Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av Teslanewbie, mandag 03. november 2014, klokken 17:43

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Dennis på torsdag 20. november 2014, klokken 00:16
Hvis det viser seg at P85D ikke klarer 0-100 på 3.4 kommer jeg til å heve kjøpet/selge. Kjøpe den på grunnlag av at den skulle klare oppgitt tid. Alt over 4 sek blir for treigt og hadde aldri giddet å bruke så mye penger på bilen. Da hadde jeg heller beholdt den gamle Subaruen jeg hadde som klarte 0-100 på rett over 3 sek uten problem. Men tar det som en selvfølge at problemet er løst og bilen tåles å kunne brukes.

Blir for dum argumentasjon . Vi som kjøpte p kunde ju spart oss for p hvis det ikke var stor forskjell fra s ... isteden betalte vi 60000 ekstra for den ekstra akselerasjonen som nå er nedjustert grunnet dårlig design ..

Jeg vil ha det jeg betalte for .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

lurium

Joda men å leve med en software brems frem til de får ut deler som holder burde man tåle. Man vet jo at Tesla er et nytt bilmerke og at ikke alt var jolly good.

Selv har jeg bestilt P85D.... brace for impact. Forventer at ikke alt blir Toyota bilhold :)

Dennis

Å leve med software brems for å hindre havari fram til de får satt i noe kraftigere er greit ja :) Men de bør holde kundene oppdatert om det og ikke bare late som alt er i orden slik det virker som de gjør idag. Og strupe ned effekt er ikke greit, da får de tilby forsterket DU som klarer det de har reklamert for eller gi penger tilbake for at produktet de har solgt ikke levde opp til hva det skulle.

TS

Sitat fra: Dennis på torsdag 20. november 2014, klokken 01:21
Å leve med software brems for å hindre havari fram til de får satt i noe kraftigere er greit ja :) Men de bør holde kundene oppdatert om det og ikke bare late som alt er i orden slik det virker som de gjør idag. Og strupe ned effekt er ikke greit, da får de tilby forsterket DU som klarer det de har reklamert for eller gi penger tilbake for at produktet de har solgt ikke levde opp til hva det skulle.
Det var det samme da de fjernet LOW på luftfjærer pga et par branner i USA.
En sw jeg nektet å installere i en lang periode ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Dennis

Forventer ikke Toyota bilhold selv, men heller ikke Audi bilhold :P spes med tanke på hvor lite vedlikehold og feil som de har skrytt på seg det skulle være :)

Øyvind.h

Kan noen snarest måle med g-tech og/eller benk?
Som påpekt før: bilen har vel tidligere levert mer enn den skulle. Er det noe som tilsier at den nå leverer mindre enn det Tesla reklamerer med?
Om aks har gått fra 4,1 0-100 til 4,4 0-100 er ikke dette noe å diskutere.
Men om den har gått fra 4,4 0-100 til 5sek 0-100 kan diskusjonen fortsette.

Virker ikke som folk tar innover seg at benken viste at bilen ga mer enn den faktisk skulle før.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Tja, om man kjøpte bilen på grunnlag av hvordan den føltes å kjøre og nå opplever at den er blitt slappere spiller det ingen rolle hva tallene sier. Man vil fremdeles føle seg lurt.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. november 2014, klokken 07:16
Tja, om man kjøpte bilen på grunnlag av hvordan den føltes å kjøre og nå opplever at den er blitt slappere spiller det ingen rolle hva tallene sier. Man vil fremdeles føle seg lurt.
Men man kan ikke vri seg unna fakta. Og faktum er at bilen er solgt med en motoreffekt på rundt 420hk (var det 422?) og 0-100 på 4,4.
Var det noen som klaget når bilen ytet mer i benken?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. november 2014, klokken 08:20
Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. november 2014, klokken 07:16
Tja, om man kjøpte bilen på grunnlag av hvordan den føltes å kjøre og nå opplever at den er blitt slappere spiller det ingen rolle hva tallene sier. Man vil fremdeles føle seg lurt.
Men man kan ikke vri seg unna fakta. Og faktum er at bilen er solgt med en motoreffekt på rundt 420hk (var det 422?) og 0-100 på 4,4.
Var det noen som klaget når bilen ytet mer i benken?

Nå er jo dette et definisjonsspørsmål . Når yter bilen 422hk, når Soc er 100% ? Eller når Soc er 30% . Eller er det middels hk som teller ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Man kan også postulere at bilen opplevdes å ha ytelsen A, og etter at ting ble endret oppleves den å ha ytelsen A-X. Relativitet er en like viktig faktor som absolutte tall her. Kanskje kan tallene bidra til at Tesla har sitt på det tørre rent juridisk, men det er uvesentlig for kundene som opplever å ha mistet noe.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. november 2014, klokken 08:31
Man kan også postulere at bilen opplevdes å ha ytelsen A, og etter at ting ble endret oppleves den å ha ytelsen A-X. Relativitet er en like viktig faktor som absolutte tall her. Kanskje kan tallene bidra til at Tesla har sitt på det tørre rent juridisk, men det er uvesentlig for kundene som opplever å ha mistet noe.
Ja juridisk kommer man ingen vei med følelser. Mitt poeng er bare at man bør sjekke om bilen er i henhold til spekk eller ei.

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 20. november 2014, klokken 08:28
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. november 2014, klokken 08:20
Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. november 2014, klokken 07:16
Tja, om man kjøpte bilen på grunnlag av hvordan den føltes å kjøre og nå opplever at den er blitt slappere spiller det ingen rolle hva tallene sier. Man vil fremdeles føle seg lurt.
Men man kan ikke vri seg unna fakta. Og faktum er at bilen er solgt med en motoreffekt på rundt 420hk (var det 422?) og 0-100 på 4,4.
Var det noen som klaget når bilen ytet mer i benken?

Nå er jo dette et definisjonsspørsmål . Når yter bilen 422hk, når Soc er 100% ? Eller når Soc er 30% . Eller er det middels hk som teller ?
422hk er maks effekt, og må således måles ved 100% SOC og varmt batteri.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. november 2014, klokken 08:31
Man kan også postulere at bilen opplevdes å ha ytelsen A, og etter at ting ble endret oppleves den å ha ytelsen A-X. Relativitet er en like viktig faktor som absolutte tall her. Kanskje kan tallene bidra til at Tesla har sitt på det tørre rent juridisk, men det er uvesentlig for kundene som opplever å ha mistet noe.

Nettopp. Det er jo det samme som at tesla har opp-pimpet biler til prøvekjøring og selger bilen på akselerasjonen. Men når kunden får bilen er disse nedgradert .. samme som om BMW hadde M5 som prøvekjøringsbil og fortalte at dette er det du får men når bilene skal leveres får  kundene en  530d...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Teslas salgsargument nummer 1 har alltid Vært akselerasjonen ! Se på alle filmer , det er den sinnssyke akselerasjonen de selger . Sist nå med P85D. . Hvor ofte nevnes ikke 0-100 på 3.4s?  Ikke rart kundene føler seg snytt når de endrer akselerasjons kurvene slik at bilen blir tregere . Dette er lureri . De burde refundere overpriset jeg betalte for performance !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Fjernes softwaresperren når vi får installert oppgraderte motorer ?  Jeg regner med at de skifter på alle P85 biler ?

..............................

http://www.hegnar.no/motor/artikkel526605.ece

Tesla-eiere i Norge opplever store motorproblemer. Nå arbeider elbilselskapet på høygir for å få skiftet ut motorene.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Celter

Kan det være at Tesla har satt ned effekten på de bilene de vet har DU-problemer. Min bil har samme effekt og samme regen som før 6.0. Jeg har heller aldri hatt DU problemer.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA