Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dieselvarmer ønskes kjøpt

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

bromm

Alle som har hatt nyere BMW før, er allerede godt kjent med at enkelt-besøk er svindyre, mens serviceavtalene er blant de billigste av alle bilmerker. Dette er helt klart en strategi fra BMW om at de bare vil ha biler som ikke har vært omkring på Svendsen Eksos, Snapdrive and "god knows what". På den måten får både kundene klare fordeler av avtale, samtidig som at BMW selv beholder full historikk og kontroll på bilene ;)

jgilberg

Jeg ringte Bavaria i formiddag og sa jeg "angret" på at jeg betalte service´en i går. Jeg spurte om det var mulig å fakturere meg de "manglede" 1.600,- for å tre inn i avtalen, men da fikk jeg beskjed om at det nok ikke gikk....

Det kunne da ikke være så vanskelig å kreditere og sende meg en ny faktura sa jeg med et smil over telefonen. Da skulle han høre med sjefen og ringe meg tilbake. De ringte ikke tilbake. Før jeg ringte Bavaria, ringte jeg til Bilia for å høre deres pris på service. 1 års service uten avtale var 7.200,-, serviceavtale 5 år 50.000 var 5.200,-.

Bavaria skulle ha 6.900,- (ikke pluss) for samme avtale. Trodde BMW var litt mer koordinert. Jeg vet teknisk at det er min "skyld" at jeg ikke tegnet avtale, men ringer ikke Bavaria i morgen er jeg ferdig med de for alltid. Har uansett tenkt til å bytte ut i3 med en Tesla model 3 så fort jeg kan.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

bromm

#107
Om du hadde fulgt med litt her inne, så hadde du tegnet 5-årsavtale før første besøk - dette er nevnt flere ganger i flere tråder her inne. Samtidig er det jo virkelig dårlig av Bavaria, hvis de ikke spurte om du ville inngå avtalen når du bestilte første servicebesøk - det gjør ihvertfall Sulland her i Trondheim (ja, tilogmed Strandveien Auto som mistet BMW-agenturet i Trondheim pga. dårlig service gjorde tilogmed det, på min forrige (diesel-huff-BMW 2012-mod). Når det gjelder priser så er det ikke rom for avvik, så noen har "lang nese" der. Service-avtalene er opprinnelig priset i tyske €, så hvis disse forandrer seg pga. f.eks valuta-endringer, så skal de være det samme til enhver tid for alle i-Agenter/verksteder som er autorisert av BMW Norge (som er de som bestemmer prisene her i landet)...

PS! Jeg ville beholdt i3'en istedet for nok en "barnesykdomsbil" fra Tesla - all den tid vi diskuterer service ;)

Ingeniøren

Sitat fra: bromm på onsdag 06. januar 2016, klokken 01:20
Om du hadde fulgt med litt her inne, så hadde du tegnet 5-årsavtale før første besøk - dette er nevnt flere ganger i flere tråder her inne. Samtidig er det jo virkelig dårlig av Bavaria, hvis de ikke spurte om du ville inngå avtalen når du bestilte første servicebesøk - det gjør ihvertfall Sulland her i Trondheim (ja, tilogmed Strandveien Auto som mistet BMW-agenturet i Trondheim pga. dårlig service gjorde tilogmed det, på min forrige (diesel-huff-BMW 2012-mod). Når det gjelder priser så er det ikke rom for avvik, så noen har "lang nese" der. Service-avtalene er opprinnelig priset i tyske €, så hvis disse forandrer seg pga. f.eks valuta-endringer, så skal de være det samme til enhver tid for alle i-Agenter/verksteder som er autorisert av BMW Norge (som er de som bestemmer prisene her i landet)...

PS! Jeg ville beholdt i3'en istedet for nok en "barnesykdomsbil" fra Tesla - all den tid vi diskuterer service ;)

Når det gjelder Tesla så går ikke barnesykdommene over heller. Det virker ikke som de som produseres i dag er det spor bedre enn de første som kom.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TM

#109
Jeg vil ikke kommentere kvaliteten på Tesla da det er utenom temaet her. Uansett er det en bil som ikke på noen måte kan sammenliknes med i3.
Jeg har stor sympati med @jbilberg og har selv opplevd at det er vanskelig å få klar og entydig informasjon om service-avtalene til BMW. Prisene ser ut til å variere avhengig av hvem jeg spør. Jeg har forsøkt å bestille service når jeg bestilte bil, men selgerne sier  "det tar vi når du får bilen". Ofte er prisen da en annen, og det har krevet flere henvendelser og purring før jeg har fått en faktura. Da har jeg fått en faktura vedlagt en epost, men ikke noe dokument som viser hva avtalen faktisk inneholder. @jgilberg har åpenbart fått feil informasjon om avtalens pris. Den riktige prisen på tidspunktet han forespurte var ca 5000 kr/ år - 100.000 km eller 4500 for 60.000 km. Da ville han helt sikkert bestilt avtalen. Jeg ville sendt en henvendelse til BMW Norge dersom Bavaria ikke vil rette opp dette. Lykke til  ;)

rth

Skulle bare ønske at de hadde hatt en avtale som var på mer enn 100 000km. Vi kjører så langt at vi trolig bare rekker 1 service på 5år/100 000. I følge info jeg har fått, er det 2 år som er kriteriet for service og ikke km. Vi runder kanskje 100 000 etter 3,5 år. Dermed trolig bare 1 service på dealen.

Ingeniøren

2 år eller 30000 er vel sånn passe. Ville i hvert fall ikke kjørt lenger enn dette mellom sjekk av bremser, hjul, oppheng, bremsevæske bytte mm.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

02jan

Bilen sier ifra. På min er det 2 år selv om den nå har passert 35' på 1 1/2 år.

ikke bekymret for 2 år gammel bremseveske på en bil som knapt bruker bremsene. Er vant med at det er 5 års intervall på bytte av væske på andre kjøretøy.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Ingeniøren

Sitat fra: 02jan på onsdag 06. januar 2016, klokken 22:30
Bilen sier ifra. På min er det 2 år selv om den nå har passert 35' på 1 1/2 år.

ikke bekymret for 2 år gammel bremseveske på en bil som knapt bruker bremsene. Er vant med at det er 5 års intervall på bytte av væske på andre kjøretøy.

Sikkert forskjeller der men på mine biler har bytte intervallene altid vært 2 år. Bremsevæske tar opp vann fra lufta og degraderes om bilen er i bruk eller ikke. Funger sikkert greit til daglig men kan gi det bremsesvikt ned en fjellovergang, dog ikke det største problemet på en i3 da den bremser av seg selv  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

rth

Poenget mitt er egentlig at om en kjører langt, så er ikke denne dealen 5år/100 000km spesielt god. Tenk deg tilfellet at en kjører 75K i året. Da vil man etter 2 år ha kjørt 150K. Altså 50K lenger enn det man har betalt for. Og dermed fikk en vel kanskje 0 servicer på dealen siden KM grense er overskredet. Siden bilen ikke bryr seg om KM men kun alder ved service, så går det ikke an å sammenligne med fosilbiler. Jeg har 10år/150 000 på en cab. Der var denne dealen utrolig god, siden jeg ikke kommer til å runde 150 000 på 10 år.

Herwitz

For noen som kjører langt i forbindelse med jobb kan dette selvfølgelig være et problem, men det er vel ikke mange av oss som kjører 75 K med en i3 i året.
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

rth

Det var ett eksempel. Ett eksempel som viser at om en følger betingelsene så får en faktisk 0 servicer på å ta denne avtalen ved lange kjørelengder.

Vi ligger an til å få 1 service. Om den kjøpes som en avtale eller om en betaler pr gang kommer relativt likt ut om en service koster 5500. Koster den mindre taper vi på den.

TM

Det vil alltid noen som ikke vil ha noen fordeler med en slik avtale. Men for de fleste kunder vil denne avtalen være lønnsom. Det er også mulig å utvide km begrensningen underveis og så vidt jeg vet kan den utvides inntil 10 år. Jeg vil også gi BMW honnør for fleksibiliteten i avtalen som gjør at du kan ta service hvor som helst i hele europa. Når prisen også er så gunstig, så er det "løp og kjøp" for de aller fleste av oss.

rth

Det spesielle med i3 i forhold til andre biler er at det ikke er at kjørelengde som utløser service. Kun alder. Så for folk som kjører kort er dette grei deal. For oss så er det kun økning av KM som ville hjelpe. Jeg har ikke funnet mer enn 100 000 km. Men skal sjekke om den kan utvides til f.eks. 200 000. 200 000 og 8 år hadde vært en fin greie.

5 år er jo også tull, siden i3 skal ha service hvert andre år. Intervallene burde da være partall.

Med alle forbehold om at jeg har skjønt dette rett. For en fossilt drevet bil som skal ha service hver 30 000 så blir ting helt annerledes.

Tinhlevan

Sitat fra: rth på fredag 08. januar 2016, klokken 18:55
Det spesielle med i3 i forhold til andre biler er at det ikke er at kjørelengde som utløser service. Kun alder. Så for folk som kjører kort er dette grei deal. For oss så er det kun økning av KM som ville hjelpe. Jeg har ikke funnet mer enn 100 000 km. Men skal sjekke om den kan utvides til f.eks. 200 000. 200 000 og 8 år hadde vært en fin greie.

5 år er jo også tull, siden i3 skal ha service hvert andre år. Intervallene burde da være partall.

Med alle forbehold om at jeg har skjønt dette rett. For en fossilt drevet bil som skal ha service hver 30 000 så blir ting helt annerledes.


Jeg tegnet avtale i des. (5 år-100.000)Og der står det at jeg kan utvide til 10 år eller 200.000. Men du må passe på at avtalen ikke har blitt utløpt mer enn 9 mnd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA