Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladerer for golf mellom strekningen Kløfta-Oslo? Lambertseter/Radiumhospit

Startet av Muffinman, tirsdag 23. september 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

Muffinman

Lader på 25A med blått adapter i dag for første gang med den nye softwaren. Når jeg stopper lading via appen og starter den senere er ladestrømmen skrudd seg tilbake til 16A, og jeg må gå ut i bilen fysisk og skru opp igjen. Det har aldri skjedd før, men har skjedd to ganger i dag. Dette vil jo bli særdeles upraktisk når jeg ankommer et hotell og vil utsette start av lading slik at bilen er ferdig til avgang. Da må jeg jo gå ut og stille opp strømtrekket, istedet for bare å starte via appen.  Flere som opplever lignende?

Merker også at jeg har mistet ca. 20km typical range på 100% soc etter oppdateringen, og den stopper nå på 375.

EDIT: Når jeg plugget inn første gangen ville bilen trekke 32A. Det er riktig siden den husket det fra sist (annet uttak, samme adresse).

Bonefish

Har det samme etter oppdatering, på jobb lader jeg med 32 amp. Nå må jeg skru opp hver gang på skjermen for å få 32 amp.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

RaBalder

Pokker #"*%"£  :( >:(

Trodde denne patchingen skulle gjøre ting bedre.



Hvilken firmware er det dere har med denne feilen?


Muffinman

Fillern. Dermed falt nytteverdien til appen adskillige hakk nedover for min del. Lurer på om jeg får oppleve at alt virker på denne bilen en gang før den er utslitt...

1.64.39


jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på mandag 08. september 2014, klokken 12:58
Lader på 25A med blått adapter i dag for første gang med den nye softwaren. Når jeg stopper lading via appen og starter den senere er ladestrømmen skrudd seg tilbake til 16A, og jeg må gå ut i bilen fysisk og skru opp igjen. Det har aldri skjedd før, men har skjedd to ganger i dag. Dette vil jo bli særdeles upraktisk når jeg ankommer et hotell og vil utsette start av lading slik at bilen er ferdig til avgang. Da må jeg jo gå ut og stille opp strømtrekket, istedet for bare å starte via appen.  Flere som opplever lignende?

Har ikke løsning på akkurat det du spør om, men hvorfor ikke heller stille ned ladestrømmen til en verdi som gjør at du kan begynne å lade med en gang samtidig som bilen er ferdig når du skal dra? Altså ikke vente og deretter lade med 25A men heller lade med f.eks 19A hele tiden.

Det er meget enkelt å regne ut hva du må stille bilen på. Skal du lade til 100%, som er ca. 383km typical på min, og bilen har nå 150km igjen samt at du har 11 timer til rådighet? Da blir regnestykket (383-150)/11=21,18A (rund alltid oppover, så da blir det 22A).

Altså, 1A i 1 time gir 1km typical rekkevidde. Med litt variasjon for forskjellig spenning selvsagt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#5
Selvfølgelig kan jeg sette ladestrømmen slik at bilen er ferdig til avreise, men ved ankomst hotell tildlig kveld i møkkaværet er det enklere å bare smekke UMC på plass og stoppe ladingen en periode og starte den når det er ca. tilstrekkelig tid igjen - innenfra :)

Jeg etterstreber også å holde soc på høyt nivå så kort tid som mulig, og da er det raskere lading som gjelder såfremt avreise skjer umiddelbart.

Jeg begynner for øvrig å bli litt lei av å fikle med ting fordi at Tesla ikke klarer å fikse noe uten å introdusere nye feil.

kjellan

Sitat fra: Muffinman på mandag 08. september 2014, klokken 13:36
Fillern. Dermed falt nytteverdien til appen adskillige hakk nedover for min del. Lurer på om jeg får oppleve at alt virker på denne bilen en gang før den er utslitt...

1.64.39

Hadde ranger besøk i slutten av august og fekk ny software v5.12 (1.64.38).

Mystisk at vår bil har fått 1.64.38.

Nokon andre som har denne ?

Denne versjonen er heller ikkje å finne på denne oversikten

http://nickjhowe.com/tesla/modelsguide.html
Etter dette virker internett kun sporadisk. Før oppgradering var det ingen problem med internett oppkobling.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

hgs

Sitat fra: Muffinman på mandag 08. september 2014, klokken 12:58
Lader på 25A med blått adapter i dag for første gang med den nye softwaren. Når jeg stopper lading via appen og starter den senere er ladestrømmen skrudd seg tilbake til 16A, og jeg må gå ut i bilen fysisk og skru opp igjen. Det har aldri skjedd før, men har skjedd to ganger i dag. Dette vil jo bli særdeles upraktisk når jeg ankommer et hotell og vil utsette start av lading slik at bilen er ferdig til avgang. Da må jeg jo gå ut og stille opp strømtrekket, istedet for bare å starte via appen.  Flere som opplever lignende?

Merker også at jeg har mistet ca. 20km typical range på 100% soc etter oppdateringen, og den stopper nå på 375.

EDIT: Når jeg plugget inn første gangen ville bilen trekke 32A. Det er riktig siden den husket det fra sist (annet uttak, samme adresse).

Får du samme problemet med scheduled charging?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Tester med planlagt lading nå. Får svar om et par timer.

For øvrig skjønner jeg meg ikke helt på versjonsnumrene. Mente vi var på 5.9x, og nå er vi tilbake til 5.12.  Kanskje det betyr at vi må "tygge" oss gjennom utallige versjoner på 5-tallet før 6.0 lanseres?

Olatho

Vi har .38.
Har et issue med at jeg mister remote tilgang til bilen ganske ofte, men 3g i bilen funker fint.
Jeg kan altså bruke kart (med trafikk på den store skjermen), streame webradio osv, men verken APPen eller Visible Tesla får kontakt med bilen.

Olatho

Muffinman: I software er det helt normalt at x.10 en senere versjon enn x.9. Det er ikke desimaler.

Muffinman

Scheduled charging med preset 25A strømtrekk - lading startet på 16A.

<Fyll inn adjektiver du mener jeg ville brukt om dette her>

Cries

Har akkurat samme trøbbel selv etter jeg hadde bilen på service og fikk 5.12 installert. Prøvd utallige kombinasjoner av scheduled, ikke scheduled og start fra app, men hopper alltid tilbake til 16A. Kan nevnes at jeg fikk 13/16A fiksen installert i samme slengen, usikkert om den oppdateringen har noe å si....

Har kontaktet Tesla Lade, men ikke fått svar. Skal inn med bilen igjen på Torsdag for at de skal se på DAB radioen igjen. (Skiftet tuner pga skurring i DAB, resultat=ikke signl på DAB  ::) Skal ta ladesaken opp med de da

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA