Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: D.O på lørdag 14. februar 2015, klokken 15:03
Er flere her på forumet som har hatt begge og følt at +pakken var en minuspakke(høyere forbruk, større dekkslitasje, ikke mulig å rotere hjul forran/bak og mere støy)

Misstenker at mange av minussidene ved plusspakken hadde vært (mer eller mindre) eliminert med standard 19". Og ja, du kan jo så vidt jeg har sett velge dette til P85D, noe som ikke var mulig til P+.

- Høyere forbruk?  Ja, i bykjøring, men samme eller bedre på landeveien - hevdes det.
- Større dekkslitasje?  Virker som om standard 19" dekk er mer slitesterke enn de leverte 21"erne?  Dessuten bør de nå ha lært seg å justere hjulstilling mer korrekt enn istarten. Og med AWD blir slitasjen også bedre fordelt på dekkene.
- Ikke mulig å rotere hjul forran/bak?  Vet jo ikke sikkert, men *antar* at levert med 19" dekk, så vil det være samme foran og bak. Men kan godt være jeg tar feil der...
- Mere støy?  Vel, er det ikke så at standard 19" støyer mindre? Også hørt at nyere biler er bedre støydempet enn de litt eldre.

Om dette er offtopic her, så er mods fri til å flytte denne delen av debatten ditt den hører hjemme :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Otto

Foreløpig ikke salgspris, men dette er våres erfaring så langt på Finn. I motsetning til dem som allerede har solgt.

P85, grønn metallic, "alt" utenom + pakke, 21" og barnestoler bak, 21k km, helt strøken, ingen feil og alle oppgraderinger. Ble lagt ut for en uke siden for 619k, satt ned til 599k etter noen dager. Fortsatt ingen henvendelser. Satt ned til 574k, nå begynner markedet å våkne..

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=55609350

Vi har som mange andre også en P85D i bestilling. Denne ble bestilt ca 2 uker etter D-slipp, produsert i slutten av januar, og fikk telefon på fredag om at den var på vei inn i Drammen havn. Dvs mulig levering 1 uke i mars.

Vårt dilemma er at vi ønsker ikke å "gi bort" bilen. Denne fremtrer fortsatt helt som ny (faktisk bedre :-)). Alternativet er selvfølgelig å selge P85D og beholde den P85'n.

Noen andre i samme situasjon?

Mvh
Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

.Net

Oi, dette var lavt for en P85!

//Ser tjuefjorten modellene av P85+ modellene ligger vesentlig høyere enn P85
Denne ble lagt ut i dag ser det ut som http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=55917887
P85D

Øyvind.h

Mange i den situasjonen Otto. Mange.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Tipper vi snart ser flere med to annonser på finn, en med D og en uten.. Jeg blir nok en av dem, men ikke før august når min S85D kommer.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Hyperstress

Sitat fra: Otto på søndag 15. februar 2015, klokken 15:21
Foreløpig ikke salgspris, men dette er våres erfaring så langt på Finn. I motsetning til dem som allerede har solgt.

P85, grønn metallic, "alt" utenom + pakke, 21" og barnestoler bak, 21k km, helt strøken, ingen feil og alle oppgraderinger. Ble lagt ut for en uke siden for 619k, satt ned til 599k etter noen dager. Fortsatt ingen henvendelser. Satt ned til 574k, nå begynner markedet å våkne..

Vi har som mange andre også en P85D i bestilling. Denne ble bestilt ca 2 uker etter D-slipp, produsert i slutten av januar, og fikk telefon på fredag om at den var på vei inn i Drammen havn. Dvs mulig levering 1 uke i mars.

Vårt dilemma er at vi ønsker ikke å "gi bort" bilen. Denne fremtrer fortsatt helt som ny (faktisk bedre :-)). Alternativet er selvfølgelig å selge P85D og beholde den P85'n.

Mvh
Otto

Med tanke på hvor få grønne biler som er solgt ny, så kan du forvente at det et like få som vil kjøpe grønn brukt. Derfor kan det være ekstra tregt for deg.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Smiling when sailing

Det virker som om en Trabant i sin tid var et mye bedre kjøp enn Tesla er i dag. Trabien kunne selges dyrere en nybilen også etter ti års bruk... Tesla derimot... Men det er vel ikke den eneste forskjellen ;-) Det hadde vært annerledes hvis Tesla hadde henlagt videreutviklingen som Trabant den gangen gjorde. Jeg synes Tesla er en tøff bil men venter til å få noe mindre luksuriøst med 7 ekte seter til å erstatte Leafen noe i den retningen: www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-vw-caddy/
Blå Leaf, Tromsø

christian1986

Mvh
Otto

Helt alvorlig så er det ikke veldig vanskelig å forstå at det har vært få tilbakemeldinger her.. Når jeg går inn på en finnannonse og finner et(!) bilde som at på til er litt ut av fokus hadde jeg bladd videre...

timingbeltkiller

Sitat fra: Smiling when sailing på søndag 15. februar 2015, klokken 16:47
Det virker som om en Trabant i sin tid var et mye bedre kjøp enn Tesla er i dag.
Hyppigste årsaken til at en Trabbi stopper ute på veien?
Tyggegummi i veibanen!

Største problemet med Trabbi inne i by?
Klarer ikke fart høy nok til å unngå parkeringsbot!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Otto

Sitat fra: christian1986 på søndag 15. februar 2015, klokken 16:56

Mvh
Otto

Helt alvorlig så er det ikke veldig vanskelig å forstå at det har vært få tilbakemeldinger her.. Når jeg går inn på en finnannonse og finner et(!) bilde som at på til er litt ut av fokus hadde jeg bladd videre...

Kunne sikkert lagt ut flere bilder, MEN: om jeg hadde vært på utkikk etter denne type bil, så er det fordi jeg har satt meg litt inn i denne, og kanskje kjenner litt til hvilke utstyrspakker som leveres med. Når jeg nevner at det er nesten alt og er strøken innvendig/utvendig, fremstår 99 % som ny. Skal det ikke være nødvendig å legge med femten bilder av seter, 10 av trunk, 5 av frunk, 9 av felger, 7 av dørhåndtak, 6 av panotak, 4 av luftfjæring (i forskjellige høyder), demontere trunk for å ta 3 bilder av dobbeltlader, osv. Dette er likt på veldig mange biler. Er det svarte strøkne Performance seter med karbon interiør, så finnes det bare en type av dette. Det som teller er hvilke options som følger med. Er dette i henhold til min kravspec, prisen er riktig, så ringer/avtaler jeg for en testtur og kjøper om det er i orden.

At den er grønn derimot, kan jeg kjøpe, selv om jeg ikke er enig. Hadde dette vært mulig på den nye, hadde det blitt dette igjen. Synes selv (selvfølgelig :-)) at dette er den absolutt fineste fargen :-)

Kanskje litt OT :-)

Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Havebigfun

Sitat fra: Otto på søndag 15. februar 2015, klokken 17:21
Kunne sikkert lagt ut flere bilder, MEN: om jeg hadde vært på utkikk etter denne type bil, så er det fordi jeg har satt meg litt inn i denne, og kanskje kjenner litt til hvilke utstyrspakker som leveres med. Når jeg nevner at det er nesten alt og er strøken innvendig/utvendig, fremstår 99 % som ny. Skal det ikke være nødvendig å legge med femten bilder... Er dette i henhold til min kravspec, prisen er riktig, så ringer/avtaler jeg for en testtur og kjøper om det er i orden.

Otto
Jeg tror du tar feil der, Otto
Jeg har solgt to biler, den siste nylig. Begge ganger var de kjøperne ikke særlig godt informert om Teslas pakker og det virker som om de hadde fallt for presentasjonen av bilen.
Legg til skikkelige bilder- selv om jeg ikke hadde bestillt grønt selv synes jeg fargen er fin på noen bilder- får det frem og frist folk- Brun og grønn får jo verdi fordi de ikke kan bestilles lenger- få frem hvor fin bilen er- kanskje du frister noen som egentlig ikke hadde tenkt på den fargen men oppdager sin interesse ved å se på bildene dine!
På den ene annonsen hadde jeg 8000 visninger- bilder er alt- ved siden av en akseptabel pris ;)

eadie

Yep. Har sett nok av ignoranter og apologetikere som ikke forstår at deres høyst hjemmesnekrede amatør-annonse er årsaken til dårlig interesse.
Jeg setter likheter med de samme folkene som selger leiligheten sin selv, uten megler. Bildene på Finn er tatt med et mobilkamera i tussmørket. Amatører fortjener det de får.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

christian1986

Kjøperen av min bil måtte fly for å hente den, tviler på at han i det hele tatt hadde giddet å ta kontakt hvis jeg hadde lagt ut kun et shabby bilde. Fikk 535 for min S85 fra november 2013. Hadde det meste av utsyr.

Støtter meg på han over, amatører får det de fortjener.

cirys1

Sitat fra: christian1986 på søndag 15. februar 2015, klokken 16:56
Tjaa..
Det er ikke bare bilder som selger, det er stort sett pris og de rette kriteriene. Bilder kan man alltid få på mail visst man er interessert videre, man dropper ihvertfall ikke annonsen p.g.a. bilder, jeg synes det er mye verre at folk bruker bare promotion bilder ifra Tesla.
Å skrive at + ikke egner seg på norske veger eller at mangler barneseter disse opptar bare plass er jeg ikke noen stor fan av.
I tilegg så mener jeg at ALT er ALT, denne annonsen skriver det i teksten men det er mange som har det som overskrift også mangler den både barneseter og sommerhjul, sorry men det er ikke ALT.  :P

ducktolate

+1
Det ligger veldig mange biler med ALT utstyr på finn, bortsett fra....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA