 17:46
Det som Renault Gjør her er jo veldig bra,så får vi håpe att alle biler i fremtiden kommer med 22kw,trasig og lese om mb som kun kommer med et 11 kw, i løp av 2015 er det nok ikke problem å reise på langtur så lenge man har 22kw lader :-) og kan ta 1 times pause før man kjører neste 15 mil og det har man bare godt av ;-)

22kW kan være greit for de små turene, men for lengre turer er ikke en time pr 15mil godt nok. De gangene jeg har kjørt langt med fossilbilen er det som oftest kun stopp de gangene tanken trenger påfyll (sånn ca 50 mil) eller passasjerer som trenger å tømme tanken sin. For langturer med batteribil må man opp på nivået til Tesla både i batteripakke og ladeeffekt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA