Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dieselvarmer ønskes kjøpt

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

bjorngb

Er kupefilter del av slitedelene som omfattes av + avtale? Med årlig kjørelengde på 16.000, vil service eller service + avtale lønne seg? Bor på Vestlandet?
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

Beckern

Ja filteret er svinedyrt og inkludert. 13-14-hundre tror jeg.
Du får serviceavtaler med difrensierte kjørelengder. Standardavtalen er 5 år 60k km. Du kan øke til 80 og 100k km og øke til 6 år osv. Jeg betalte litt over 6000 for 5 år 100 000km. (30k årlig kjørelengde.)

Beckern

Sitat fra: TorAtle på torsdag 16. juni 2016, klokken 13:13
Sitat fra: TM på torsdag 16. juni 2016, klokken 13:05
Det "rare" er vel at alle BMW'er har veldig rimelige serviceavtaler.
Jeg har ikke noe stort problem med 2750kr per service for kupefilter, bremsevæske og inspeksjon, men jeg føler det er et mer riktig beløp enn 5600kr som en enkeltservice koster. Det er ran.

Litt over 7k kostet servicen på min uten avtale. Det ble avtale.

Magster

Kan man tegne avtale på "gamle biler" ?

LMOR

Sitat fra: Magster på mandag 20. juni 2016, klokken 00:47
Kan man tegne avtale på "gamle biler" ?
Du tenger avtale før første service.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Magster

Ok takk, tror ikke bilen har vært på service enda. 1.5 år gammel og gått 20.000km.

TM

Sitat fra: bjorngb på fredag 17. juni 2016, klokken 11:02
Er kupefilter del av slitedelene som omfattes av + avtale? Med årlig kjørelengde på 16.000, vil service eller service + avtale lønne seg? Bor på Vestlandet?
Vil det ikke lønne seg uavhengig av kjørelengde, fordi i3 skal ha service hver 24 mnd uansett ?

Beckern

Sitat fra: TM på mandag 20. juni 2016, klokken 13:29
Sitat fra: bjorngb på fredag 17. juni 2016, klokken 11:02
Er kupefilter del av slitedelene som omfattes av + avtale? Med årlig kjørelengde på 16.000, vil service eller service + avtale lønne seg? Bor på Vestlandet?
Vil det ikke lønne seg uavhengig av kjørelengde, fordi i3 skal ha service hver 24 mnd uansett ?
Prisen på avtalen avhenger som sagt av km. Ikke helt unaturlig ettersom det fort kan bli noe mer når km øker.
Avtale vil dog lønne seg uansett da prisen for en enkelt service stort sett overgår avtalens pris uansett kjørelengde.

Rayray

Hei,

Jeg er heeeelt ny på forumet, så beklager om jeg spør om noe som har blitt spurt om flere ganger osv... Har skummet gjennom noen sider, men ikke sett noe "fasitsvar".

Jeg har forstått at serviceavtale er lønnsomt, men så er det dette med vanlig vs pluss. Jeg har bestilt en i3 som leveres i uke 49, så har litt tid til å tenke meg om. Kjører fort 30k pr år og planlegger å ha bilen i 3 år selv, men kan jo være fint for neste eier å ha en avtale som strekker litt lenger i hvert fall.

TM

Sitat fra: Rayray på torsdag 21. juli 2016, klokken 22:19
Hei,

Jeg er heeeelt ny på forumet, så beklager om jeg spør om noe som har blitt spurt om flere ganger osv... Har skummet gjennom noen sider, men ikke sett noe "fasitsvar".

Jeg har forstått at serviceavtale er lønnsomt, men så er det dette med vanlig vs pluss. Jeg har bestilt en i3 som leveres i uke 49, så har litt tid til å tenke meg om. Kjører fort 30k pr år og planlegger å ha bilen i 3 år selv, men kan jo være fint for neste eier å ha en avtale som strekker litt lenger i hvert fall.

1) Du kan bestille service helt inntil 1. service, dvs 2 år.
2) Jeg ville tatt service i 5 år - 100.000 km. Før serviceavtalen utløper kan den utvides til flere km eller flere år.
3) Pluss service inkluderer bytte av skiver og bremseklosser. Det koster veldig mye mer og vil neppe lønne seg. Med din kjørelengde så vil nok ikke skivene ruste i stykker hvis du er litt påpasselig med å bremse av og til. Dersom skivene må byttes pga. rust etter 3-4 år, så vil det nok i de fleste tilfeller dekkes av reklamasjosretten eller som "goodwill" fra importør.

JorgenM

#160
Er på min første service (2års) idag og betalte 5300,- for 5 år / 80000 km.
De byttet den motorfestebolten også.

Klarte verkstedturen uten lading også. 140km tur/retur med 20km tilgode ved hjemkomst :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Andey83

Service i dag hos Bavaria Stavanger. Enkeltservice kom på 4750.- mens 5 år / 100.000 km serviceavtale kom på 5700.- Gikk naturligvis for sistnevnte. De skiftet i samme slengen en bolt på drivverket bak, og oppdaterte sw. Ser ikke store forskjellen utenom en ny batteri-indikator som viser gjenstående kapasitet i prosent, som var savnet :-)

Ellers hadde jeg noen punkter jeg ville ta når jeg først var innom; Bakskivene er alvorlig angrepet av rust på en bil som knapt er 2 år, mens klossene er nesten ikke slitt. (Ja jeg vet jeg kan holde brekket oppe og bråbremse daglig osv, og jeg prøver å aktivere dem innimellom) Regner dette som en garantisak, men jeg er spent på hva dem sier. Ellers vindstøy fra venstre bakvindu og en rattstamme som føles som vil ut av bilen når jeg kjører på brostein. Har ikke fått tilbakemelding på dette enda, men regner med jeg hører noe.

Kanon service på Bavaria Forus, om de bare tar reklamasjonene seriøst så gir jeg dem sterk 6´er:-)

JorgenM

Velkommen til forumet  ;D

Samme bolten som de bytta på min.
Bremsene kobles inn automatisk like etter at du begynner å kjøre så du skal ikke trenge å gjøre det selv mener jeg?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Andey83

Takker :-)

Har lest noe om automatisk bremsing som aktiveres når vindusviskerne går, men det er tydeligvis ikke nok for min bil ihvertfall :'( Andre med relativt lav km stand og gravrust på bremsene? Er spent på om dette blir en garantisak eller ikke:-)

02jan

Jeg hadde min på første service for 2 uker tilbake , 48.000 km. Har serviceavtale 5 år 100.000 km til ca kr5700. Hos Bavaria på Hasle.

Har ikke hatt noen feil eller problemer så langt. Men det ble byttet en motorbolt og noe med låsemekanismen til ladepluggmotaket i bilen.

Ang knirk i soltak, så har jeg ikke det. Har. Klikke lyd , noe mer en forventet, ved lukking åpning.

Ang. Rust på bremseskiver har jeg ikke det , men jeg har lagt merker til at metallet i skiven har noen grå felter ,både foran og bak, er det annen legering en vanlige skiver.

Bremsene tar godt og er kanskje slitt 1,5 mm foran og bak, klossene er det igjen til nye 50'km.  Jeg bruker bremsene noe, har 2 km med nedover ved start 100% ladet, så den krever at jeg bremser ned "manuelt" for hver tur fra hjemmet. Harde oppbremsinger har jeg kanskje en gang i kvartalet.

Sommerdekkene ser jeg må vurdere å bytte en gang neste år , ikke nødvendigvis pga slitasje , ca 6 mm igjen nå, men pga alder. Ser aldersslittasje i dekkene, så da passer det å bytte ut alle fire og få ferske nye dekk foran og bak, istede for å snu rundt med dekk, slik man gjorde det den gangen man kjørte ned på corden.

Mistenker at programvare er oppdatert, men jeg merker ingen forskjell fra november 2015 oppgraderingen.

Bilen sier nå at neste service er i juli 2018.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA