Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dieselvarmer ønskes kjøpt

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

Oddemann

Service hos Bilia Skøyen i dag. 5.500 for servicepakke 5 år. Oppgraderte SW og la om til sommerdekk i samme slengen.

Ara

Jeg gikk for 6 år 120 000km for ca. kr 8.050,- jeg.
Satser da på å få med meg en 3. service også, om det nå er ca. 2 år mellom hver gang.

bereri

Er det noen som vet sikkert hva som tilbys av serviceavtaler til i3 ? Jeg ser noen skriver 5 år/100.000 km som høyeste kjørelengde, og en skriver 6 år/120.000. Det tilbys avtaler på 200.000 km på fossilbiler, er ikke i3 tenkt å vare så lenge ? Jeg har sendt forespørsler til tre BMW verksteder uten at noen tar seg bryet med å svare...

Ara

Jeg kunne få 8 år / 160000km og 10år / 200000km også.

Pit

Sitat fra: Ara på fredag 29. april 2016, klokken 11:44
Jeg kunne få 8 år / 160000km og 10år / 200000km også.

Jeg gikk nylig for en 5 år/100000km serviceavtale til kr 5700.-

Arne 40

jeg betalte 5600 for en service. I Moss

john

Fikk med 3 år/60000 var det vel i prisen på bilen "hvis jeg bestilte innen..." vistnok en kampanje.

Sandnes

Jeg hadde 1. service hos Bavaria Bryne 2. juni.
Betalte 5.717 for serviceavtale 5år/100.000 km. Fikk ikke tilbud om avtale med lenger varighet eller høyere kjørelengde.

Ble oppringt og informert om at bremseklossene burde byttes, takket ja uten å spørre om pris :o.
Resultat: 3.626 og orientering om at de hadde slått av på normert pris for denne jobben...

Noen andre som har byttet bremseklosser og betalt lignende pris? Ser at Mekonomen selger bremseklosser til I3:

http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/bremsesystem/bremsebelegg/bremseklosser-foran-ps161a02-1131--30no

Kanskje noe jeg skal gjøre selv neste gang  :)
Skoda Superb - 09
Citroen C1 - 09
Honda CBR600F - 01
BMW i3

rth

Er det ikke litt rart at klosser kan være utslitt på en bil hvor en nesten ikke bruker bremsene? Så mye subbes det vel ikke for å holde skivene reine for rust.  Mine skiver ser i hvert fall ikke så blanke ut som på en vanlig bil.

Klykken

Visborg bil i Verdal tok 4900 for utført toårsservice. (kjørt 36.000km ca.)

Ikke vært å hentet bilen enda, men de har ikke gitt beskjed om at jeg måtte ha nye bremseklosser eller noe utover standard service, så da regner jeg med det blir den sluttsummen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: Klykken på onsdag 08. juni 2016, klokken 10:44
Visborg bil i Verdal tok 4900 for utført toårsservice. (kjørt 36.000km ca.)

Ikke vært å hentet bilen enda, men de har ikke gitt beskjed om at jeg måtte ha nye bremseklosser eller noe utover standard service, så da regner jeg med det blir den sluttsummen.
Jeg betalte nøyaktig samme sum for 4år/100.000km avtale da jeg tok 2-års på Sulland i Trondheim på Mars - det betyr vel ganske nøyaktig halvparten i pris det  :P

Klykken

Jau, var klar over dette, men hvis jeg skulle ha hatt service iht intervallene måtte jeg reist tilbake igjen ca nå og tatt servicen. Dvs enda en dag fravær fra jobb, og totalkostnaden med all reisinga for dette og forsikringssaken ville ha kostet mer enn servicen alene. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TorAtle

Det som henger minst på greip med serviceprisene på i3 hos Bilia Skøyen er at 5 årsavtale / 60000km koster mindre enn en enkeltservice. Det er også litt smårart at serviceavtaleprisen omtrent er det samme for i3 som en 1/3-serie BMW bensinbil.
2014 BMW i3

TM

Sitat fra: TorAtle på torsdag 16. juni 2016, klokken 09:03
Det som henger minst på greip med serviceprisene på i3 hos Bilia Skøyen er at 5 årsavtale / 60000km koster mindre enn en enkeltservice. Det er også litt smårart at serviceavtaleprisen omtrent er det samme for i3 som en 1/3-serie BMW bensinbil.
Det "rare" er vel at alle BMW'er har veldig rimelige serviceavtaler. Nå koster en 116 5-år 60.000 km ca 7000 kr mot i3 ca 5000 kr.  Da er bensinbil ca 40 % dyrere enn elektrisk, og det høres fornuftig ut....og billig er det uansett

TorAtle

Sitat fra: TM på torsdag 16. juni 2016, klokken 13:05
Det "rare" er vel at alle BMW'er har veldig rimelige serviceavtaler.
Jeg har ikke noe stort problem med 2750kr per service for kupefilter, bremsevæske og inspeksjon, men jeg føler det er et mer riktig beløp enn 5600kr som en enkeltservice koster. Det er ran.
2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA