Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladerer for golf mellom strekningen Kløfta-Oslo? Lambertseter/Radiumhospit

Startet av Muffinman, tirsdag 23. september 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

Muffinman

Ladefiks og ny driveunit i samme slengen her.

Dette må de bare fikse.

hgs

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 09. september 2014, klokken 10:17
Scheduled charging med preset 25A strømtrekk - lading startet på 16A.

<Fyll inn adjektiver du mener jeg ville brukt om dette her>

Superscheisse!

Vi bruker schedule ofte som alternativ til start/stopp. Dette kan da ikke være noen stor sak å rette opp.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

pwb

Glad jeg har ion, bare dytter inn laderen når jeg parkerer og tar den ut når jeg skal kjøre. Hvorfor skal det være mer komplisert enn det i 2014?

kjellan

Sitat fra: kjellan på mandag 08. september 2014, klokken 21:37
Sitat fra: Muffinman på mandag 08. september 2014, klokken 13:36
Fillern. Dermed falt nytteverdien til appen adskillige hakk nedover for min del. Lurer på om jeg får oppleve at alt virker på denne bilen en gang før den er utslitt...

1.64.39

Hadde ranger besøk i slutten av august og fekk ny software v5.12 (1.64.38).

Mystisk at vår bil har fått 1.64.38.

Nokon andre som har denne ?

Denne versjonen er heller ikkje å finne på denne oversikten

http://nickjhowe.com/tesla/modelsguide.html
Etter dette virker internett kun sporadisk. Før oppgradering var det ingen problem med internett oppkobling.

Status : I dag virka Internettet helt normalt. Ingen problem hmm...  og det er bra  :D
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Cowboystrekk

Inntil 6.0 kommer så trives jeg godt med 5.9! Fungerer faktisk bra med alt :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Forrige fungerte helt fint hos meg også. Det eneste siste oppdatering tilførte bilen min var nye ladeproblemer og et "passenger airbag on" symbol på skjermen.

cra

Sitat fra: pwb på tirsdag 09. september 2014, klokken 20:28
Glad jeg har ion, bare dytter inn laderen når jeg parkerer og tar den ut når jeg skal kjøre. Hvorfor skal det være mer komplisert enn det i 2014?

Det er slik jeg gjør det på både Teslaen ogLeaf'en, og det gjør sikkert de aller fleste. Men noen liker å optimalisere lading/bruksmønsteret ved å bruke timer (for å ha høy SOC så lite som mulig, og ha varmt batteri når turen starter), og det blir mer tungvindt når denne funksjonen er som den tydeligvis er nå. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 09. september 2014, klokken 22:13
Forrige fungerte helt fint hos meg også. Det eneste siste oppdatering tilførte bilen min var nye ladeproblemer og et "passenger airbag on" symbol på skjermen.
Har FW .38, og har ett lignende problem. Ved bruk av UMC og rødt eller blått adapter får jeg meldingen "unable to charge" mens bilen fortsetter å lade med 13A. Dette på punkter hvor jeg har ladet på 16A og 25A tidligere, med to forskjellige UMCer. Kom med en tidlig utgave av 5.12 i sommeren hos meg. Får da ikke stilt opp igjen...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

En ting til som har skjedd 4-5 ganger under kjøring i kveld er at "passenger airbag on" melding poppet ned i lilleskjermen flere ganger. Noen ganger så raskt ned og opp at det nesten ikke var mulig å se hva som stod før den forsvant igjen. Husker at dette skjedde ofte i vinter like før storskjermen frøs, men det har vært helt stabilt etter at det ble rettet i sw fram til nå.

OddB

Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. september 2014, klokken 21:57
En ting til som har skjedd 4-5 ganger under kjøring i kveld er at "passenger airbag on" melding poppet ned i lilleskjermen flere ganger. Noen ganger så raskt ned og opp at det nesten ikke var mulig å se hva som stod før den forsvant igjen. Husker at dette skjedde ofte i vinter like før storskjermen frøs, men det har vært helt stabilt etter at det ble rettet i sw fram til nå.
Den meldingen dukker jo opp når man resetter den store skjermen. Det er nok et krav om at den informasjonene MÅ vises om den ene skjermen slutter å virke. Det tyder vel da på at det er den store skjermen som har litt "hikke" ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Mulig. Uansett, mistenker også at om strømmen forsvinner et øyeblikk om natta restarter ladingen på 16A. Det vil i en del tilfeller være særdeles uheldig. I går kveld kom jeg til hotellet med mindre enn 10% soc og skal kjøre over 30 mil i dag. Har ladet gjennom natta på 32A, og heldigvis har strømmen vært stabil.

Forhåpentligvis fikses dette raskt i oppdatering. Dette er jo en feil som har potensiale til å skape problemer.

Bonefish

Fikk 5.14 i går og det virker som den nå husker ladepunktet på 32 amp på jobb. I morges så startet jeg og stoppet ladingen tok ut kabelen og satte den på plass igjen. Hver gang startet ladingen med 32 amp.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Muffinman

Det stemmer for øvrig at storskjermen henger når meldingen vises. Reagerer ikke på berøring og lydanlegget blir stille. Kan vare i overkant av 10 sekunder, og har skjedd mange ganger bare i går kveld og i ettermiddag.

Birger

Hvordan har det seg at det er så store sprang på versjoner av SW ute?

Er det slik at 5.9+ bare sendes til de som klager?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Muffinman

Hadde vel 5.9 før.

Forresten blacker lilleskjermen ut noen sekunder under reset av stor skjerm. Kom litt brått på under kjøring, men kom heldigvis fort igjen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA