Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

jazzwheel

Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 15:48
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 06. januar 2015, klokken 15:38
Interessant video! Jeg klarer ikke helt å unngå å tenke at rykket/responsen i insane er mer slik P85 var med sw5.9 selv om den ikke var like kjapp. Veldig dumt at ingen har fått målt P85 før og etter software.

De som får P85D får gjøre det så fort de kan før de legger inn ny sw i tilfelle de opplever noe lignende.

0-100 lar seg måle ganske nøyaktig, men respons fra man trykker gassen i fart osv er vanskelig å vise noe målinger på, blir veldig mye "følelse"
Kanskje Tesla lar bilen være rå i starten og så justere litt ned etterhvert så drivverk får mindre slitasje. feks innebygd "timer" som justerer ned når Tesla mener man har lekt seg nok slik at man bare tror man har blitt "vandt" med effekten :P

Er slike ting jeg ikke liker med at de har mulighet til å bare oppdatere bilen over nettet. Kommer til å utsette alle oppdateringer til jeg får bekreftet at det ikke blir nedjustert noe ytelser sånn plutselig.

Jepp, er jo nettopp akkurat dette flere av oss P85 eiere irriterer seg over.

Amoss

Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 15:48
0-100 lar seg måle ganske nøyaktig, men respons fra man trykker gassen i fart osv er vanskelig å vise noe målinger på, blir veldig mye "følelse"

Er det ikke mulig å få målt akselerasjons kreftene - eller G-kreftene - man opplever/blir utsatt for i bilen?  Den burde avsløre evnt. endringer - dersom det altså ikke er bare "følelser".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Dennis

Helt klart mulig å måle, men må  ha noe mer avansert enn stoppeklokke :) noe som kan måle feks tid og g krefter og kunne vise det i grafer. Slik at man  feks kan se om hvor brått det stiger er endret. Får en del apper til iphone men de er ikke nøyaktige nok. Men en gtech eller vbox skal kunne måle det.

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

mr.rs4

Jeg har både gtech og vbox effekt måler, så om noen vil teste ut så gi lyd.
Jeg får ikke min TMSP85D før mars(tesla tid)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Dennis

En ting som er interessant med den testen med Insane mot Sport er grafen om hvor mye mer gkrefter man føler ved akselerasjon 0-60 mph på 3.17 mot 4.04 sek
Faktisk ca dobbelt så mye g krefter vil man kjenne for å klare i underkant av et sekund mindre. Så den grafen viser godt hvor mye mer brutalt en 3 sek bil vil føles mot 4 sek bil. Forskjellen er 1.25 g mot rett over 0.6 g i sport modus


Øggen

Det er det jeg har prøvd å fortelle tesla siden min bil ble strupet. Min P85  gikk fra 4.2 til 5.0 og det merkes.

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

Tallene de bruker på 3.17 sek er 1 ft rollout. Virker som er mye brukt usa for å få bedre tider, spes med 2wd. Står på grafene at tallene der er uten 1 ft rollout.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: Øggen på tirsdag 06. januar 2015, klokken 19:27
Det er det jeg har prøvd å fortelle tesla siden min bil ble strupet. Min P85  gikk fra 4.2 til 5.0 og det merkes.

Jeg har skrevet dette lenge at bilen ikke akselelerer like kjapt som tidligere. det ble en litt bedring med .77 oppdatering etter DU men fremdeles ikke den aks jeg hadde når bilen var ny.

Flere P85/p85+ eiere burde gå ammen og konfrontere Tesla med dette at de ha snytt oss på 0.6 s. Vi har betalt 90000kr for P uten å ha fått det vi kjøpte , retter sagt det vi kjøpte ble tatt fra oss. Vi sitter igjen med en litt mer hissige S ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

frosken

Forespurte status fra min DS siden bilen har vært lenge i produksjon.

SitatBilen er nå ferdig produsert og blir klargjort for transporten til Norge(...).

My Tesla sier fremdeles «Under produksjon».

Dennis


Siggen

Sitat fra: frosken på onsdag 07. januar 2015, klokken 13:29
Forespurte status fra min DS siden bilen har vært lenge i produksjon.

SitatBilen er nå ferdig produsert og blir klargjort for transporten til Norge(...).

My Tesla sier fremdeles «Under produksjon».

I 2013 gikk vår fra å være i produksjonskø til ready for delivery på under 24 timer, så ja, MyTesla er litt ustabil til tider :)

frosken

Det var bare ment til informasjon for andre som venter, ikke en syrlig kommentar til at My Tesla ikke er oppdatert :)

Jeg er bare glad for at bilen min nå eksisterer! :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA