Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

ducktolate

Vet ikke om denne er vist før, men Tesla setter visstnok verdensrekord for produksjons EL bil på 1/4 mil. (Selv om challenger hellcaten den kjører mot misser totalt)

Havebigfun

Sitat fra: Camiri på fredag 23. januar 2015, klokken 20:35
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 23. januar 2015, klokken 20:27
Bilene bør leveres innen 1 juli .. ellers risikerer nye eiere moms etter revidert nasjonalbudsjett. ..?

Med Venstre på vippen så er dette kun teoretisk....
Ja men jeg tror ikke det er en hjertesak for venstre at biler med 700hk og 0-100 verdier på m3,4 kjører rundt i Norge uten noen som helst importavgifter..
Kan hende elbilavgiftene graderes i revidert

HåkonE

Jeg stoler ikke på politikere, og tok ikke sjansen på levering i Juli+.

Ønsket derfor levering i Juni, men så stoler jeg ikke helt på Tesla heller.  ;D

Bestilte levering i Mai.

Jaws

Your Model S is in transit from the factory.
VIN690XX.
Den fikk status building på tirsdag, så her går det unna. (4-5 dager)
Skal bli spennende å se om den ryker tilbake til produksjon som endel andre her har nevnt.
Grå P85D, 21", tech, luft, karbon, ultra hifi, next-gen seter.

Celter

Hva er laveste "norske" VIN nummer. Noen på 65 tallet?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Toltar

Sitat fra: Jaws på lørdag 24. januar 2015, klokken 12:28
VIN690XX.
Skal bli spennende å se om den ryker tilbake til produksjon som endel andre her har nevnt.

Det er nå jeg fortsetter å være litt bekymra for min 670XX som har vært i produksjon i 15 dager og fortsatt er der... Jeg er redd for at QC har stoppet den av en eller annen grunn.

Jeg får håpe at det bare er treghet i systemet, men rart at det ikke er oppdatert.

Dennis

Sitat fra: Toltar på lørdag 24. januar 2015, klokken 12:40
VIN690XX.

Det er nå jeg fortsetter å være litt bekymra for min 670XX som har vært i produksjon i 15 dager og fortsatt er der... Jeg er redd for at QC har stoppet den av en eller annen grunn.

Jeg får håpe at det bare er treghet i systemet, men rart at det ikke er oppdatert.

Min er også enda i produksjon etter 12 dager 680XX. Sikkert bare slurve arbeid de som blir ferdig på 4-5 dager ;D
Kanskje det er oppdaget problemer med de bilene som tar lengre tid, slik at det må rettes manuelt på. Kan jo være små ting som en søm i interiøret som ikke ser helt bra ut osv.

Havebigfun

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 24. januar 2015, klokken 12:45
Min er også enda i produksjon etter 12 dager 680XX. Sikkert bare slurve arbeid de som blir ferdig på 4-5 dager ;D
Kanskje det er oppdaget problemer med de bilene som tar lengre tid, slik at det må rettes manuelt på. Kan jo være små ting som en søm i interiøret som ikke ser helt bra ut osv.
Dere må ikke overtolke- systemet fungerer ikke optimalt- det behøver ikke å være noe som helst galt med bilene deres.

Mint

Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken. Vin 672xx

P85_Norway

VIN690XX.
Der gikk min tilbake til: I Produksjon, etter å ha vært i transitt siden 21.01.15.........
Edit: Tilbake til I transitt 25.01.15
Tesla M3 Performance

Toltar

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 24. januar 2015, klokken 12:56
Dere må ikke overtolke- systemet fungerer ikke optimalt- det behøver ikke å være noe som helst galt med bilene deres.

Jeg er egentlig klar over det, men likevel så kan man ikke gjøre annet enn å lure på hva som skjer når noe drøyer lenger enn det burde. Spesielt når det gjelder en bil til en liten million.

Havebigfun

Sitat fra: Toltar på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:40
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 24. januar 2015, klokken 12:56
Jeg er egentlig klar over det, men likevel så kan man ikke gjøre annet enn å lure på hva som skjer når noe drøyer lenger enn det burde. Spesielt når det gjelder en bil til en liten million.
Hvor mye det drøyer objektivt vet du først når Tesla ikke holder den lovede leveringstiden. Biler kan forlengst være på veg og er enda "under produksjon" på mytesla.

frosken

Det stemmer tydeligvis som min DS sa tidligere i uka, at det er en del som blir holdt igjen. Jeg har fortsatt ikke fått tilbakemelding på årsak eller når jeg kan forvente at bilen starter på den lange ferden fra fabrikken.

Fire uker i produksjon så langt. Kanskje robotene har gått ut i streik og alt må gjøres manuelt? :)

Men alvorlig talt: Det er naturligvis helt greit at ting kan skje, og det er bedre at de holder igjen bilen og fikser eventuelle problemer. Men jeg forventer å bli holdt informert. Det er frustrerende å se bilen stå i produksjon fire-fem ganger så lenge som normalt uten en lyd fra Tesla. Og når man etterspør informasjon tar det flere dager før man får et svar om at årsaken er ukjent.

Hadde jeg for eksempel fått beskjed i starten av januar om at det var problemer med baksetene og at det fort kunne ta noen uker før det ble utbedret på grunn av [sett inn årsak her] - helt i orden! Selvfølgelig kjipt å måtte vente lenger, men da slipper man leve i et svart informasjonshull og kan forholde seg til fakta.

Sitat fra: frosken på tirsdag 20. januar 2015, klokken 15:22
Min bil har vært i produksjon siden 27. desember. Det er 24 dager i produksjon så langt.

For over en uke siden fikk jeg mail av DS med detaljer om finansiering etc. og fikk beskjed om at bilen ble ferdig produsert 7. januar og ble klargjort til transport. I dag snakket jeg med DS på telefon og fikk vite at bilen var ferdigprodusert, men ble holdt tilbake. Han kjente ikke til hvorfor eller hvor lenge, men kunne fortelle at det var en del andre i samme situasjon.

Ser ut til at det begynner å spøke for levering sent i februar :(

Mr. P85D

Min 68988 ble satt i produksjon på tirsdag og fikk beskjed i dag om at den var ferdig produsert. Det var kun 5 dager
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

Steikebra

I går ettermiddag ble min P85D Vin 719xx satt i produksjon . (Bekreftet bestilling 12.12.14 )     Jeg vil takke alle som deler info på forumet !     Jeg har stor nytte av å lese alt ang. Tesla og gleder meg til jeg skal hente min første Tesla i Trondheim  sent i Mars .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA