Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av Teslanewbie, mandag 03. november 2014, klokken 17:43

« forrige - neste »

HåkonE

Teslanewbie: Du teppebomber forumet med påstander om at softwaresperre er bekreftet. Har du målt dette, og hvor mange flere enn deg har dette problemet?  Har du bestilt service for ditt problem?

Man er i slike situasjoner nødt til å utelukke placebo, og man må opp i et visst antall før man har data som er interessant. Selv med en positiv test på 1-2 biler, kan det være flere grunner til at den ikke går 100%.

Teslanewbie

Sitat fra: Haknys på torsdag 20. november 2014, klokken 19:34
Teslanewbie: Du teppebomber forumet med påstander om at softwaresperre er bekreftet. Har du målt dette, og hvor mange flere enn deg har dette problemet?  Har du bestilt service for ditt problem?

Man er i slike situasjoner nødt til å utelukke placebo, og man må opp i et visst antall før man har data som er interessant. Selv med en positiv test på 1-2 biler, kan det være flere grunner til at den ikke går 100%.

Bekreftet til en eier fra tesla at man har nedjustert effekten grunnet DU problemene . Les I forumet
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel


sn0le

@Celter: Jeg opplever redusert regen, og har ikke DU-problemer.

Kan skjønne at de vil skåne DU, men hadde vært bedre om de forhindret full regen hvis man slipper gasspedalen helt opp brått og brutalt, men burde være mulig å få full regen hvis man slipper rolig opp.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Jimpec

Jeg kan også bevitne at min P85 er vesentlig slappere enn før.
Latterlig opplegg
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

tho

Jeg har ikke redusert regen, føler heller ikke den er treigere uten at jeg har tatt noen objektiv test. Får lett 60kW regen. Har masse klunk baki der også så er vel bare et tidspørsmål før den havarerer ;)
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Teslanewbie

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 20. november 2014, klokken 19:49
Jeg har aldri sett det, hvilken eier og hvilken tråd?

Tråd : Drive unit failure  (Lest 21952 ganger)

Sitat fra: SR på onsdag 19. november 2014, klokken 19:03
Jeg fikk opplyst hos SC at v 6.0 har redusert akselerasjonen fra 0-10 km/t. Dette er gjort for å redusere den bråe påkjenningen på DU som "full guffe" fra stillestående er.  Det betyr vel også at man har innsett at DU er underdimensjonert ift de kreftene som er disponible....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: P85TMS på torsdag 20. november 2014, klokken 20:39
Sitat fra: Jimpec på torsdag 20. november 2014, klokken 20:33
Jeg kan også bevitne at min P85 er vesentlig slappere enn før.
Latterlig opplegg
Min også.
10 drag på SW5.9 og 10 på SW6.0 med Racelogic Performancebox bekrefter 0.3 sek reduksjon i snitt på 0-100km/t øvelsen. Snitt over 10 drag var 4.3 på 5.9 og 4.6 på 6.0. P85 på 21" Continental.

Og regen "nåla" gikk langt over 60kW tidligere. Nå går den til 55-57kW og stopper der. Hver gang.

Godt jobbet og illustrerer jo godt at effektkurven er endret
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hoffa

Jeg kan også bekrefte at bilen virker sløvere enn før, men det er regen jeg merker det best på. Har ikke mulighet å nærme meg 60kw lenger, noe som var vanelig før. Uansett hva jeg prøver så kommer jeg ikke over 40-45 kw selv med varmt batteri og 15-20 pluss grader.

Jeg vil ha tilbake min gamle bil.
Ingen klunk i DU.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Bushy

Men en ting som desverre er sikkert... hva en evnt tesla ansatt har kommet med. Er desverre ofte ikke noe fakta virker det som....
Men jo flere målinger som kommer. Virker det jo forsåvidt at det stemmer hva folk føler. Kankje pga bilen gikk bedre en oppgitt?
Men 0-100 målinger. Er vel under flotte forhold. Så når jeg leser folk som tikker inn på 4, 6 så vil jeg anta under sommer å varmt vær med bra grep. Så er nok ikke 4, 4 langt unna. Det er jo ikke sånn at en p85 skal gå på 4, 4 under alt av forhold...
S75D sept. 17

fonberg

Sitat fra: hoffa på torsdag 20. november 2014, klokken 20:44
Jeg kan også bekrefte at bilen virker sløvere enn før, men det er regen jeg merker det best på. Har ikke mulighet å nærme meg 60kw lenger, noe som var vanelig før. Uansett hva jeg prøver så kommer jeg ikke over 40-45 kw selv med varmt batteri og 15-20 pluss grader.


Snodig. Min er støtt og stadig oppe på -60 kW, men det er typisk etter jeg har kjørt en del mil (dvs. på langtur).
Samtidig er jeg rimelig sikker på at systemet i bilen reduserer regen av ulike årsaker, også om stiplalinja i effektmeteret er borte.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Teslanewbie

Sitat fra: Bushy på fredag 21. november 2014, klokken 08:52
Men en ting som desverre er sikkert... hva en evnt tesla ansatt har kommet med. Er desverre ofte ikke noe fakta virker det som....
Men jo flere målinger som kommer. Virker det jo forsåvidt at det stemmer hva folk føler. Kankje pga bilen gikk bedre en oppgitt?
Men 0-100 målinger. Er vel under flotte forhold. Så når jeg leser folk som tikker inn på 4, 6 så vil jeg anta under sommer å varmt vær med bra grep. Så er nok ikke 4, 4 langt unna. Det er jo ikke sånn at en p85 skal gå på 4, 4 under alt av forhold...


Da har Tesla offisiellt uttalt seg om software endring av effektkurven:


Sitat– Noen hevder at bilens ytelser er blitt mindre ved software-oppgradering, stemmer det?

– Nei, men kraften blir distribuert på en annen måte. Det er justert litt på kurvene. Akselerasjonen kan føles mindre voldsom, men det har ingen innvirkning på tiden fra null til 100, forteller Pedersen.


http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/11/20/2200/Motor/teslatopp-vil-ikke-tilbakekalle-bilene

I say this is Bull.....

Hans uttalelse er ikke i trå med målinger gjort av teslaeiere, der noen lengere opp i denne tråd har målt en økt tid på 0-100km/H med 0.3 S.
En annen test med  to P85+ med ulike programvare viste at den med V5.9 vant 10/10 ganger i dragrace over den med V6.0..

Hvorfor endrer de effektkurvene på ALLE biler når det bare er noen fåtall som er affektert?
Får vi tilbake den " gamle" akselerasjonen  på biler som ikke har motorproblem og på utbedrete biler?
Synes P og P+ eiere burde gå sammen å kreve tilbakebetaling av det ekstra vi betalte for perfomanceoppgradering  nå når Tesla endrer egenskapene til bilen som lå til grunn for kjøp av P ! De endrer også slik at bilen er tammere enn tidligere hvilket gjør at deres nye modell P85D fremstår som mer rå! Dette er fra en konkurranse vinkel IKKE greit!

Det er mye som skurrer her !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Twowheels

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. november 2014, klokken 09:54
Sitat fra: Bushy på fredag 21. november 2014, klokken 08:52
Men en ting som desverre er sikkert... hva en evnt tesla ansatt har kommet med. Er desverre ofte ikke noe fakta virker det som....
Men jo flere målinger som kommer. Virker det jo forsåvidt at det stemmer hva folk føler. Kankje pga bilen gikk bedre en oppgitt?
Men 0-100 målinger. Er vel under flotte forhold. Så når jeg leser folk som tikker inn på 4, 6 så vil jeg anta under sommer å varmt vær med bra grep. Så er nok ikke 4, 4 langt unna. Det er jo ikke sånn at en p85 skal gå på 4, 4 under alt av forhold...


Da har Tesla offisiellt uttalt seg om software endring av effektkurven:


Sitat– Noen hevder at bilens ytelser er blitt mindre ved software-oppgradering, stemmer det?

– Nei, men kraften blir distribuert på en annen måte. Det er justert litt på kurvene. Akselerasjonen kan føles mindre voldsom, men det har ingen innvirkning på tiden fra null til 100, forteller Pedersen.


http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/11/20/2200/Motor/teslatopp-vil-ikke-tilbakekalle-bilene

Hans uttalelse er ikke i trå med målinger gjort av teslaeiere, der noen lengere opp i denne tråd har målt en økt tid på 0-100km/H med 0.3 S.
En annen test med  to P85+ med ulike programvare viste at den med V5.9 vant 10/10 ganger i dragrace over den med V6.0..

Hvorfor endre de effektkurvene på alle biler når det bare er noen fåtall som er affektert?
Får vi tilbake den " gamle" akselerasjonen  på biler som ikke har motorproblem og på utbedrete biler?
Synes P og P+ eiere burde gå sammen å kreve tilbakebetaling av det ekstra vi betalte for perfomanceoppgradering  nå når Tesla endrer egenskapene til bilen som lå til grunn for kjøp av P ! De endrer også slik at bilen er tammere enn tidligere hvilket gjør at deres nye modell P85D fremstår som mer rå! Dette er fra en konkurranse vinkel IKKE greit!

Det er mye som skurrer her !

0.3 Har det noe å si ? Er det merkbart?  Min ikke P har også fått litt annen gassrespons. Må trykke pedalen lenger ned for å få like mye effekt. Men tror den er like raskt hvis man legger klampen i bånn.

synes den er mindre følsom. Liker egentlig endringen V6 gjorde
_________

Teslanewbie

Sitat fra: Twowheels på fredag 21. november 2014, klokken 10:07
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. november 2014, klokken 09:54
Sitat fra: Bushy på fredag 21. november 2014, klokken 08:52
Men en ting som desverre er sikkert... hva en evnt tesla ansatt har kommet med. Er desverre ofte ikke noe fakta virker det som....
Men jo flere målinger som kommer. Virker det jo forsåvidt at det stemmer hva folk føler. Kankje pga bilen gikk bedre en oppgitt?
Men 0-100 målinger. Er vel under flotte forhold. Så når jeg leser folk som tikker inn på 4, 6 så vil jeg anta under sommer å varmt vær med bra grep. Så er nok ikke 4, 4 langt unna. Det er jo ikke sånn at en p85 skal gå på 4, 4 under alt av forhold...


Da har Tesla offisiellt uttalt seg om software endring av effektkurven:


Sitat– Noen hevder at bilens ytelser er blitt mindre ved software-oppgradering, stemmer det?

– Nei, men kraften blir distribuert på en annen måte. Det er justert litt på kurvene. Akselerasjonen kan føles mindre voldsom, men det har ingen innvirkning på tiden fra null til 100, forteller Pedersen.


http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/11/20/2200/Motor/teslatopp-vil-ikke-tilbakekalle-bilene

Hans uttalelse er ikke i trå med målinger gjort av teslaeiere, der noen lengere opp i denne tråd har målt en økt tid på 0-100km/H med 0.3 S.
En annen test med  to P85+ med ulike programvare viste at den med V5.9 vant 10/10 ganger i dragrace over den med V6.0..

Hvorfor endre de effektkurvene på alle biler når det bare er noen fåtall som er affektert?
Får vi tilbake den " gamle" akselerasjonen  på biler som ikke har motorproblem og på utbedrete biler?
Synes P og P+ eiere burde gå sammen å kreve tilbakebetaling av det ekstra vi betalte for perfomanceoppgradering  nå når Tesla endrer egenskapene til bilen som lå til grunn for kjøp av P ! De endrer også slik at bilen er tammere enn tidligere hvilket gjør at deres nye modell P85D fremstår som mer rå! Dette er fra en konkurranse vinkel IKKE greit!

Det er mye som skurrer her !

0.3 Har det noe å si ? Er det merkbart?  Min ikke P har også fått litt annen gassrespons. Må trykke pedalen lenger ned for å få like mye effekt. Men tror den er like raskt hvis man legger klampen i bånn.

synes den er mindre følsom. Liker egentlig endringen V6 gjorde

Spør kona di :-)

Spøk å side, ja 0.3 har mye å si på følelsen når konseptet for Performance er nettopp ytelsen..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Twowheels

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. november 2014, klokken 10:09
Spør kona di :-)

Spøk å side, ja 0.3 har mye å si på følelsen når konseptet for Performance er nettopp ytelsen..

;) ja det var vist merkbart sa hun
_________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA