Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av Teslanewbie, mandag 03. november 2014, klokken 17:43

« forrige - neste »

Teslanewbie

Opplever at min bil ikke er samme bil etter v6.0?

Er det flere som opplever dette. Akselerasjonen er tydelig endret, den er ikke like aggressiv .

Har ladet fullt og kjørt flere prøve runder . Andre som har kjørt bilen tidligere opplever også endret karakter på bilen. 
Hvis Tesla har endret på effektkurven så må dette stilles tilbake til de gamle verdiene.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tesla-man

Tja, det aner meg at noe er skjedd, men er usikker.  Har lagt om til vinterdekk (piggfrie) og kanskje jeg er litt mer tilbakeholden for å bevare mønster til snøen kommer....
Synes og forbruket har økt.  Kjører mye på E18 mellom Telemark og Oslo, men ligger nå gjerne på 240-250wh/km mot 210-220 tidligere..  Kan jo også være dekka, men batterivarming er det ikke. Bilen star innendørs og oppvarmet alltid før start.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Teslanewbie

Har de endret den gamle p85 som er angitt  til 421hk for at den "nye" med 470hk skall Være kjappere ?? Jeg veit ikke hva som har skjedd med noe har skjedd .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RaBalder

Får nå si som Øystein Sunde:

Og bilen min er fin som fan
Spinner på første og spinner på annen
...
Sier du no gærn't om bilen min da blir jeg jaggu sint
...


Det slapp på sommerdekk på tørr asfalt både før og etter 6.0.
Har ikke merket noen forskjell.

Og nå har jeg vinterdekk på og har ikke tenkt å teste så mye mer. Men det slipper fremdeles  :)

hoffa

Jeg opplever en annen pedalrespons, men er usikker på om den er blitt sløvere ved full pedal. Det som er sikkert er at jeg har fått mye svakere regen. Maks 40-45 kw uansett hva jeg prøver, dette har jeg innrapportert til Tesla og venter på endelig svar.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Lokführer

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:33
Har de endret den gamle p85 som er angitt  til 421hk for at den "nye" med 470hk skall Være kjappere ?? Jeg veit ikke hva som har skjedd med noe har skjedd .
P85 har 470 hk motoreffekt. P85D har 470 hk motoreffekt bak og 221 hk motoreffekt foran.
I USA oppgir de 416 hp.
I Norge oppgir de 421hk. Det er bare forskjellige målestandarder eller noe i den duren.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Teslanewbie

Sitat fra: Lokführer på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:45
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:33
Har de endret den gamle p85 som er angitt  til 421hk for at den "nye" med 470hk skall Være kjappere ?? Jeg veit ikke hva som har skjedd med noe har skjedd .
P85 har 470 hk motoreffekt. P85D har 470 hk motoreffekt bak og 221 hk motoreffekt foran.
I USA oppgir de 416 hp.
I Norge oppgir de 421hk. Det er bare forskjellige målestandarder eller noe i den duren.

Ja det veit jeg men akselerasjon er oppgitt til 0.2s kjappere ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lokführer

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:46
Sitat fra: Lokführer på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:45
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:33
Har de endret den gamle p85 som er angitt  til 421hk for at den "nye" med 470hk skall Være kjappere ?? Jeg veit ikke hva som har skjedd med noe har skjedd .
P85 har 470 hk motoreffekt. P85D har 470 hk motoreffekt bak og 221 hk motoreffekt foran.
I USA oppgir de 416 hp.
I Norge oppgir de 421hk. Det er bare forskjellige målestandarder eller noe i den duren.

Ja det veit jeg men akselerasjon er oppgitt til 0.2s kjappere ?
0-60 mph = 96 kmt.
0-62mph = 100 kmt.
Dette var tydeligvis nyheter for deg.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Øggen

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:35
Sitat fra: Øggen på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:32
Du er faen meg en seig jævel som aldri gir seg  med å prate ned denne bilen. Makan altså.
Hvor mange tråder må til før du er fornøyd??

Er du galen ? Har dette blitt et mobbeforum ?
Flere opplever dette, jeg spør derfor forum-medlemmene !

Dette er overhode ikke mobbing, det er min direkte tanke etter å ha lest en del sprøyt her de siste dagene. Mulig det er vanskelig for deg å innse, men troverdigheten din er i mine øyne borte. Beklager om du tar dette som mobbing, men ingenting er hardere enn sannheten.

jazzwheel

Fikk aller siste v6.0 først ikveld, men den første v6.0 gjorde ingen forskjell. Etter all skryten her på forumet av at Goodyeardekka sitter som en F1 bil har jeg skjønt at mine "premium" 275mm Ultrac Vorti ikke er verdt penga. Likevel, jeg merker ingenting noe redusert effekt. Jeg spinner stort sett fritt i alle hastigheter under 70km/t, drar breisladder i alle svinger og rundtkjøringer samt skaper kvalme, nakkesleng og hodepine hos alle passasjerer.

jazzwheel

Sitat fra: Lokführer på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:45
P85 har 470 hk motoreffekt. P85D har 470 hk motoreffekt bak og 221 hk motoreffekt foran.
I USA oppgir de 416 hp.
I Norge oppgir de 421hk. Det er bare forskjellige målestandarder eller noe i den duren.

Jepp, bhp i USA vs PS/DIN i Europa - derfor blir det riktig å si 476hk (PS/DIN) når vi sammenligner med den gamle på 421hk.

Godt poeng om angående mph og kph eller km/t. Det er nesten rart det ikke er _mer_ enn 0,2 sek som skiller 0-60mph og 0-100km/t siden det er rundt 5% av totalen, men vi faktisk snakker om de siste 5% av aksellerasjonen som krever mer kraft enn de første 5%.

Samme gjelder altså også P85D, det er 3,4sek fra 0-100km/t, ikke 3,2sek.


Teslanewbie

Sitat fra: Øggen på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:48
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:35
Sitat fra: Øggen på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:32
Du er faen meg en seig jævel som aldri gir seg  med å prate ned denne bilen. Makan altså.
Hvor mange tråder må til før du er fornøyd??

Er du galen ? Har dette blitt et mobbeforum ?
Flere opplever dette, jeg spør derfor forum-medlemmene !

Dette er overhode ikke mobbing, det er min direkte tanke etter å ha lest en del sprøyt her de siste dagene. Mulig det er vanskelig for deg å innse, men troverdigheten din er i mine øyne borte. Beklager om du tar dette som mobbing, men ingenting er hardere enn sannheten.

Svake nerver ? Har ikke skrevet noe som skulle være på kanten og ikke noen tvinger deg å lese ?

Kanskje du burde skrive mer i tråden " Netthetsen fra kommentatortrollene mot Tesla eiere" der du surrer over at alle hetser teslaeiere ... På tide å leve som man lærer  ? DU hetser jo også Teslaeiere ....  ::) ::)

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16


Teslanewbie

Sitat fra: Lokführer på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:47
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:46
Sitat fra: Lokführer på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:45
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:33
Har de endret den gamle p85 som er angitt  til 421hk for at den "nye" med 470hk skall Være kjappere ?? Jeg veit ikke hva som har skjedd med noe har skjedd .
P85 har 470 hk motoreffekt. P85D har 470 hk motoreffekt bak og 221 hk motoreffekt foran.
I USA oppgir de 416 hp.
I Norge oppgir de 421hk. Det er bare forskjellige målestandarder eller noe i den duren.

Såg det nå , jeg som uke var oppmerksom . P85 på norske sider er ikke endret .

Ja det veit jeg men akselerasjon er oppgitt til 0.2s kjappere ?
0-60 mph = 96 kmt.
0-62mph = 100 kmt.
Dette var tydeligvis nyheter for deg.


Ja jeg var ikke oppmerksom , så at de norske sidene ikke er endret.

Ska prøve noen ganger til , men bilen er ikke like responsive som tidligere . Eller så er det jeg som har vant meg til bilen og ikke føler at den er like kjapp men andre merker det samme ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Spørsmålet om Tesla reduserte effekten har dukket opp lenge før denne tråden - jeg tenker da først og fremst på når "hysteriet" om driveunit var på sitt høyeste i sommer.

Det ville vært enklere å forholde seg til det du skriver om du hadde postet tall på aksellerasjon før og etter istedenfor magefølelsen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA