Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dieselvarmer ønskes kjøpt

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

Pit

Sitat fra: Andey83 på mandag 02. januar 2017, klokken 12:54
Sitat fra: P85TMS på fredag 09. september 2016, klokken 21:36
Sitat fra: Andey83 på torsdag 04. august 2016, klokken 20:09
Andre med relativt lav km stand og gravrust på bremsene? Er spent på om dette blir en garantisak eller ikke:-)
Hvordan gikk dette? Måtte du bytte skiver?
Vi har også godt med rust på skivene. Skal ha første service hos Bavaria på Forus nå i Oktober. Kjørt ca 28kkm.
Klossene ser nesten nye ut.. Og jeg bremser hardt daglig. Samt drar i brekket inn mot rundkjøringer o.l. i 50-60km/t, så det er ikke liten bruk som er årsaken her. Hvis det er noe autobrems greier her, så tror jeg ikke det fungerer på min bil.

Det gikk heller dårlig. Bavaria mente rustet var innenfor "normalen". Men på nyttårsaften fikk jeg varsel i skjermen på at bremseklossene bør inspiseres, så nå er bilen inne til sjekk. Er spent på om de er utslitt, eller om det faktisk er en feil et sted.

Hei
Fikk opp varsel om nedslitte klosser igår. Etter 68k km. Synes ikke det er så gale, selv om bremsene jo brukes minimalt. Fossilen (4x4 SUV) måtte skifte bremser før 40k...
Har ikke gjort noen spesielle grep for å forlenge levetiden. Har stolt på at i3 sin bremsetørk funksjon virker.

Fikk den på bremsekift service nå idag. De anbefalte å ta skivene samtidig pga noen striper som kan slite nye klosser fortere ned. Kostet totalt 7k. (Kun foran).
 

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

snakkis

Har fått tilbud om å bytte klosser og skiver foran og bak for 12.500,-
Jeg er skuffet over at skivene er rustet opp på 80.000 km.

02jan

ja det var tidlig, jeg hadde forventet skive og klosssebytte først på 200'k.

Er det svakere metall i skivene en fosilbil ?

Jeg kjørte 200'k før skivebytte på min A6 fra 1995. Men det er nok ikke slik biler skal lages idag.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Mr.Zero

Sitat fra: 02jan på mandag 09. januar 2017, klokken 08:29
ja det var tidlig, jeg hadde forventet skive og klosssebytte først på 200'k.

Er det svakere metall i skivene en fosilbil ?

Jeg kjørte 200'k før skivebytte på min A6 fra 1995. Men det er nok ikke slik biler skal lages idag.

Da burde du fått klokke til jul av Møller... 200' levetid på bremseskiver på en bil er jo mot normalt så fremt den ikke kjøres Oslo-Trondheim daglig og at klossene tas ut flere ganger i året for puss og stell... ::)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

leifarne

Det forundrer meg at prisene for serviceavtale er ulik hos de ulike Bavariaforhandlerene. Jeg endte opp med å kjøpe 5 år/ 100 000 km avtale hos Bavaria Haugesund (5700,-) og leverte bilen inn til Bavaria i Stavanger (som skulle ha snaue 900 kr mer). Er dette et enkelttilfelle eller priser Stavanger dyrere slik de gjør på service ellers?

jojak81

5990,- for 4 år/80 000 var tilbudet jeg fikk fra Jæger Sentrum Bergen, kunne få ulike avtaler, den andre de nevnte var 6 år/120000, den mener jeg han sa kostet 8990.

Han oppga også pris per enkeltservice - 4090,- (uten avtale)

BMW i3 2015 - Laurel Grey Suite

Toalmar

Sitat fra: jojak81 på onsdag 08. mars 2017, klokken 22:34
5990,- for 4 år/80 000 var tilbudet jeg fikk fra Jæger Sentrum Bergen, kunne få ulike avtaler, den andre de nevnte var 6 år/120000, den mener jeg han sa kostet 8990.

Han oppga også pris per enkeltservice - 4090,- (uten avtale)
Prisene på service på BMW I finner du her http://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BMW%20i%20SI-priser%20(NOK)%20nov%2016.pdf
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

tessy

Fikk opp varsel av bytte av bremseklosser foran nå på 40.000km, når jeg var innom på Jæger fikk jeg beskjed om å også bytte skiver da disse var slitt, ikke rustet, syns det er merkelig att de er slitt etter kun 40.000km... 7.300,- kom det på for bytte av klosser og skiver foran.. Jeg kjører helst økonomisk, ligger alltid i eco pro, og regenerer så mye som mulig, så sjelden jeg bremser.. Kan jo være kona er hardere på bremsa på veg til jobb... :-)

rth

Er det noen som vet hva konkret som gjøres på en service av en i3?

Stusser litt på avtalepriser i forhold til fossile varianter. Vår 1-serie maser om service langt oftere, og deler det inn i forskjellige varianter.  På i3 er det en service annahvert år. Hvor en ikke har en motor å forholde seg til. Og det er vel den som generer størst kost for en fossil bil.

Er det noe mer enn bytte av kupefiltre og bytte av bremseveske som skjer på service for i3?

Knut Røe

Alle servicer har sjekklister man går gjennom.
Dette går som regel på slitasje og toleranser på styring, fjæring, ledd i understellet, bremser, slanger og rør til bremser samt fester til dette. Det er like mye en inspeksjon som en service. Og hos BMW heter det jo Inspection også, type 1 og type 2 der type 2 er den største. På en bil som er 1 til 2 år gammel er det nok fint lite som har rukket å bli slitt eller ødelagt, men helt sikker kan man jo aldri være. Ofte taes tilbakekallinger og aksjoner fra produsenten samtidig med disse inspeksjonene, og med mindre det er en betydelig feil som man blir tilbakekalt for kan man risikere å gå glipp av visse rettinger dersom man aldri er inne for service.

rth

Innafor garantitida, så er det jo naturlig å følge service i henhold til merke. Vi har 10 års serviceavtale på vår 1-serie. Der føler jeg at vi får valuta for pengene. Jeg er imidlertid ikke sikker på at jeg føler det samme for i3'en. Biler over 4 år er på EU-kontroll. Der tenker jeg at inspeksjonen kan tas.  For vår del koker det da ned til at hvis alt som skjer på en service er å kikke på bilen, bytte kupefiltre og bremsevæske. Da blir det fort det lokale verkstedet som får jobben.

Det var litt derfor jeg lurte på om det gjøres noe mer enn det jeg tror.

m1chaelt

Kr 3200 for serviceavtale på 3 år/40.000km ved første service. 5 år var rett i overkant av 5000kr. Tok 3 år da bilen leveres tilbake på gjenkjøpsavtale eller selges neste år. Da har vi hatt den i 3 år. Neste eier kunne velge å legge i mellomlegget for 4 eller 5 års avtale. Utrolig god avtale da service uten serviceavtale kostet ca 4300..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thearkly

Som det ikke ville koste infrastruktur og servicepris for elektriske biler, er dette vår fremtid!

itresla

2 års service. bilen har kjørt 24.000. 5550 kr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA