Hovedmeny

Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:08Da vil de mest sannsynlig bli lagt ut av Tesla til gammel pris og spekulantene på P85D får også et problem.
Jeg tror de P85D som ikke blir plukket opp er borte før de havner på finn. Tesla har garantert en liste med folk som har vist interesse som de kan ringe. Om de ikke kjøpes så kan de også ende opp som demo-biler.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TorAtle

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:08
171 til salgs nå, ser vi over 180 i løpet av uka?

I tillegg til en stor økning annonser den siste tiden er også prisene generelt på vei ned. P.t. er det 52 biler under 600k. 22 av de er P85.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Sandvika

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:08
Da vil de mest sannsynlig bli lagt ut av Tesla til gammel pris og spekulantene på P85D får også et problem.

Vil overraske meg kraftig om spekulantene skal tjene. Tror de får mer enn nok med å dekke depositum. 100.000kr spm er hva Tesla gjør Med de mange kanseleringene som vil komme, vil de eksportere alt til resten av EU eller vil de selv tilby lagerbiler til "gammel pris"?

fonberg

Sitat fra: ihlhaug på mandag 16. februar 2015, klokken 23:38
Sitat fra: TorAtle på mandag 16. februar 2015, klokken 23:34
Første S85 under 500k? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55025777

Den har jo null utstyr, kun HiFi-lydsystem. Ikke skinnseter, standardfarge, ikke panorama. Nei vet du hva, da legger man i 30-40.000 for å få en bil med ALT.

Bullshit å si at "man" må ha skinnseter, metallic lakk og glasstak osv. Mange "må" sikkert det, men det er garantert også folk som synes det er greit å spare flere titusener på å ikke ta med slike komfortdetaljer - de får jo fortsatt verdens beste bil.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

ihlhaug

Sitat
Bullshit å si at "man" må ha skinnseter, metallic lakk og glasstak osv. Mange "må" sikkert det, men det er garantert også folk som synes det er greit å spare flere titusener på å ikke ta med slike komfortdetaljer - de får jo fortsatt verdens beste bil.

Hvis det som står i annonsen stemmer har den ikke tech-pakke engang. Smaken er som baken, men hvis jeg skulle kjøpt en ny Tesla og budsjettet ikke var det største ville jeg hatt tech-pakke som et minimum. For meg er det helt idiotisk å ikke ha det. Skulle jeg kjøpt brukt ville jeg lett lagt i 30-40,000 for å få en bil med ALT ekstrautstyret kontra en med kun HiFi-lyd da man sparer veldig mye penger.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

fonberg

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 17. februar 2015, klokken 10:50
Sitat

Hvis det som står i annonsen stemmer har den ikke tech-pakke engang. Smaken er som baken, men hvis jeg skulle kjøpt en ny Tesla og budsjettet ikke var det største ville jeg hatt tech-pakke som et minimum. For meg er det helt idiotisk å ikke ha det. Skulle jeg kjøpt brukt ville jeg lett lagt i 30-40,000 for å få en bil med ALT ekstrautstyret kontra en med kun HiFi-lyd da man sparer veldig mye penger.

Sparer og sparer fru Blom. 30-40.000,- er uansett 30-40.000,- Jeg ville som du hatt tech (inkl. sensorer) som minstekrav, men også pano-tak (pga. takstativfestemulighet).
Poenget mitt var at det er forskjell på dine, mine og alle andres preferanser, og derfor blir det feil å generalisere basert på hva man sjøl foretrekker.
Og jeg er rimelig sikker på at den hvite til 500' er en grei deal for noen (men ikke for deg og meg).
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: dainai på tirsdag 17. februar 2015, klokken 10:55
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55697454  :o

Hmm, ennå en annonse der man advarer mot å kjøpe biler med utstyr som denne ikke har. Skjønner ikke folk at dette virker negativt for de fleste kjøpere?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

TRM

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 17. februar 2015, klokken 11:09

Hmm, ennå en annonse der man advarer mot å kjøpe biler med utstyr som denne ikke har. Skjønner ikke folk at dette virker negativt for de fleste kjøpere?
Til den prisen kan den mangle stort sett alt av utstyr, og samtidig være et kjempekjøp!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Dennis

Tror vi snart ser tidlig 2013 P85 med litt km og ikke alt utstyr til 499 000 eller rett over 500 000.

Amoss

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:28
100.000kr spm er hva Tesla gjør Med de mange kanseleringene som vil komme, vil de eksportere alt til resten av EU eller vil de selv tilby lagerbiler til "gammel pris"?

Som jeg har vært inne på før når temaet har vært nevnt, så tviler jeg på at de vil gå til EU. Norske biler har ikke vært innom Tilburg, og vil derfor bli belagt med toll inn til EU, og derfor dyrere enn biler beregnet på det markedet. Eneste landet jeg kan tenke meg at de kan eksporteres problemfritt til er Sveits?

Så ja, tror nok det blir mange demo/loaners/showcars tilgjengelig i tiden fremover, som kan selges med standard ratene for demo-brukte Teslaer.
Model S 85D

MeTesla

Sitat fra: TRM på tirsdag 17. februar 2015, klokken 11:08
Og der kansellerte jeg bestillinga av ny S85D...

Det forstår jeg veldig godt, det er tross alt ikke så veldig stor forskjell på ny og gammel. Og når prisene er under så stort press som nå ville jeg også vurdert å kansellere dersom jeg samtidig måtte få solgt en Tesla selv.

Merkelig marked dette - alle de "gamle" eierne skulle over natten oppgradere til "det nye" som igjen medfører et massivt press på bruktmarkedet.

Tesla trenger flere kunder, ikke at de samme kundene kjøper igjen så fort. Jeg håper faktisk at flere besinner seg og heller avbestiller sin nye bestilling slik at ikke markedet blir helt merkelig i lang tid framover. Neste gang vil jo bli når X kommer og alle skal dit som nå har "S ventebil".

ellholt

Det var en billig Model s gitt. Flott farge også :-)
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

jazzwheel

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 17. februar 2015, klokken 11:09

Det er vel den klassiske norske måten å gjøre det på som man kjenner igjen fra andre bilannonser også :)

Argumentasjonen er typisk "panotak må for all del unngås da dette skaper giftig takmugg", "luftfjærer er must have for å unngå den kjente danskebåtfølelsen i Tesla" og "denne P85'en kan overhodet ikke sammenlignes med den laaaangt svakere og tregere S85'en" og snart blir det vel det samme med P85D.

Å snakke ned andre produkter for å fremheve sitt eget går igjen selv på dette forumet så at vi ser det på FINN er vel bare naturlig.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA