Hovedmeny

Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

ihlhaug

Sitat fra: dainai på tirsdag 17. februar 2015, klokken 10:55
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55697454  :o

Det ligger jo flere sånne ute. Du finner en lik bare i grå farge som kun har gått 15000km MINDRE, til 1000-lappen billigere, dog ikke barneseter. Ellers helt lik, tom interiør. Begynner å bli lave de prisene nå!
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

frosken

Nå er vi tilbake på like mange Model S til salgs som på det meste etter lanseringen av Dual motor etter en roligere periode i romjula.

christian1986

Kommer nok til å måtte leve med lavere priser en periode framover. Glad jeg er kvitt min S85 før bunnen går ut av markedet.

Nå gjennstår det bare å leie en VW UP og glede seg til jeg kan hente min S85D 8)

frosken

En del av dem er riktignok P85D som tydeligvis har ankommet landet (dette skriptet ser kun på biler i Norge). 16 stykker i skrivende stund, 14 da grafen ble oppdatert tidligere i dag.

Blir spennende å se om spekulantene faktisk får solgt.

timingbeltkiller

Sitat fra: dainai på tirsdag 17. februar 2015, klokken 10:55
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55697454  :o
Det første eksemplet på en S85 solgt med omtrent like høy avskriving som fossilbiler i samme prisklasse?
Avskriving ca NOK 5 per km = 60-70% av totale bilutgifter?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Amoss

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 17. februar 2015, klokken 12:25
Det ligger jo flere sånne ute. Du finner en lik bare i grå farge som kun har gått 15000km MINDRE, til 1000-lappen billigere, dog ikke barneseter. Ellers helt lik, tom interiør. Begynner å bli lave de prisene nå!

Hvor finner du det da? Den billigste jeg ser på finn.no er  ~10k dyrere, og er en ribbet 60.
Model S 85D

Epleskreller

Sitat fra: TorAtle på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:22
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:08
171 til salgs nå, ser vi over 180 i løpet av uka?

I tillegg til en stor økning annonser den siste tiden er også prisene generelt på vei ned. P.t. er det 52 biler under 600k. 22 av de er P85.

Det meste av økningen siste dagene er masse P85D-annonser.. 19 stk nå.

Hadde vært interessant å se hvor mange av selgerne som også har rwd bil til salgs.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Havebigfun

Sitat fra: frosken på tirsdag 17. februar 2015, klokken 12:52
En del av dem er riktignok P85D som tydeligvis har ankommet landet (dette skriptet ser kun på biler i Norge).
Nei en har brukt nummeret til sin P85 og annonsert under denne- derfor liksom innenlands :o

petersv

Sitat fra: TorAtle på mandag 16. februar 2015, klokken 23:34
Første S85 under 500k? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55025777

Om 500' for en ribbet S85 er billig/dyrt, eller 550' for en fullspekket P85 er dyrt/billig er et definisjonsspørmål. ;)

pej

Dere må sjekke utstyret folkens. En ribbet 85 kostet ca 500k for en tid tilbake, så disse skal nok ned mot 400k før man kan snakke om verditap i klasse med andre biler. Vi må slutte å forholde oss til dagens priser. Bilene som selges idag kan ikke sammenlignes med de uten autopilot dessverre. Veldig mye som er bedret på de som selges nå og jeg tror det er en av grunnene til at det står litt stille på Finn om dagen. Teslakjøpere vil ha det nyeste og hippeste.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Olemann

Nokså nøyaktig hver 3. TMS er nå lagt ut på 500k tallet.  Det er ikke lenge siden det var kun hver 8.  Så det er en klart økende salgsvilje nå ser det ut som.  Før lot de fleste annonsen gå ut med usolgt bil.  Men; spennende å se om man må se 400k tallet før det blir fart i salget. 
Dessverre er bilen for stor for min garasje, men når man ser midten av 400 tallet for en pen og velutstyrt bil så begynner det å smake av fugl. Og også normal bil-avskrivning, som mange har slitt med å akseptere til nå.

ØyvindO

Sitat fra: pej på tirsdag 17. februar 2015, klokken 19:27
Dere må sjekke utstyret folkens. En ribbet 85 kostet ca 500k for en tid tilbake, så disse skal nok ned mot 400k før man kan snakke om verditap i klasse med andre biler. Vi må slutte å forholde oss til dagens priser. Bilene som selges idag kan ikke sammenlignes med de uten autopilot dessverre. Veldig mye som er bedret på de som selges nå og jeg tror det er en av grunnene til at det står litt stille på Finn om dagen. Teslakjøpere vil ha det nyeste og hippeste.

Med unntak av det som er nytt (autopilot, D, seter) og det som også utbedres på de som allerede ruller rundt (bremser, skjold, osv...). Hva er det som er bedret? Spør av nysgjerrighet da jeg har lest det motsatte :)

timingbeltkiller

Sitat fra: Olemann på tirsdag 17. februar 2015, klokken 20:14Så det er en klart økende salgsvilje nå ser det ut som. 
Å bytte fra S85 til S85D med et mellomlegg på NOK 3-4 K kan synes lite økonomisk fornuftig.
Men er ikke sikkert det er mer økonomisk fornuftig å kjøpe brukt "billig".
For alt tyder på driftsutgiftene stiger drastisk når garantien går ut og du selv må betale reparasjon
av alt det første eier har betalt null for.

Da er du kommet til samme situasjon det alltid har vært for fossilbiler:
Du kan velge mellom å kjøpe nytt og få utgiftene som avskriving
eller kjøpe brukt og få utgiftene som reparasjoner.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

pwb

Vil dette si at de som selger sin NYE D (eller andre nye biler) på finn faktisk må skatte av salget og at de løper en risiko med 5 års reklamasjonsrett hvis Tesla går konk siden de kan bli sett på som virksomhet?

"-Har man beholdt bilen i noen år, pusset og gnikket på den og finner ut at man skal ha seg en annen bil, kan dette være en hobbyinntekt. Den som tar inn en bil for å fikse på den for deretter å selge den kjapt driver nok virksomhet."

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/din_okonomi/589723.html

Emilsen

Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA