Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dieselvarmer ønskes kjøpt

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

Tor K

Opprettet 5 år / 60k serviceavtale på min 2015 rex. Kostet 6972kr. Ca. 2000kr mer enn uten rex.

TM

Sitat fra: Tor K på tirsdag 09. august 2016, klokken 15:30
Opprettet 5 år / 60k serviceavtale på min 2015 rex. Kostet 6972kr. Ca. 2000kr mer enn uten rex.
2000 kr ekstra for 5 års service på et bensinaggregat er vel ikke så urimelig.
Og så er det vel en effektiv kur mot rekkeviddeangst. Vurderte en selv, men 94Ah batteri kan også hjelpe mot angsten  ;)

Tor K

Sitat fra: TM på tirsdag 09. august 2016, klokken 16:20
Sitat fra: Tor K på tirsdag 09. august 2016, klokken 15:30
Opprettet 5 år / 60k serviceavtale på min 2015 rex. Kostet 6972kr. Ca. 2000kr mer enn uten rex.
2000 kr ekstra for 5 års service på et bensinaggregat er vel ikke så urimelig.
Og så er det vel en effektiv kur mot rekkeviddeangst. Vurderte en selv, men 94Ah batteri kan også hjelpe mot angsten  ;)
Er helt enig.

Ble range extender utgaven på meg da jeg har dette som eneste bil. De ca. 14 elektriske milene holder til 85% av bruken min. For de dagene det er fullt med elbiler på jobb eller skal på langtur er det greit å slippe å irritere seg over det. Ville kanskje fått mer for pengene med en annen hybrid bil, men jeg hadde lyst på i3 :)

ganton

ca 5700 for serviceavtale 5 år, dette er vel likt for alle i3-verksteder antar jeg.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

kimutz

Betalte 4077,- for første service på i3 hos Slatlem AS i kristiansund 27.07.2016. Da var bilen gått ca 25.000. Har hatt den i underkant av 2år. Ble kjøpt ny(demobil)

I dag var jeg innom verksted pga ulyd i fronthjul. Ble da varslet om at klossene var veldig slitt, og måtte byttes snart. Pris ca 4100,-  (hvorfor dette ikke ble fanget opp på servicen er en annen diskusjon...)

Hadde jeg fått spørsmål om Serviceavtale med slitasjedeler, hadde jeg kjøpt det umiddelbart!

Skal nå løpe til forhandler å signere før jeg må bytte klossene.

Hadde hørt at service / slitasje på elbiler var minimalt, men det er jeg ikke enig i etter 4år med Think City og nesten 2år med BMW i3.

INGEN av mine forurensende biler (Ford, toyota, Skoda) har noensinne kostet så mye i servicekostnader.

Moral.... Tegn serviceavtale med slitasjedeler for i3!!!  8)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Rollep

Sitat fra: Klykken på tirsdag 30. august 2016, klokken 21:21
4100 for bremseklosser frem?? Haha... Bare hos BMW!
http://elbildeler.com/produkt/sko/i3/bremseklosser-foran-i3
Det er ikke bremseklossene som gjør det dyrt, det er arbeidet som koster. Hvis det kommer rare lyder er det vel fare for at mer enn klossene må byttes også.
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

stein84

Hørtes fortsatt fryktelig dyrt ut. Men nå er det jo som regel litt forskjell på merkeverksted og feks snapdrive, mekonomen osv...

LMOR

Det er faktisk dyrere med klosser og skiver til i3 enn til 5-serien. Har også reagert på det uten å få en god forklaring.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Pit

Sitat fra: kimutz på tirsdag 30. august 2016, klokken 19:19
Betalte 4077,- for første service på i3 hos Slatlem AS i kristiansund 27.07.2016. Da var bilen gått ca 25.000. Har hatt den i underkant av 2år. Ble kjøpt ny(demobil)

I dag var jeg innom verksted pga ulyd i fronthjul. Ble da varslet om at klossene var veldig slitt, og måtte byttes snart. Pris ca 4100,-  (hvorfor dette ikke ble fanget opp på servicen er en annen diskusjon...)

Hadde jeg fått spørsmål om Serviceavtale med slitasjedeler, hadde jeg kjøpt det umiddelbart!

Skal nå løpe til forhandler å signere før jeg må bytte klossene.

Hadde hørt at service / slitasje på elbiler var minimalt, men det er jeg ikke enig i etter 4år med Think City og nesten 2år med BMW i3.

INGEN av mine forurensende biler (Ford, toyota, Skoda) har noensinne kostet så mye i servicekostnader.

Moral.... Tegn serviceavtale med slitasjedeler for i3!!!  8)
Tror heller du må være et unntak...
Jeg har nå kjørt 60000 med i3. Hadde den på første service etter 2 år (iht service schedule) og 55000 km. Har ikke hatt behov for å skifte klosser (ikke andre deler heller) :-)
Og jeg praktiserer ikke passiv kjørestil, heller tvert imot.  ;D


Bjørg Sveen Fjeldberg

#175
Sitat fra: Pit på onsdag 31. august 2016, klokken 15:01
Sitat fra: kimutz på tirsdag 30. august 2016, klokken 19:19
Betalte 4077,- for første service på i3 hos Slatlem AS i kristiansund 27.07.2016. Da var bilen gått ca 25.000. Har hatt den i underkant av 2år. Ble kjøpt ny(demobil)

I dag var jeg innom verksted pga ulyd i fronthjul. Ble da varslet om at klossene var veldig slitt, og måtte byttes snart. Pris ca 4100,-  (hvorfor dette ikke ble fanget opp på servicen er en annen diskusjon...)

Hadde jeg fått spørsmål om Serviceavtale med slitasjedeler, hadde jeg kjøpt det umiddelbart!

Skal nå løpe til forhandler å signere før jeg må bytte klossene.

Hadde hørt at service / slitasje på elbiler var minimalt, men det er jeg ikke enig i etter 4år med Think City og nesten 2år med BMW i3.

INGEN av mine forurensende biler (Ford, toyota, Skoda) har noensinne kostet så mye i servicekostnader.

Moral.... Tegn serviceavtale med slitasjedeler for i3!!!  8)
Tror heller du må være et unntak...
Jeg har nå kjørt 60000 med i3. Hadde den på første service etter 2 år (iht service schedule) og 55000 km. Har ikke hatt behov for å skifte klosser (ikke andre deler heller) :-)
Og jeg praktiserer ikke passiv kjørestil, heller tvert imot.  ;D

moonbuggy

Slitte bremseklosser på I3 ?

Umulig spør du meg. Eneste gangen jeg trår på bremsen er under oppstart.  Vel, det har vel hendt ellers også, men det går mange kjøreturer mellom hver gang jeg "må" bruke bremsene.


Bjørg Sveen Fjeldberg

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 10. september 2016, klokken 16:12
Slitte bremseklosser på I3 ?

Umulig spør du meg. Eneste gangen jeg trår på bremsen er under oppstart.  Vel, det har vel hendt ellers også, men det går mange kjøreturer mellom hver gang jeg "må" bruke bremsene.

jkirkebo

Sitat fra: Bjørg Sveen Fjeldberg på søndag 11. september 2016, klokken 14:05
Sitat fra: moonbuggy på lørdag 10. september 2016, klokken 16:12
Slitte bremseklosser på I3 ?

Umulig spør du meg. Eneste gangen jeg trår på bremsen er under oppstart.  Vel, det har vel hendt ellers også, men det går mange kjøreturer mellom hver gang jeg "må" bruke bremsene.

Mener det var slik at på i3 ble bremsene brukt automatisk istedenfor regen om batteriet var fullt? Så om man bor på et fjell, alltid lader helt opp og stort sett begynner kjøreturen med 10km nedoverbakke kan man vel fort bruke ganske mye bremseklosser? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bjørg Sveen Fjeldberg

Hei igjen. Nå greidde jeg å komme inn for å svare under Priser Service i3. Jeg betalte for service 100 000 km eller 5 år da jeg kjøpte min i3 i september 2014. Betalte kr 4.920. I august 2016 var jeg på første service. Hos Stamsaas i Fredrikstad. Jeg har kjørt 22 000 km. Verkstedet byttet mikrofilter (kupe-filter), byttet bremsevæske, service kjøretøykontroll og service standardomfang. Jeg betalte ingn ting. Jeg måtte be spesielt om å få et oppsett på hva som var gjort. Fikk da en kopi av verktedets sericeordre. Her var det lagt inn pris på tilsammen kr 5.932,-. Jeg fikk en ny time for å bytte en bolt som BMW i Tyskland hadde gitt beskjed om. Jeg spurte hvilken bolt; det kunne kundemottaker ikke svare på. Jeg har time for å bytte bolt i morgen. Jeg spurte om hvordan bremsene så ut, det kunne kundemottaker ikke svare på. I morgen vil jeg be om en tilstandsrapport over bilen. Jeg er bl a interessert i å vite om batteriene har full effekt etter to års bruk. Jeg lader hjemme, har aldri hurtig-ladet.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA