Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

btsvennes

Er det noen som har hørt noe om P85D demobiler i Norge? Ble sagt at det skulle komme noen i desember, men etter det har det vært stille rundt dette.
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

Dennis

Sitat fra: btsvennes på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:53
Er det noen som har hørt noe om P85D demobiler i Norge? Ble sagt at det skulle komme noen i desember, men etter det har det vært stille rundt dette.

Hørte også først at de håpet på desember, men fikk så etter info om at man ikke kunne forvente noe demobil før februar.

AndreS

Antakelig bruker de litt ekstra tid ja. Men darthy sin bil ble ferdig på to dager(var ferdig før nyttår den).
I3 i bestilling

Dennis

2 dager var jo utrolig kjapt da, trodde de vanligvis brukte 5-6 dager fra den gikk i produksjon til den var ferdig.

Min er enda ikke i produksjon, men står enda som levering mars. Fikk tlf igår fra Delivery Experience Specialist om å bekrefte at alt er slik jeg ønsker så begynner nok å nærme seg produksjon da :)

HåkonE

Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 08:57
Mye mulig P85D har litt råere aks helt i starten ja, men det er pga mindre hjulspinn takket være bedre kontroll på grepet pga elmotoren :) Men launch control gjør at disse bilene går mye bedre, feks Nissan Gtr bruker 2.7 på 0-100 med og 3.4 sek uten launch control.
Ikke juks å starte på det turtallet motoren er sterkest, hadde vært kjedelig for Teslaen å starte på maks turtall feks :P

Med "juks" mener jeg at launch control er noe som må planlegges og aktiveres. Det tar noen sekunder det også. Blir litt å fikle med når man står i et lyskryss og en hissig Porsche plutselig ruller opp på siden og det er på vei til å bli grønt lys. ;)

Mange eiere kvier seg nok for å overforbruke slike funksjoner også, da det er stor belastning (GTR hadde tidligere begrensninger på antall ganger man kunne bruke det). Mener jeg har lest noe om serviceintervaller tidligere ift. Lambo også.

frosken

Sitat fra: AndreS på tirsdag 06. januar 2015, klokken 08:31
Overasket over lang produksjonstid. De holder på fremdeles.
Enig. Nå har de bygget på bilen i ti dager. Det er dobbelt så lang tid som de brukte på min P85 på samme tid i fjor. Men nå er det dobbelt så mange motorer da ;)

Dennis

#621
Sitat fra: Haknys på tirsdag 06. januar 2015, klokken 10:19
Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 08:57
Mye mulig P85D har litt råere aks helt i starten ja, men det er pga mindre hjulspinn takket være bedre kontroll på grepet pga elmotoren :) Men launch control gjør at disse bilene går mye bedre, feks Nissan Gtr bruker 2.7 på 0-100 med og 3.4 sek uten launch control.
Ikke juks å starte på det turtallet motoren er sterkest, hadde vært kjedelig for Teslaen å starte på maks turtall feks :P

Med "juks" mener jeg at launch control er noe som må planlegges og aktiveres. Det tar noen sekunder det også. Blir litt å fikle med når man står i et lyskryss og en hissig Porsche plutselig ruller opp på siden og det er på vei til å bli grønt lys. ;)

Mange eiere kvier seg nok for å overforbruke slike funksjoner også, da det er stor belastning (GTR hadde tidligere begrensninger på antall ganger man kunne bruke det). Mener jeg har lest noe om serviceintervaller tidligere ift. Lambo også.

Ja er satt opp veldig knotete på enkelte biler, spes på BMW tar det lang tid å aktivere :) Hadde launch control på bilen jeg hadde før. Den var det mye enklere på, var bare å gi bånn gass når man sto i ro og launch control ble aktivert så lenge farten var mindre enn 2 km/t. Den la seg da på 4500 rpm og tok bort tenning og la på ekstra fuel for å hjelpe turboen å spoole opp med en gang.

ELTesla

Sitat fra: frosken på tirsdag 06. januar 2015, klokken 10:20
Sitat fra: AndreS på tirsdag 06. januar 2015, klokken 08:31
Overasket over lang produksjonstid. De holder på fremdeles.
Enig. Nå har de bygget på bilen i ti dager. Det er dobbelt så lang tid som de brukte på min P85 på samme tid i fjor. Men nå er det dobbelt så mange motorer da ;)

De bruker vel bilen din til å prøve og feile litt før de lager de andre feilfrie bilene til Norge  :)

ArneS

Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:40
Sport vs Insane.




Insane= 0-96 km/t på 3.17 sek
Sport= 0-96 km/t på 4.0 sek

Dette vil i praksis si at P85D vil ha tilnærmet eller dårligere performance enn P85(+) for de fleste vil vel ikke kjøre i "insane" modus for å brenne rekkevidde men heller i "sport" eller "normal"
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Dennis

#624
Sitat fra: ArneS på tirsdag 06. januar 2015, klokken 12:41
Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:40
Sport vs Insane.




Insane= 0-96 km/t på 3.17 sek
Sport= 0-96 km/t på 4.0 sek

Dette vil i praksis si at P85D vil ha tilnærmet eller dårligere performance enn P85(+) for de fleste vil vel ikke kjøre i "insane" modus for å brenne rekkevidde men heller i "sport" eller "normal"

Går vel litt bedre i sport enn P85, P85 klarer 0-96 km/t på 4.2 sek med 100% batteri, gode dekk, asfalt med bra grep eller 3.9 sek med 1 ft roll out som motortrend testet. Men er jo fra stillestående som gjelder. P85D klarer fint 4 sek bare det er minst 50% strøm på batteriet.

Selv kommer jeg alltid til å ha den i Insane utenom på langturer. Vet aldri når noen byr opp til dragrace og da har man ikke tid til å drive å fikle i menyen :P

Oreo

Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 10:02
Sitat fra: btsvennes på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:53
Er det noen som har hørt noe om P85D demobiler i Norge? Ble sagt at det skulle komme noen i desember, men etter det har det vært stille rundt dette.

Hørte også først at de håpet på desember, men fikk så etter info om at man ikke kunne forvente noe demobil før februar.
Februar fikk jeg også høre
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Haldenser

Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 12:51
Sitat fra: ArneS på tirsdag 06. januar 2015, klokken 12:41
Sitat fra: Dennis på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:40
Sport vs Insane.




Insane= 0-96 km/t på 3.17 sek
Sport= 0-96 km/t på 4.0 sek

Dette vil i praksis si at P85D vil ha tilnærmet eller dårligere performance enn P85(+) for de fleste vil vel ikke kjøre i "insane" modus for å brenne rekkevidde men heller i "sport" eller "normal"

Går vel litt bedre i sport enn P85, P85 klarer 0-96 km/t på 4.2 sek med 100% batteri, gode dekk, asfalt med bra grep eller 3.9 sek med 1 ft roll out som motortrend testet. Men er jo fra stillestående som gjelder. P85D klarer fint 4 sek bare det er minst 50% strøm på batteriet.

Selv kommer jeg alltid til å ha den i Insane utenom på langturer. Vet aldri når noen byr opp til dragrace og da har man ikke tid til å drive å fikle i menyen :P

Hva for merkelig sted er det dette skal foregå? Og jeg som trodde jeg var fra en typisk "rånerby" :o
Bare folk holder slik type mentalitet unna unger og annen trafikk...
Husk vegtrafikklovens §3
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Dennis

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 06. januar 2015, klokken 13:33
Hva for merkelig sted er det dette skal foregå? Og jeg som trodde jeg var fra en typisk "rånerby" :o
Bare folk holder slik type mentalitet unna unger og annen trafikk...
Husk vegtrafikklovens §3

Er ingen lover sist jeg sjekket som er til hindrer i å akselerere kjapt fra stillestående i et lyskryss og opp til fartsgrensa. Men hjulspinn er ikke lov ;)

jazzwheel

Interessant video! Jeg klarer ikke helt å unngå å tenke at rykket/responsen i insane er mer slik P85 var med sw5.9 selv om den ikke var like kjapp. Veldig dumt at ingen har fått målt P85 før og etter software.

De som får P85D får gjøre det så fort de kan før de legger inn ny sw i tilfelle de opplever noe lignende.

Dennis

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 06. januar 2015, klokken 15:38
Interessant video! Jeg klarer ikke helt å unngå å tenke at rykket/responsen i insane er mer slik P85 var med sw5.9 selv om den ikke var like kjapp. Veldig dumt at ingen har fått målt P85 før og etter software.

De som får P85D får gjøre det så fort de kan før de legger inn ny sw i tilfelle de opplever noe lignende.

0-100 lar seg måle ganske nøyaktig, men respons fra man trykker gassen i fart osv er vanskelig å vise noe målinger på, blir veldig mye "følelse"
Kanskje Tesla lar bilen være rå i starten og så justere litt ned etterhvert så drivverk får mindre slitasje. feks innebygd "timer" som justerer ned når Tesla mener man har lekt seg nok slik at man bare tror man har blitt "vandt" med effekten :P

Er slike ting jeg ikke liker med at de har mulighet til å bare oppdatere bilen over nettet. Kommer til å utsette alle oppdateringer til jeg får bekreftet at det ikke blir nedjustert noe ytelser sånn plutselig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA