Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prevent ICE Start when using AC in Cold weather

Startet av tinker, onsdag 19. november 2014, klokken 16:17

« forrige - neste »

tinker

Skulle ikke vi få tilgang til Fortumladerene fra 1.11? Noen som har fått noen info om hvordan?
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Baard

Se senere innlegg med oppdatert informasjon.
Renault Zoe, 2014

emil

Sitat fra: Baard på mandag 03. november 2014, klokken 19:26
I følge Fortum gjelder denne ordningen med gratis lading i et år samt utvidelsen til 2 år for 2500.- pluss MVA kun kunder som kjøper ny bil nå.

Her må de være noe kommunikasjonssvikt internt eller mellom Renault, Fortum og forhandlere. Kostnaden med å gi tilgang til de ca 150 som hadde Zoe da kampanjen ble lansert (og ca 200 nå) er minimal i forhold til den negative omtalen som eventuellt kommer.

De som allrede hadde kjøpt Zoe har nok også valgt bilen på grunnlag av hjemmelader og andre eksisterende lademuligheter og vil neppe bli de største brukerne av gratisladingen uansett.

abc

Litt surt ja. Det vil ikke være det første selskapet som glemmer sine eksisterende kunder i sin iver etter å hente inn nye. Etter min mening er vi fremdeles såpass nær kjøpsdato at vi skulle ha fått være med på dette.

Mon tro hvem som er den beste ambassadøren for Zoe? Den som allerede har kjøpt bilen og snakker varmt om den til alle som vil høre? Eller den som leker med tanken på å kjøpe og kan velge fritt blant andre biler i samme segment.

Som det står nederst i pressemelding på Renault's sider:

"Ovennevnte avtale er kostnadsfri for alle Renaults el-bil eiere i 12 måneder ved kjøp av bil. Mot kr 2 000 + mva. kan ytterligere 12 måneder (totalt 24 måneder) ladning kjøpes."

Jeg håper på at dette bare er en klumsete formulering  :)

Baard

Renault Zoe, 2014

Rav4_EV

Skal legge ut litt info om dette i morgen. Det er Renault som skal gi tilgang. Fortum er (bare) operatør.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

edakcots

...og selvfølgelig er dette gratis for alle ZE kunder, også de som har kjøpt FØR pressemeldingen kom :)
Det er ikke kiosken på hjørnet vi snakker om her, så at alle internt både hos Renault og Fortum er skikkelig informert, ville overrasket meg. Men de må få klarhet i dette ovenfor forhandlere, de er jo liksom "talerøret" mot kunder...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

emil

Sitat fra: edakcots på tirsdag 04. november 2014, klokken 00:30
...og selvfølgelig er dette gratis for alle ZE kunder, også de som har kjøpt FØR pressemeldingen kom :)
Det er ikke kiosken på hjørnet vi snakker om her, så at alle internt både hos Renault og Fortum er skikkelig informert, ville overrasket meg. Men de må få klarhet i dette ovenfor forhandlere, de er jo liksom "talerøret" mot kunder...

Nå snakker vi ikke Statoil eller Telenor her, men et ganske begrenset supportapparat for Fortums ladestasjoner og en bunke forhandlere. Denne informasjonen burde vært på plass til dem i det øyeblikket (helst før) kampanjen ble lansert og ikke si at det tar en måned å informere alle om det.

Men sansynligvis bare noen litt dårlige formuleringer i informasjonen som har blitt sendt ut som har gjort at enkelte har blitt litt i tvil. Her burde uansett Renault passet ekstra godt på så det ikke skulle være rom for tolkninger, det er de som har alt å tape på dårlig omtale og hvis disse kampanjene ikke hjelper kratig på salget.

Baard

Renault Zoe, 2014

tinker

Jeg avventer Rav4_ev sitt svar i dag først, så får vi se om ikke en må sende en mail til Gadsbøll. Jeg får ikke byttet dash heller fordi MF sier de ikke har hørt noe om det, så de må få gjort noe med infoen de sender til forhandlerene tydeligvis...
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Thomas Parsli

Nissan kjørte en tilsvarende kampanje -gratis leiebil "ti dager per år i de første tre årene".

...det gjaldt selvfølgelig kun enkelte forhandlere -og kun de som bestilte etter at kampanjen startet.
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=39092

Trofaste kunder har åpenbart liten verdi, alt som teller er å øke salget.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

edakcots

Jeg tror dette er en ren misforståelse, vent litt, i morgen kommer det nok en kontrabeskjed :)
Ville vært galematias å begrense ladetilgangen til de få som kjøpte bilen først. Tror noen er feilinformert og at det kommer en melding på dette allerede i morgen.
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Baard

Sitat fra: tinker på tirsdag 04. november 2014, klokken 17:28
Jeg avventer Rav4_ev sitt svar i dag først, så får vi se om ikke en må sende en mail til Gadsbøll. Jeg får ikke byttet dash heller fordi MF sier de ikke har hørt noe om det, så de må få gjort noe med infoen de sender til forhandlerene tydeligvis...

Vi har fått time for å bytte dash i slutten av måneden, så det er i boks for vår del. Det er for øvrig ikke noe å si på innsatsen i fra forhandler for min del. De gjør alt de kan for at vi skal være fornøyde. Dette med Fortum tilgangen har jeg inntrykk av at styres sentralt fra RBI.
Renault Zoe, 2014

abc

Hør med de om det hjelper dersom de får et par regnr på biler som har fått byttet dash. Mulig de har en mulighet for å gå inn og se hva som er gjort? Alternativt kontakt importør dersom forhandler er uvillig, eller til slutt, gå til en annen forhandler.

Forhandler får betalt for å gjøre denne jobben, så jeg tror ikke de er uvillig. Heller uvitende?

emil

Sitat fra: abc på tirsdag 04. november 2014, klokken 20:36

Hør med de om det hjelper dersom de får et par regnr på biler som har fått byttet dash. Mulig de har en mulighet for å gå inn og se hva som er gjort? Alternativt kontakt importør dersom forhandler er uvillig, eller til slutt, gå til en annen forhandler.

Forhandler får betalt for å gjøre denne jobben, så jeg tror ikke de er uvillig. Heller uvitende?

Nå kjøpte jo jeg aldri noen Zoe, men noe av det første forhandleren sa da vi satte oss inn i demobilen i august var at dash ville bli byttet på alle biler som var levert med lys utgave.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA