Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Trokloy

Hei :-) Her er en sammenlikningsstest mellom P85 og P85D :                                                                                 
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

Trokloy

Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

Sharp

Sitat fra: SimenT på mandag 05. januar 2015, klokken 02:13
Hadde sen mars/tidlig april i utgangspunktet. Bekfretet bestilling i romjula.

Ser nå i profilen at det står Mai :(

Sitat fra: SCI på mandag 05. januar 2015, klokken 08:17
Oppdatert fra April til Sent i mars.

Det kan virke som at de nå har fylt opp for ny rekord-levering i mars, men at de som bestiller nå eller ønsket levering i april ikke får den før i mai. Stemmer det med hvordan de gjorde det i 2014?

Celter

Sitat fra: Trokloy på mandag 05. januar 2015, klokken 16:11
Hei :-) Her er en sammenlikningsstest mellom P85 og P85D :                                                                               

Egentlig litt uinteressant å sammenligne før P85D får "Normal" modus.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Havebigfun

Sitat fra: Sharp på mandag 05. januar 2015, klokken 16:36
Det kan virke som at de nå har fylt opp for ny rekord-levering i mars, men at de som bestiller nå eller ønsket levering i april ikke får den før i mai. Stemmer det med hvordan de gjorde det i 2014?
ja- tror ikke det blir like heftig som i fjor men i prinsipp tilsvarende- årsaken er kvartalstallene- et skip med mange kontainere over Atlanteren med ikke utleverte biler i slutten av Mars gjør seg særs dårlig regnskapsmessig.

.Net

Sjekket 997 Turboen min på dyno i dag. Målte 0-100 på 3,47 sekunder
Skal bli magisk å oppnå samme aks m elektriske hk :))
P85D

HåkonE

Du klarer tvilsomt 1G en gang med din 997. Tilbakemeldingene fra de over dammen med superbiler som Lamborghini Aventador er at P85D er brutal fra full stopp og at man må varsle de som sitter på før man gir full gass fra stillestående. En fikk vondt i nakken og en annen beit seg i tunga. Opp mot 1.3G gir et real rykk.

Det er litt spesielt at det ikke kommer noe forvarsling (motorstøy) heller.  :)

Dennis

Sant skal sies at hadde Lamborghini'en brukt Launch control hadde den tatt P85D i starten også, siden den gjør 0-100 på 2.9 ;)
Men helt klart imponerende ytelser av en 2.2 tonn stor luksus sedan 8)


HåkonE

Mulig, men det er ikke sikkert den hadde fått riktig like mange G likevel. Mest G kommer helt fra 0km/t der P85D har så høyt dreiemoment at de sliter med å måle den i benken.

Eieren av Aventadoren beskriver for øvrig under kommentarfeltet hvordan han opplever forskjellen:

First impression: That 0-50 acceleration from the Tesla is insane. I had a feeling that it was faster than the Aventador from 0-50, because I never felt that kind of pressure on my chest before from accelerating. With the Tesla, it felt like a 50-lb person was laying flat on your face and chest and stays that way for a few seconds. The way the Aventador feels is like being a boat on strong waves and you keep rocking back and forth between the gear shifts. And at each gear shift, you feel like you're being tugged very heavily or kicked in the back from behind (depending on how you want to view it). The Tesla felt more like you're being dropped from the second floor but you're falling horizontally and not vertically. They're two completely different feelings of acceleration. What's amazing is that the Tesla kept up with the Aventador all the way up to around 80 mph, which is probably the highest you'd want to go anyway if you wanted to keep your driving legal.

Imponerende ja. Aventadoren har en helt annen pris, og launch control er jo strengt tatt litt juks...  ;)

AndreS

Overasket over lang produksjonstid. De holder på fremdeles.
I3 i bestilling

Dennis

Tipper de bruker litt ekstra tid på å kvalitetssikre de første bilene som skal hit. Er vel en del forskjeller på euro spec bilene mot usa.

Dennis

#611
Sitat fra: Haknys på tirsdag 06. januar 2015, klokken 00:07
Mulig, men det er ikke sikkert den hadde fått riktig like mange G likevel. Mest G kommer helt fra 0km/t der P85D har så høyt dreiemoment at de sliter med å måle den i benken.

Eieren av Aventadoren beskriver for øvrig under kommentarfeltet hvordan han opplever forskjellen:

First impression: That 0-50 acceleration from the Tesla is insane. I had a feeling that it was faster than the Aventador from 0-50, because I never felt that kind of pressure on my chest before from accelerating. With the Tesla, it felt like a 50-lb person was laying flat on your face and chest and stays that way for a few seconds. The way the Aventador feels is like being a boat on strong waves and you keep rocking back and forth between the gear shifts. And at each gear shift, you feel like you're being tugged very heavily or kicked in the back from behind (depending on how you want to view it). The Tesla felt more like you're being dropped from the second floor but you're falling horizontally and not vertically. They're two completely different feelings of acceleration. What's amazing is that the Tesla kept up with the Aventador all the way up to around 80 mph, which is probably the highest you'd want to go anyway if you wanted to keep your driving legal.

Imponerende ja. Aventadoren har en helt annen pris, og launch control er jo strengt tatt litt juks...  ;)

Mye mulig P85D har litt råere aks helt i starten ja, men det er pga mindre hjulspinn takket være bedre kontroll på grepet pga elmotoren :) Men launch control gjør at disse bilene går mye bedre, feks Nissan Gtr bruker 2.7 på 0-100 med og 3.4 sek uten launch control.
Ikke juks å starte på det turtallet motoren er sterkest, hadde vært kjedelig for Teslaen å starte på maks turtall feks :P

SCI

Sitat fra: Sharp på mandag 05. januar 2015, klokken 16:36
Sitat fra: SimenT på mandag 05. januar 2015, klokken 02:13
Hadde sen mars/tidlig april i utgangspunktet. Bekfretet bestilling i romjula.

Ser nå i profilen at det står Mai :(

Sitat fra: SCI på mandag 05. januar 2015, klokken 08:17
Oppdatert fra April til Sent i mars.

Det kan virke som at de nå har fylt opp for ny rekord-levering i mars, men at de som bestiller nå eller ønsket levering i april ikke får den før i mai. Stemmer det med hvordan de gjorde det i 2014?

Ja det stemmer godt i forhold til hvordan jeg fikk forandret leveranse fra April til sen Mai i fjor, og også nå når de ser ut til å ville forsere for å igjen gjerne ville levere mest mulig i Q1.
En annen ting er jo om de greier å få alt klart og produsert for leveranse Mars, men ser jo ut til at det heller satses på ettermontering.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

Dennis

Håper virkelig at bilene blir levert med riktige seter osv her. og at vi ikke får samme tullet som i usa hvor mange av bilene blir levert med de "gamle" setene enten foran/bak eller bare de gamle. Virker som en veldig merkelig løsning og ikke minst dyrt for Tesla å måtte ettersende seter hit i etterkant og få det montert.

Dennis

Sport vs Insane.




Insane= 0-96 km/t på 3.17 sek
Sport= 0-96 km/t på 4.0 sek

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA