Hovedmeny

Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Sven-E på søndag 15. februar 2015, klokken 18:28
Sitat fra: Otto på søndag 15. februar 2015, klokken 17:21

...MEN: om jeg hadde vært på utkikk etter denne type bil, så er det fordi jeg har satt meg litt inn i denne, og kanskje kjenner litt til hvilke utstyrspakker som leveres med.
Hvorfor har du da tatt med i annonsen: "Tesla Model S P85 (ikke pluss, egner seg ikke på norske veger!)"

Misforstå meg rett:
Når jeg ser noe slikt skrevet, så er det noe jeg for min del oppfatter som en liten hvit løgn.
(Jeg sier altså ikke at det er det, men at jeg oppfatter det slik.)

Ihvertfall er det veldig subjektivt, og noe mange kjøpere kan reagere negativt på. Selv har jeg en pluss, og har kjørt den 42.000km på norske veier. Fra Lindesnes i sør til Nordkapp i nord og Stad i vest. Har kjørt på alt fra fine motorveier til anleggsveier med smale, mørke vendetunneler med grusdekke og MASSE humper. Både jeg og kona er enige i at komforten er helt super med pluss-pakke og 21" felger.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på søndag 15. februar 2015, klokken 19:03
I tilegg så mener jeg at ALT er ALT, denne annonsen skriver det i teksten men det er mange som har det som overskrift også mangler den både barneseter og sommerhjul, sorry men det er ikke ALT.  :P

Nja. Akkurat barneseter er det mange som ikke vil ha, så jeg vi si det er ok å skrive ALT utstyr selv om den ikke har barneseter så lenge det spesifiseres at det er en 5-seter. Akkurat som er det er ok å skrive ALT utstyr på en sort bil, selv om den ikke har multilags lakk.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Otto

Nå kan vel det at ALT skrives tydes på to måter. Når jeg skriver ALT, minus de tre tingene den ikke har, så er det fordi det er lettere enn å ramse opp alt den har. Jeg ser egentlig bare dette som en måte å ramse opp hva bilen har av utstyr.

PS: Tar tilbakemeldinger, og bilder vil komme i løpet av uka...

O2
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Hyperstress

I mitt hode er det ganske innlysende at gode bilder er utrolig viktig. Selger en hus så bruker en lett 10 000kr på fotograf for å få optimale bilder. Jeg la ut mange forholdsvis fine bilder av bilen jeg hadde for salg i høst, og fikk 13000 visninger, og flere kjøpere ila en god uke. Lå flere biler ute rimeligere, men med elendige annonser. En hadde hovedbilde av trunken (som ikke var støvsugd), han byttet etter hvert til bilde av en felg.  ::)

Og forklar gjerne hvorfor akkurat du gjorde dine valg ift ekstrautstyr, og faktaopplysning om utstyret, men annonser der folk sier at ditt og datt er must, eller at ditt og datt er helt unødvendig, blir bare usaklig.
Mitt inntrykk er at mange tror de har satt seg inn i hva de trenger, men så viser det seg at de egentlig ikke har forstått helt. (Spes dette med dobbeltlader vs SC)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. februar 2015, klokken 19:31
Nja. Akkurat barneseter er det mange som ikke vil ha, så jeg vi si det er ok å skrive ALT utstyr selv om den ikke har barneseter så lenge det spesifiseres at det er en 5-seter. Akkurat som er det er ok å skrive ALT utstyr på en sort bil, selv om den ikke har multilags lakk.
Når overskriften er alt utstyr så mener jeg ikke det, mange er flinke og får meg seg ex barneseter. Det er mange barnefamilier som heller vill ha det enn f.eks lydpakke.

Sort fåes ikke som multilags og det tror jeg heller ikke betyr noe, så lenge fargen er "riktig"..

cirys1

Sitat fra: Hyperstress på søndag 15. februar 2015, klokken 19:41
I mitt hode er det ganske innlysende at gode bilder er utrolig viktig. Selger en hus så bruker en lett 10 000kr på fotograf for å få optimale bilder. Jeg la ut mange forholdsvis fine bilder av bilen jeg hadde for salg i høst, og fikk 13000 visninger, og flere kjøpere ila en god uke. Lå flere biler ute rimeligere, men med elendige annonser. En hadde hovedbilde av trunken (som ikke var støvsugd), han byttet etter hvert til bilde av en felg.  ::)

Og forklar gjerne hvorfor akkurat du gjorde dine valg ift ekstrautstyr, og faktaopplysning om utstyret, men annonser der folk sier at ditt og datt er must, eller at ditt og datt er helt unødvendig, blir bare usaklig.
Mitt inntrykk er at mange tror de har satt seg inn i hva de trenger, men så viser det seg at de egentlig ikke har forstått helt. (Spes dette med dobbeltlader vs SC)
Jeg er absolutt ikke uenig at fine bilder er viktig, men "riktige" bilder er viktigere for meg. Altså av nyere dato promotion bilder eller bilder da "du" var og hentet bilen som nå har rullet 40.000 km er av ingen interesse for min del.

Havebigfun

christian1986

Spiller egentlig ikke noen stor rolle, prisene på markedet lider av at folk dumper prisen.

Tror det blir verre når de første bølgene med de nye bilene kommer.

cirys1

Sitat fra: christian1986 på søndag 15. februar 2015, klokken 20:01
Glad min er solgt, 560 for en signature p85 :-X

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=55881476&make=0.8078&sort=2&ref=fas

Også har du en annen signature 2013mod med 18000km til 750.000 kr, lurer på om han har fått mange henvendelser.. :o

D.O

...MEN: om jeg hadde vært på utkikk etter denne type bil, så er det fordi jeg har satt meg litt inn i denne, og kanskje kjenner litt til hvilke utstyrspakker som leveres med.
Hvorfor har du da tatt med i annonsen: "Tesla Model S P85 (ikke pluss, egner seg ikke på norske veger!)"

Jeg er en av de som har vært innom annonsen på finn.no
Jeg har hjulpet en kamerat med å finne en grei, brukt Tesla.

Misforstå meg rett:
Når jeg ser noe slikt skrevet, så er det noe jeg for min del oppfatter som en liten hvit løgn.

Synes det er helt ok å skrive dette, på samme måte som enkelte skriver at +pakken nærmest er en nødvendighet for å holde bilen på veien. Bare tull.  Og dette med stabstag bak stemmer jo ikke. De er like på P og P+.

Men jeg fatter bare ikke at folk vil selge så billig for å kjøpe en ny med minimale forskjeller(bortsett fra 4x4, som de fleste heller ikke trenger)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

Sitat fra: D.O på søndag 15. februar 2015, klokken 20:29

Jeg er en av de som har vært innom annonsen på finn.no
Jeg har hjulpet en kamerat med å finne en grei, brukt Tesla.

Misforstå meg rett:

Synes det er helt ok å skrive dette, på samme måte som enkelte skriver at +pakken nærmest er en nødvendighet for å holde bilen på veien. Bare tull.  Og dette med stabstag bak stemmer jo ikke. De er like på P og P+.

Men jeg fatter bare ikke at folk vil selge så billig for å kjøpe en ny med minimale forskjeller(bortsett fra 4x4, som de fleste heller ikke trenger)

Delekatalogen til Tesla er ikke enig i at det er samme stabstag bak på P og P+. Er også andre foringer, lenkearmer, dempere og lufjørings moduler.

Er man glad i at bilen føles myk så er sikkert P uten + helt kurant. Men er mange som ikke ønsker det, spesielt ikke på en "performance" utgave.

Forstår også veldig godt at folk bytter til 4x4, autopilot hw og nesten 300hk mer hvis det er ytelse man ønsker.

Veldig mange som er enig med meg om 4x4, som man ser i flere tråder her på forumet om at rwd er ganske ubrukelig på en så sprek bil, men vi blir nok aldri enig der siden du har en eldre BMW og en P85 du enten skal beholde eller selge :P Beholder du P85D så ser du kanskje lyset du også ;)

Er også flere viktige funksjoner som adaptiv cruise control som mangler på de tidligere. Det er utstyr man forventer selv på en billig Skoda. Så det er nok også en deal breaker for mange kjøpere av en såpass dyr som liksom skal være det siste innen bil.

D.O

Var vel noen få biler som har annet stabstag bak. De første demo bilene var myker og kanskje de første signatur bilene. Er tråd på dette her inne ett sted.
(Ikke sportsbiler, men har allerede 2stk 4x4 biler så jeg blir nok ikke frelst. Solgte 1 i dag. Nyere Rav4)
P85 er ikke myk... Skulle gjerne vært mykere da det er en familiebil. Har kjørt endel med 15mod p85 og de sensorene er ok, men overhode ikke noe man trenger. Likte at langlys slår seg selv av/på, men det er null grunn til å oppgradere i mine øyne. De nye bilene har samme kvalitet/finish/feil som de hadde i 2013
Men vet jo at 700hk/4x4/nextgen seter frister ;)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TorAtle

Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

ihlhaug

Sitat fra: TorAtle på mandag 16. februar 2015, klokken 23:34
Første S85 under 500k? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55025777

Den har jo null utstyr, kun HiFi-lydsystem. Ikke skinnseter, standardfarge, ikke panorama. Nei vet du hva, da legger man i 30-40.000 for å få en bil med ALT.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Dennis

171 til salgs nå, ser vi over 180 i løpet av uka?

Enda mange optimister som legger ut til priser de aldri i verden får solgt for.
Tipper en god del ikke får solgt bilene til det de må ha og at Tesla derfor kommer til å ende opp med en del P85D som ikke blir hentet.

Da vil de mest sannsynlig bli lagt ut av Tesla til gammel pris og spekulantene på P85D får også et problem.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA