Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladerer for golf mellom strekningen Kløfta-Oslo? Lambertseter/Radiumhospit

Startet av Muffinman, tirsdag 23. september 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

Leif1

Min starter også begge skjermer på nytt etter å ha resatt den store.
Kilometerteller går også i null et øyeblikk.
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Da har jeg fått inn sw 6.0, og testet på 25A punktet. Dessverre resettes ladingen til 16A etter å ha vært stoppet og så startet igjen. Veldig irriterende.

Kunne ønske at Tesla brukte ressursene på å få kjernefunksjonaliteten til å virke 100% før de legger til nye fancy funksjoner.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på mandag 22. september 2014, klokken 09:56
Kunne ønske at Tesla brukte ressursene på å få kjernefunksjonaliteten til å virke 100% før de legger til nye fancy funksjoner.

Det er jeg veldig enig i! Bombesikker ladefunksjonalitet, stabil nettilkobling osv. må ligge i bunn, alltid. temmes er primært et fremkomstmiddel, sekundært en gadget.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OleJA

Sitat fra: Muffinman på mandag 22. september 2014, klokken 09:56
Da har jeg fått inn sw 6.0, og testet på 25A punktet. Dessverre resettes ladingen til 16A etter å ha vært stoppet og så startet igjen. Veldig irriterende.

Kunne ønske at Tesla brukte ressursene på å få kjernefunksjonaliteten til å virke 100% før de legger til nye fancy funksjoner.
Skal teste i ettermiddag om min oppfører seg likt. Oppstår problemet når du stopper lading via Mobil App, eller er det andre måter du stopper på?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Skjer ved fjernstyring med app/VT.

Har tidligere avklart at dette også skjer ved scheduled charging ved forrige sw versjon. Usikker på om det skjer med 6.0.

Problemet oppstår ikke ved 32A, eller 40A (hysj  ;) )

OleJA

Sitat fra: Muffinman på mandag 22. september 2014, klokken 10:49
Skjer ved fjernstyring med app/VT.

Har tidligere avklart at dette også skjer ved scheduled charging ved forrige sw versjon. Usikker på om det skjer med 6.0.

Problemet oppstår ikke ved 32A, eller 40A (hysj  ;) )

Ok, så du har en type2 boks da som er satt til maks 25A?

Lader selv fra en 32A blåplugg som jeg normalt setter ned til 20A i bilens lademeny med Scheduled charging i løpet av natta - Har ikke merket noe unormalt med dette, men skal teste med 25A og stopp/start via Mobil App. Greit å vite om dette kan gi problemer når en trenger det minst.

Men det skjer kanskje bare dersom en plugger til et uttak som tilbyr en 'odde' ladehastighet, dvs ikke 16/32A.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman


OleJA

Må bare konstantere at dette funker som fjell for meg. Har testet med forskjellige strømstyrker og lading starter alltid opp igjen med tidligere innstillinger.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cries

Jeg nevnte i en tidligere post at jeg hadde samme feil som Muffinmann. Har nå fått sw 6.0 (1.65.15), og problemet er nå borte.

Jeg fant ut at jeg måtte regulere ladestrøm både med schedule on og off. Satte schedule på on, regulerte ladestrøm til 28A, og nå husker den det ved lading på samme punkt. Fungerte perfekt i morges, lading startet til angitt tid til angitt A

Muffinman

Ingen endring med 6.0 her. Men har ikke versjonsnummeret i hodet.

OleJA

Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. september 2014, klokken 14:22
Ingen endring med 6.0 her. Men har ikke versjonsnummeret i hodet.
Jeg har en vill teori om hvorfor du har dette problemet:

Ta en sjekk på 'Nav' appen, der er det er en tab som heter 'Places' eller noe slik, med en undermeny som gir en liste over alle stedene du har ladet. Tidlige 5.x versioner hadde en bug som medførte at det ble lagt til uttalige duplikater av samme plassen - F.eks hadde jeg over 50 innslag på min hjemmeadresse.

Kanskje plukkes ladeoppsettet fra en av disse tilfeldige duplikatene, som da har andre verdier enn det du nettopp har lagt inn? Finner du flere slike duplikater så forsøk å slett dem.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman


Muffinman

Lading var satt på 16A i dag ved tilkobling til et 32A punkt jeg har ladet på utallige ganger før. Bilen har alltid husket 32A før, så det er nok et lite spøkelse i sirkulasjon i den nye softwaren.

sturle

Eg har ikkje hatt ladeproblem etter oppgradering, og heller ikkje lagt merke til lågare rapportert typisk rekkjevidde (denne er forresten definitivt temperatur-avhengig), men har lagt merke til at forbruket har gått ned!  Før fekk eg vanlegvis rundt 180 Wh/km på vanlege mellomlange turar, og var litt skuffa over det sidan eg trudde eg var ein rimeleg økonomisk sjåfør.  No får eg ca 160 Wh/km.  Det er meir enn 10% forbetring!  Har nokon andre opplevd tilsvarande?

hgs

Sitat fra: sturle på tirsdag 30. september 2014, klokken 09:06
Eg har ikkje hatt ladeproblem etter oppgradering, og heller ikkje lagt merke til lågare rapportert typisk rekkjevidde (denne er forresten definitivt temperatur-avhengig), men har lagt merke til at forbruket har gått ned!  Før fekk eg vanlegvis rundt 180 Wh/km på vanlege mellomlange turar, og var litt skuffa over det sidan eg trudde eg var ein rimeleg økonomisk sjåfør.  No får eg ca 160 Wh/km.  Det er meir enn 10% forbetring!  Har nokon andre opplevd tilsvarande?

Ja. Første turen etter oppdatering datt forbruket fra 190 til 175 Wh/km. Dette på en strekning jeg kjører 2 ganger i uka, og jeg kjørte som jeg pleier. Snodig.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA