Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spesialkonstruert Spacere til Tesla! 6mm og 3mm

Startet av Teslanewbie, torsdag 23. oktober 2014, klokken 09:34

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Trøndertesla

Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:12
Sitat fra: Trøndertesla på lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:08
om jeg vil selge den så får jeg igjen omtrent det samme som jeg betalte for over ett år siden :).
Skikkelig optimist er du vertfall.
De som bestilte veldig tidlig fikk en rabatt, samt at prisene på ekstrautstyr har gått opp betydelig siden lanseringen i fjor sommer. Så dagens priser på finn.no er ikke langt fra min kostpris for en fullspekket P85. Legger jeg meg 50.000,- under kostpris så blir den iallefall solgt, og det er jo ikke ille det heller
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Knut Erling Øen

Sitat fra: Trøndertesla på lørdag 11. oktober 2014, klokken 21:16
Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:12
Sitat fra: Trøndertesla på lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:08
om jeg vil selge den så får jeg igjen omtrent det samme som jeg betalte for over ett år siden :).
Skikkelig optimist er du vertfall.
De som bestilte veldig tidlig fikk en rabatt, samt at prisene på ekstrautstyr har gått opp betydelig siden lanseringen i fjor sommer. Så dagens priser på finn.no er ikke langt fra min kostpris for en fullspekket P85. Legger jeg meg 50.000,- under kostpris så blir den iallefall solgt, og det er jo ikke ille det heller

...og man kan vel ikke se bort fra at det fortsatt kan komme en prisøkning i mnd  skiftet okt - nov som i fjor. Dollaren har ikke akkurat svekket seg siste året...
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

El-boy

Jeg er ikke misfornøyd. Har vel aldri hatt en bil som har tapt seg så lite i verdi på ett år, og jeg har tenkt å beholde den i mange år til... Så lenge Tesla fikser "Issues" så smertefritt og med ett smil, er det ingen grunn til å være misfornøyd. Det er iallefall mitt syn.
Men uansett tror jeg verditapet vil bli større de neste åra, men alle nye biler taper seg i verdi. Noen veldig raskt, men der er ikke Tesla pr. dags dato.

christian1986

For en merkelig vinkling :o...?

Her er det helt motsatt. Syntes det er supert at de driver utviklingen framover. Faktisk så bra at jeg ikke klarte å la være å legge inn en ordre på en ny bil. Lettere galskap og skal nok få høre det litt framover. Uansett, gleder meg som et barn ;D!

JørundG

Ikke snytt i det hele tatt. Nå får jeg snart flere kolleger med Tesla siden mange er svært opptatt av firehjulstrekk. Det gleder meg, at stadig flere skjønner at Tesla er en brilliant bil. Var inne og vurderte å fornye til SD men følte det ble å snobbe nedover fra P. Og det vil jeg ikke betale for å gjøre, da jeg aldri har vært opptatt av å ha 4wd. PD er jo sinnsyk kul, men ble i dyreste laget, selv om den er billig i forhold til sammenliknbare biler.
Gleder meg til Modell 3, regner med at den får: D, hengerfeste og ordentlig motorer! I så tilfelle blir nok M3 bil nr 2 for oss. Den blir garantert en superstorselger.
ACC er det eneste jeg savner litt i min P, men ikke nok til å forsvare byttekostnadene etter mitt syn. Autopilot er artige greier men jeg liker å kjøre og ser ikke helt at jeg ville benytte det særlig mye.
Når M3 kommer da blir det muligens prispress på S, P og P+, siden jeg mistenker at det blir ennå mere bil for pengene enn storebrødrene S og X

mj

En liten advarsel til alle som nå bestiller D. Om 6-8mnd kommer bilen med dobbelt så lang rekkevidde, toppfart på 300 og 0-100 på 2,5 sek og det er en rimelig stor sjanse for at dere vil føle dere snytt ::)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Øggen

Sitat fra: mj på lørdag 11. oktober 2014, klokken 22:59
En liten advarsel til alle som nå bestiller D. Om 6-8mnd kommer bilen med dobbelt så lang rekkevidde, toppfart på 300 og 0-100 på 2,5 sek og det er en rimelig stor sjanse for at dere vil føle dere snytt ::)

10+ Dagens :-)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: mj på lørdag 11. oktober 2014, klokken 22:59
En liten advarsel til alle som nå bestiller D. Om 6-8mnd kommer bilen med dobbelt så lang rekkevidde, toppfart på 300 og 0-100 på 2,5 sek og det er en rimelig stor sjanse for at dere vil føle dere snytt ::)
Og slik vil det bli i mange år fremover. Elbiler er fortsatt tidlig på sin utviklingsevolusjon, men pga Tesla går utviklingen mye fortere enn hva man kunne forventet. Å kjøpe ny Tesla (eller annen elbil) blir akkurat som å kjøpe en rå datamaskin, kamera eller mobiltelefon. Det kommer snart noe som er bedre utstyrt, med lengre rekkevidde osv. Man kan sitte på gjerdet i evig tid å vente på det ultimate, eller hoppe i det og nyte en nullutslippsbil umiddelbart :-)

samotholt

Man må vel bare definere sitt eget behov og kjøpe en bil som passer til det. Noe nytt kommer alltid.

Jeg har ikke kjøpt Model S pga. av mangel på AWD og hengerfeste. Passer ikke bila får man bare vente eller tåle at verden går framover og takle tilsvarende verditap.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

TommyA

Er flere umodne svar her av folk som ikke "har noe so helst peiling". Sutre og klage etter oppgraderin og at bruktbilene går ned i verdi? Direkte lattelig. Jeg har kjøpt nye premiumbiler i 10 år, og har tapt voldsomt med penger. Sånn er det bare. Tror dere Audi, BMW m.m ville skulle gi meg kompensasjon for at det en måned etter kom en ny modell med mer utstyr i prisen??? Ta dere en bolle! Dere har fått nøyaktig det bere har bestillt til avtalt pris !
Vær vennlig og voks opp og skjønn at Tesla Motors driver butikk !

sven erik

de  kom med mye nytt kort tid  etter jeg kjøpte min men en chademo adapter og hengerfeste så er alt skjønneste orden

jazzwheel

Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:41
Tesla har ikke danket ut sportsbilsegmentet, en sportsbil er mer enn ren aks. Sikker noen Tesla eiere også som er smarte nok til å forstå det.

Sportsbilsegmentet er like subjektivt definert som det du selv gjør det til med den setningen. Hvis du tror at man kan selge noe basert hvor "smarte" man syns at kundene skal være så har du en del å lære om markedsføring. Tror du at andre fabrikanter tenker at det er greit at folk kjøper Tesla fordi folk er dumme og de selv mener de lager "ekte "sportsbiler?

Mippen

#73
Sitat fra: jazzwheel på søndag 12. oktober 2014, klokken 04:05
Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:41
Tesla har ikke danket ut sportsbilsegmentet, en sportsbil er mer enn ren aks. Sikker noen Tesla eiere også som er smarte nok til å forstå det.

Sportsbilsegmentet er like subjektivt definert som det du selv gjør det til med den setningen. Hvis du tror at man kan selge noe basert hvor "smarte" man syns at kundene skal være så har du en del å lære om markedsføring. Tror du at andre fabrikanter tenker at det er greit at folk kjøper Tesla fordi folk er dumme og de selv mener de lager "ekte "sportsbiler?


For de fleste er tesla en GT (Grand Tourer). Sportsbiler er som oftest biler hvor plass, komfort og utstyr må vike for lav vekt, stivere oppsett og maks ytesle. Dvs, man trenger ikke å ha så stor motor hvis man har en liten og lett bil type Lotus Elise og Lotus 7. De er bare ribbet for vekt og gjør 0-100 ned mot 3-4 sekunder. De senere år har også sportsbilene blitt mer like GT biler, men i mine øyne er for eksempel er porsche 911 mer sportsbil enn en Tesla. Med mindre det er en Tesla roadster da - det er en sportsbil. En GT er nødvendigvis ikke noe negativt. De kan være minst like rask i akselrasjon og ha opp mot lik ytelse på bane, men pga den høye vekten og mer fokus på komfort vil de aldri kunne slå en skikkelig sportsbil med tilsvarende ytelse eller mer. Den viktigste forskjellen er altså at det er fokus på lavest mulig vekt og stivest mulig oppsett slik at man kan kjøre fortest mulig rundt banen. En GT fokuserer på komfort, størrelse, god plass og på samme tid sportslige egenskaper. Det blir ja takk begge deler. Sier seg selv at det ene går litt på bekostning av det andre.

Når det er sagt er jeg glad for at min kommende model s ikke er en ren sportsbil. Det er ikke så kjekt å måtte kjøre rundt mil etter mil og føle støtdemperene kommer gjennom chassi når man kjører over ujevnheter. Eller å høre på all støyen pga 0 lydisolering. Ikke minst å måtte vri hjernen for å få plass til tannkosten når man skal på helgetur. Jeg kan faktisk kjøre komfortabelt på veien og bilen er mer enn rask nok til daglig kjøring. Kan til og med ta den på bane og ha det gøy. En sportsbil er ikke en komfortabel hverdagsbil, men det er en GT.
Fremtiden er elektrisk.

mariowing

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 12. oktober 2014, klokken 06:04
Sitat fra: TommyA på søndag 12. oktober 2014, klokken 02:53
Jeg har kjøpt nye premiumbiler i 10 år, og har tapt voldsomt med penger. Sånn er det bare.
Ja det er jo klart at det er mange som har mer penger enn vett.

Folk kan vel få bruke pengene sine på hva de vil? Noen har hytte de bruker sju ganger i året, noen har båt de bruker en uke om sommeren og åtte helger og noen kjøper ny bil ofte. Man trenger ikke mangle vett av den grunn. Regner med at TommyA var fullstendig klar over det kommende verditapet på bilene når han kjøpte dem.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA