Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

P85_Norway

Sitat fra: AndreS på søndag 04. januar 2015, klokken 15:22
Jeg har oppdatert jeg, men serjeg mangler i oversikten din på vedlegget ditt?
Har sortert på leveringer i Norge, hvor har du utlevering?
Tesla M3 Performance

Davidsv

Sitat fra: bobobrix på søndag 04. januar 2015, klokken 16:10
Begrenset nybilgaranti
Hva betyr dette for oss som får nye biler etter 31.12.2014?

https://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/touchscreen_6.0_model_s_new_vehicle_limited_warranty_eu_norweigan_r20141024_nb_no.pdf

Ser ut som den bare er utvidet for å også legge til drivenhetsgaranti. Jeg gjorde en sammenligning på min fra slutten av oktober, og denne nye.

S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Sharp

Jeg bestilte min med ønsket levering i april, for å slippe å ha vinterdekk på den i starten. Nå ser jeg beregnet levering er utsatt til mai. Flere som har opplevd det samme?

Kan det være at Tesla satser på stor-levering i mars slik som i fjor, og at neste "bolk" med utleveringer blir i mai?

lurium

Har Tesla redusert fra 5 år fri km til 4 år og 80.000 km?
Dette er jo ikke det jeg ble lovet ved bestilling.

Begrenset garanti for standardkjøretøy
Med forbehold om egen dekning for visse deler og de unntakene og begrensningene som er
beskrevet i denne begrensede nybilgarantien og eventuell minimumsperiode som kan kreves i
henhold til din lokale lovgivning, dekker den begrensede garantien for standardkjøretøy
reparasjon eller utskifting som er nødvendig for å rette opp feil i materialet eller utførelsen av alle
deler som er produsert eller levert av Tesla som oppstår under normal bruk i en periode på fire år
eller 80 000 km (50 000 miles), det som kommer først.

Leser under "Norge"  sier de 5 år og 100 tusen.  Så da er det ikke fri kjørelengde?

Reklamasjon – forbrukerkjøpsloven § 27
Du må reklamere innen rimelig tid dersom det foreligger en mangel ved bilen. Denne fristen for å
reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen.
Med mindre annet fremgår av den begrensede nybilgarantien er selger er ansvarlig for å reparere
mangler på bilen som oppstår under normal bruk: (i) i en periode på fem år fra det tidspunkt du
overtok bilen, eller (ii) frem til det tidspunkt hvor bilen har kjørt 100 000 kilometer (avhengig av
hva som kommer først).

sn0le

Fri kjørelengde gjelder kun batteri og driveunit, og kun hvis du har en S85/P85/P85+/S85D/P85D.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

lurium

Med andre ord en bil man ikke kan eie etter den har blitt 5 år :)

.Net

Hei TSLA Entusiaster :)
Bestilte P85D i slutten av oktober, og bekreftet farge og utstyr etc den 1. Nov.
Noen som har fått beskjed om at bilen deres er i produksjon?

Har foreløpig beregnet levering i Mars.
P85D

lurium

Ja er en del her som bestilte par uker før oss som har march som er i prod nå. Så om et par uker så er det vår tur :)

Kompis her i Bergen bestilte på D dagen og hans er i prod med lev estimat feb.

Håper vi får sein prod slik at alle barnesykdommer på P85D er luket vekk på Mars lev ... og at vi får varme i ratt :)

Dennis

Jeg bestilte og bekreftet samme dag som det ble mulig, men ikke før ganske sent på kvelden/natt.
Har levering i mars og bilen er ikke i prod enda. Men regner med den går i prod i løpet av uka :)

Håper også veldig på varme i ratt, men eventuelle barnesykdommer med motor framme og div andre P85D relaterte ting tror jeg ikke de rekker å luke ut så kjapt uansett. Men 90% av bilen er jo ganske lik som før så har troa på at veldig mange av problemene er løst fra tidligere og at de har lært litt av P85D usa produksjonen.

lurium

Jepp prod og lev har ingen logisk sammenheng. Kameraten min betalte depositum flere uker etter meg men har lev feb mens jeg har mars. Begge samme P85D utstyr men min er blå men hans er svart.

Bestilte først P85 som jeg fikk endret til P85D.

SimenT

Hadde sen mars/tidlig april i utgangspunktet. Bekfretet bestilling i romjula.

Ser nå i profilen at det står Mai :(
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Dennis

Sitat fra: Thomas M på søndag 04. januar 2015, klokken 23:38
Jepp prod og lev har ingen logisk sammenheng. Kameraten min betalte depositum flere uker etter meg men har lev feb mens jeg har mars. Begge samme P85D utstyr men min er blå men hans er svart.

Bestilte først P85 som jeg fikk endret til P85D.

Skal nok se at han blir flyttet bakover etterhvert tipper jeg. Min sto også lenge på februar før jeg fikk mars.

AndreS

Sitat fra: P85_Norway på søndag 04. januar 2015, klokken 15:24
Sitat fra: AndreS på søndag 04. januar 2015, klokken 15:22
Jeg har oppdatert jeg, men serjeg mangler i oversikten din på vedlegget ditt?
Har sortert på leveringer i Norge, hvor har du utlevering?
Sernå du har brukt den på tmc. Der har jeg ikke registrert, bare på den vi har her på elbilforumet
I3 i bestilling

SCI

Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA