Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spesialkonstruert Spacere til Tesla! 6mm og 3mm

Startet av Teslanewbie, torsdag 23. oktober 2014, klokken 09:34

« forrige - neste »

Atlas

Sitat fra: Trustno1 på søndag 12. oktober 2014, klokken 11:27
Sitat fra: atlesinepost@gmail.com på søndag 12. oktober 2014, klokken 11:18
For meg ser det ut til at P85D "kun" har 515HK i Norge? Misforstår jeg den norske konfiguratoren? Den amerikanske 691HK.

I Norge så så bikker den faktisk akkurat 700hk siden HK i USA regnes anderledes enn i Europa (gammel P85 har 416hk i usa, mens den er oppgitt til 422hk i europa)

Mange takk for info. Da regner jeg korrekt når jeg kommer til at 687 foot pund torque blir ca 931 Newton? Da forstår jeg hvorfor den nye sikkerhetspakken slippes samtidig  ;D

Diravi

Det som er interessant med Tesla er at de innfører ny hardware i det stille før de lanserer den. I kommentarfeltet på det siste blogginnlegget deres er det en amerikansk dame som fikk bilen utlevert i mars, og det viser seg at hun har all nødvendig hardware for de nye systemene.

Så dersom jeg hadde fått bil i løpet av det siste halve året ville jeg i hvert ha sjekket dette. Antar det er lettest å se det på frontkameraet?

Tesla bør jo også yte den smule service å opplyse eiere om hvilken spesfikasjon bilen deres har.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Teslanewbie

Ingen nye biler som er levert ut nå i Norge har dette og disse bilene er produsert i sommer ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tjobben

Sitat fra: Teslaeier på søndag 12. oktober 2014, klokken 11:33
Sitat fra: snurrehue på søndag 12. oktober 2014, klokken 08:38
Sitat fra: TommyA på søndag 12. oktober 2014, klokken 02:53
Tror dere Audi, BMW m.m ville skulle gi meg kompensasjon for at det en måned etter kom en ny modell med mer utstyr i prisen??? Ta dere en bolle! Dere har fått nøyaktig det bere har bestillt til avtalt pris !

Jeg kan jo gi mitt synspunkt her.
Det som irriterer meg mest er den totale mangelen på informasjon. Jeg var innstilt på at jeg skulle ha ACC, og jeg valgte å vente til Tesla hadde dette på plass. Herr Musk mente jo at dette var under utvikling. Men informasjonen uteble. Ingen sa noe som helst om når det skulle komme. Det var som om det var flere evigheter til det skulle komme. Samme med 4WD på Model S. Etter sigende skulle det ikke komme før en stund etter Model X kom. Til slutt klarte jeg ikke vente lenger, og få måneder senere stod en glinsende Model S utenfor huset. 660 laken forduftet fra bankkontoen.

Nå, bare et par måneder senere, leser vi at Tesla har snikinnført ACC i produksjonen av de Model S som kjøres gjennom produksjonslinja i disse dager. Hadde jeg fått en aldri så liten heads up på at det ville komme såpass "tidlig", så hadde jeg gladelig ventet noen måneder ekstra. Og hadde jeg visst at 4WD skulle komme allerede på vårparten neste år, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å vente til da.

I stedet sitter jeg her med en bil som over natta raste i verdi, og som jeg må beholde med mindre jeg tar en meget voksen avskriving for å kunne få meg den bilen jeg egentlig ville ha, og som det viste seg at Tesla likevel hadde rett rundt hjørnet.

Så kort fortalt: mangelen på informasjon gjør at jeg føler meg MEGET snytt. Og det faktum at det føles som jeg har fått meg en mandagsbil gjør ikke akkurat saken noe bedre.
Det er vel ikke tesla sin feil at du bestilte en bil du egentlig ikke ville ha. Eller at du ikke har fått med deg at biler taper seg i verdi. Hvis det er en bil med ACC du vil ha er det jo litt dumt å kjøpe en uten.
BMW, Mercedes, Apple og alle andre bruker store summer på å holde forbedringer ved kommende modeller hemmelig. I bilmagasiner slås det f.eks. stort opp hvis de har klart å få tak i et snikfoto av en model under utvikling. Hvis alle venter på neste modell selger man jo ingen ting. Også Tesla er avhengig av salg for å overleve. Tror du de hadde solgt biler hvis alle viste at om 2 måneder kommer en vesentlig oppgradering. Og 2 måneder etter det igjen kommer det enda en osv. Jeg hadde vært veldig mye mere skuffet over kjøpet mitt om tesla hadde gått konkurs fordi alle venter på neste oppgradering før de kjøper. Da hadde jeg sitti her med en bil som er vært ca. 0 kr pluss vrakpant så fort en essensiell del gikk istykker.
Skjønner at du skulle ønske at du hadde ventet bare litt til, men du kan nok ikke skylde på noen andre enn deg selv, selv om det føles bedre å skylde på andre.

Må si meg enig her.

Samtidig så er bruktmarkedet for Tesla veldig langt fra normalt, med en etterspørsel som overstiger tilbudet.
Bestill en ny med det utstyret du vil ha av alt som er tilgjengelig i dag, og legg din nåværende ut for salg om noen måneder så du slipper å gå helt uten Tesla, for det er forferdelig når man først har blitt vant til det :)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

noto

Jeg forstår skuffelsen, men hvis AWD var et sterkt ønske og man i utgangspunktet var villig til å vente til sommeren på det, kan jeg minne om at Model X lenge har vært presentert som en no option AWD. Signature er fortsatt tilgjengelig for tidlig levering, og hvis den ikke faller i smak kunne man kalkulere temmelig sikkert med at MS med AWD ville blitt lansert senest samtidig ettersom de bygger på samme chassis.

Cosmo


sigurdi

Hadde en fulgt litt med sist vinter/vår ble det sakt direkte at Model skulle in til test hos NCAP til høsten, men noe mer sikkerhets utstyr måtte på plass først.
Sjekker en kravet fra NCAP så er ACC, Line detection og skilt gjenkjenning krav for å få 5 stjerner.

Så hadde ikke tatt mer en 5 min med Google søk å funnet dette ut i vår/sommer.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

sven erik

det som gir mest verdi fall  er om alle nå apsålutt skal selge sin  bil å ha det nye det gir et høyt verdi fall  men kan vi ha is i maven  kjøre bilene natulig å bytte ut når en trenger det  da vil en få med seg alt det nye som er om noen år  + at en vil  få et mer natulig  verdi fall men selger mange mange nå fpr å få det nye vil fort bilene synke en 150 til 200 tusen ekstra   så tenk + va gir det av signaler jo tesla eiere er  rike  ok da skrur vi priser opp og vi får fler mot oss  tenk nå

darthy001

Sitat fra: sigurdi på søndag 12. oktober 2014, klokken 13:39
Hadde en fulgt litt med sist vinter/vår ble det sakt direkte at Model skulle in til test hos NCAP til høsten, men noe mer sikkerhets utstyr måtte på plass først.
Sjekker en kravet fra NCAP så er ACC, Line detection og skilt gjenkjenning krav for å få 5 stjerner.

Så hadde ikke tatt mer en 5 min med Google søk å funnet dette ut i vår/sommer.

Har du en link til dette? Mener at jeg har lest om dette mange ganger, men timing for når det blir obligatorisk synes jeg varierer en del.

Men stemmer som du sier at dette har vært "allmenn kunnskap" i lengre tid. Jeg var 100% sikker på at Model X kom med dette. Men ble overrasket over at det kom så raskt på Model S. ACC var en av flere grunner til at jeg ikke kjøpte min opprinnelige reserverte Model S selv om jeg kunne fått rabatten. Når setene og 4hjulstrekk var nesten hele resten av kravlista så ble P85D full pott for meg nå. Og derfor ble selvpålagt venting verdt det.

Endelig skal jeg slippe ett sukk i hjertet når jeg passerer drøssevis av teslaer til og fra jobb:)

Jeg kommer sikkert til å tygge litt på misunnelsen om det kommer større batteri i 2015 eller headup display, men det er noe jeg bare må leve med. Etter tesla kommer med 700hester så er jeg livredd for at det skjer noe med revidert budsjett våren 2015.

sigurdi

Er bare å gå in på NCAP, må rote litt rundt, men står under krav for å få 5 stjerner.
Dette må og være standard utstyr på bilen, er det tilvalg blir det ikke tatt hensyn til, selv bilene som blir levert til test inneholder fungsjonene.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Frans-Åge Olsen

Sitat fra: sigurdi på søndag 12. oktober 2014, klokken 13:39
Sjekker en kravet fra NCAP så er ACC, Line detection og skilt gjenkjenning krav for å få 5 stjerner.

Men selv om den har det nå så kommer den jo aldri til å få 5 stjerner. Bilen er alt for tung, og er dessuten laget av aluminium, noe som er alt for svakt materiale. Livsfarlig.

Mvh,
Frans-Åge Olsen
http://anti-tesla.no/

Muffinman

Nei har du sett, et nytt tanntroll på forumet  :) Velkommen skal du være, håper du får det trivelig her inne.

turbolurbo

2019 TM3P

pgi


Muffinman

Søt side, søt "person". Søtnos, rett og slett!

Til å få hull i tennene av  :-*

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA