Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spesialkonstruert Spacere til Tesla! 6mm og 3mm

Startet av Teslanewbie, torsdag 23. oktober 2014, klokken 09:34

« forrige - neste »

Leif1

Begynnende depresjon kurert.
Trengte bare noen få kilometer, så var den borte. (Kjørte den lengste veien til jobb i dag også...)
Slutt og syt folkens og vær glad for at de kommer med noe nytt.
Hvis ikke er det fort kroken på døra for ethvert firma.
Konvertitt fra S til X

OddB

#46
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 13:43
Hva som skjer om noen år er uaktuell for Norge når det snakkes om å innføre toll og moms på elbilar . I tillegg blir det sikkert Hk avgift og vektavgift.  Norske kjøpere kan ikke regne med "billige" superbiler om noen år ... janteloven kommer å sette en stopper for tesla i Norge .
Jeg tror du tar helt feil. Den dagen det innføres moms på el-bilene er de mer enn konkurransedyktige.
Skulle vi mot formodning en gang få en regjering som var genuint opptatt av miljøet vil nok alt av avgifter legges om slik at forurenser betaler det utslippene faktisk koster samfunnet... 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Teslaguten

Sitat fra: Leif1 på lørdag 11. oktober 2014, klokken 13:57
Begynnende depresjon kurert.
Trengte bare noen få kilometer, så var den borte. (Kjørte den lengste veien til jobb i dag også...)
Slutt og syt folkens og vær glad for at de kommer med noe nytt.
Hvis ikke er det fort kroken på døra for ethvert firma.


Leif1 er guten sin det!;-)

No er vaksina mot det frykta TSLAP85DD(for dual depp) viruset GRATIS tilgjengeleg for alle TMS eigarar:

Sett deg i bilen og kjøyr!!

Empirisk testa av Leif1 og underteikna, garantert fri for negative biverknader.
Positive effektar som breie glis og ukontrollert latter er standard resultat hos samtlege i testgruppa! ;D

#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

OddB

Sitat fra: Teslaguten på lørdag 11. oktober 2014, klokken 14:18
Sitat fra: Leif1 på lørdag 11. oktober 2014, klokken 13:57
Begynnende depresjon kurert.
Trengte bare noen få kilometer, så var den borte. (Kjørte den lengste veien til jobb i dag også...)
Slutt og syt folkens og vær glad for at de kommer med noe nytt.
Hvis ikke er det fort kroken på døra for ethvert firma.


Leif1 er guten sin det!;-)

No er vaksina mot det frykta TSLAP85DD(for dual depp) viruset GRATIS tilgjengeleg for alle TMS eigarar:

Sett deg i bilen og kjøyr!!

Empirisk testa av Leif1 og underteikna, garantert fri for negative biverknader.
Positive effektar som breie glis og ukontrollert latter er standard resultat hos samtlege i testgruppa! ;D
Helt enig ! Denne bilen burde skrives ut på blå resept  som erstatning for lykkepillen ! ( uansett årsmodell - har faktisk sett eiere av 50 år gamle amerikanske biler med samme symptomene, så holdbarhetsdatoen tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for :D )

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Nuvolari

Føler meg overhodet ikke snytt. Syntes det er veldig gøy at Tesla fortsetter å være innovative.

At min bil ikke er det råeste har jeg ikke ofret en tanke. Bilen løser alle mine transportbehov like bra i dag selv om bilen også kan leveres i awd.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

hoffa

Sitat fra: Leif1 på lørdag 11. oktober 2014, klokken 13:57
Begynnende depresjon kurert.
Trengte bare noen få kilometer, så var den borte. (Kjørte den lengste veien til jobb i dag også...)
Slutt og syt folkens og vær glad for at de kommer med noe nytt.
Hvis ikke er det fort kroken på døra for ethvert firma.

Ikke helt kurert her, men så har jeg ikke hatt bilen tilgjengelig siden onsdag heller og får den ikke igjen fra Tesla før tidligst mandag.... :'(
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Olatho

Det Tesla _kunne_ ha tilbudt (og som ville vært litt mer Elons type løsning) var en bytte-ordning. Det aller meste av bilen kan gjenbrukes, og det ville vært et vanvittig PR-stunt helt i hans ånd.
Har du en Model S kan du, mot et rimelig mellomlegg, bytte den i en nyere modell. Eks en to år gammel  S85, sleng 100k på bordet, så får du en S85D med tilsvarende spec som du har i dag.
Så leverer du inn gammelbilen når den nye blir utlevert, og de kan gjenbruke det aller meste av det som er noe verdt.

Leif1

Konvertitt fra S til X

Muffinman

Sitat fra: Olatho på lørdag 11. oktober 2014, klokken 16:38
Det Tesla _kunne_ ha tilbudt (og som ville vært litt mer Elons type løsning) var en bytte-ordning. Det aller meste av bilen kan gjenbrukes, og det ville vært et vanvittig PR-stunt helt i hans ånd.
Har du en Model S kan du, mot et rimelig mellomlegg, bytte den i en nyere modell. Eks en to år gammel  S85, sleng 100k på bordet, så får du en S85D med tilsvarende spec som du har i dag.
Så leverer du inn gammelbilen når den nye blir utlevert, og de kan gjenbruke det aller meste av det som er noe verdt.
Regner med at du tuller nå?

pwb

Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. oktober 2014, klokken 18:16
Sitat fra: Olatho på lørdag 11. oktober 2014, klokken 16:38
Det Tesla _kunne_ ha tilbudt (og som ville vært litt mer Elons type løsning) var en bytte-ordning. Det aller meste av bilen kan gjenbrukes, og det ville vært et vanvittig PR-stunt helt i hans ånd.
Har du en Model S kan du, mot et rimelig mellomlegg, bytte den i en nyere modell. Eks en to år gammel  S85, sleng 100k på bordet, så får du en S85D med tilsvarende spec som du har i dag.
Så leverer du inn gammelbilen når den nye blir utlevert, og de kan gjenbruke det aller meste av det som er noe verdt.
Regner med at du tuller nå?

Det tror jeg nok ikke. Men en ting bør jo egentlig være positivt for Tesla når de skal selge sine bruktbiler selv. Siden det er 8 års garanti så slipper jo bruktbilbutikker å være like bekymret for 5 års reklamasjonsrett slik at de i teorien kan gi litt mer til selgeren.

Olatho

De har snakka om det, og det er vel etablert i USA? De kan jo ganske greit refurbishe både DU og batteri. Det er i alle fall en mer realistisk løsning enn ettermontering av ekstra motor og alt annet for å få på plass ACC og de andre hw-oppdateringene.

Olatho

http://www.autonews.com/article/20141006/RETAIL04/310069963?template=mobile&X-IgnoreUserAgent=1

Garantert 50% tilbake etter tre år, og det er uten noen begrensninger. OG det er i markeder uten avgiftsrabatter på bilene (selv om avgiftene i utgangspunktet er lavere, selvfølgelig).
De har også selvsagt mer å gå på om du ikke bare selger tilbake bruktbilen, men også gjør det for å bytte til annen Tesla.

La oss si at du selger bilen tilbake til Tesla for 50% av nypris, men fordi du skal kjøpe en ny Tesla, ikke bare ta med deg penga til en konkurrent, gir de deg feks 20% rabatt på ny bil.
Det er ikke akkurat en vei til konkurs, da det er nettopp sånne løsninger som gjør det umulig å velge et annet merke.

Asarin

Snytt synes jeg er en merkelig formulering.

Selvsagt er det kjipt at man ikke lenger har det "kuleste/beste", men alt av slik teknologi løper jo fremover.

På min får jeg de nye sensorene, men jeg får ikke 4x4 - bilen gikk i produksjon noen timer før presentasjonen. Uansett hadde jeg ikke klart å vente til april/mai .. det har allerede vært ille nok å vente fra juni.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Trøndertesla

Snytt??? Jeg kjører fortsatt verdens beste bil, og om jeg vil selge den så får jeg igjen omtrent det samme som jeg betalte for over ett år siden :). Tror ikke det er noen andre nybileiere som har samme muligheten ;D. Om Tesla hadde lagt ned designsentret og ikke kommet med flere teknologiske nyvinninger så hadde jeg følt meg snytt!

En av risikiene som tidligkjøperne hadde var om Tesla kom til å overleve. I verste fall hadde vi sittet med en bil med oppstartproblemer og null serviceapparat. Da hadde flere av oss vært i knedypt i shit. Nå vokser Tesla seg sterkere for hver dag som går og det er jo fantastiske nyheter - they're in it for the long run!!! Mitt neste "planlagte" innbytte er i en "800km rekkevide-modell" som jeg regner med kommer om et par år. Men, D'en var jo litt fristende da. Bryr meg ikke om autopilot og AWD, men 690 HK hadde vært litt gøy  8)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Kjell Leaf

Sitat fra: OddB på lørdag 11. oktober 2014, klokken 13:40
Sitat fra: hgs på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:14

Om 2 år kommer det sikkert en P85D++ som kjører fra Bugatti Veyron. Kjipt for de med P85D, men sånn er livet :-)

Tror mange kommer til å bli overrasket over Tesla om et par år... Det vil sikkert komme flere "vise-fingeren"-biler som P85D, men hovedfokuset vil nok skrus mer over på hvermannsens behov. Nå har de demonstrert at de kan danke ut sportsbilsegmentet, nå gjenstår det å vise at de kan kjøre ring rundt Golf-segmentet.

Til tematråden : ALLE bør være veldig glad for at Tesla utvikler bilene raskere enn lommeboka til norske "Teslamillionærer" klarer å følge med. Det betyr at selskapet er liv laga ...og jeg kanskje får reservedeler til min klassiske model S om 15 år :D
Tesla har ikke danket ut sportsbilsegmentet, en sportsbil er mer enn ren aks. Sikker noen Tesla eiere også som er smarte nok til å forstå det.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA