Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

P85pluss

Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 23:22
Unnskyld min uvitenhet og ganske off topic, men gjør ikke luftfjæringen med de som har det tilvalget at man kan kontrollere litt "stivheten". "krenge-stag" eller stabilisatorstag og foringer er vell for sideveis bevegelser altså for at bilen ikke skal "vri" seg. Bedre turn inn og ut, eller har jeg misforstått??
Har selv montert kraftig "sway bar" og "drop links" på Subaruen  og med det forsvant "båt" følelsen, altså minimalt med krenging men ujevnheter blir fremdeles "spist"... (opp og ned bevegelsen er der selv om "vuggingen" forsvant)

Stemmer 100%
Bare tull det folk sier at de kjenner hver dump i en + kontra en standard p.
P85d
P85+ solgt

Også_Øyvind_H

Sitat fra: pwb på fredag 13. februar 2015, klokken 23:27
Sitat fra: Også_Øyvind_H på fredag 13. februar 2015, klokken 23:05
Sitat fra: dosmont på fredag 13. februar 2015, klokken 11:06
Sitat fra: fonberg på fredag 13. februar 2015, klokken 10:56
Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Bilmarkedet (både brukt og nytt) er alltid treigt rundt juletider. Salgsaktiviteten for brukte TMS følger bare trendene i bruktbilmarkedet generelt - markedet tar seg alltid opp på denne tida av året, etter en down rundt juletider.

Jeg tror at begge har rett:)

He he...
Status på Finn: 153 biler til salgs
For noen uker siden: 180 biler til salgs
Veldig god omsetning ifht utvalg og kort liggetid ifht fossiler. Grunn: Lave priser ifht alternativene (kjøpe ny eller kjøpe fossil)
Av de som er til salgs så kan man anta at de faktisk ønsker å selge bilen siden de har annonsert den...

10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

D.O

Sitat fra: Gogool på fredag 13. februar 2015, klokken 18:31
Sitat fra: D.O på fredag 13. februar 2015, klokken 17:32
Sitat fra: Epleskreller på fredag 13. februar 2015, klokken 13:07
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44


P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..
Støtter denne. Likte ikke + utgaven i hele tatt. Ubehagelig stiv og den slapp mye lettere ved aks. Etter kun 1500km knirket interiøret. Virket som hele bilen hadde vondt av understellet.
Skulle jeg bestilt på nytt nå, hadde det blitt p85 med stålfjærer eller s85d med stålfjærer. Håper ikke min p85d er like illle som + utgaven, da selges den.

Dette er smak og behag - etter min mening er + klart morsommere å kjøre enn p85 i svingene, men fortsatt behagelig komfortabel. Ingen knirk etter 23000 km og den slipper ikke.  P85+ og P85D vil nok føles like, så da har du kjøpt feil bil og bør selge P85D før den er brukt. Eller er det kanskje slik at du har en P85 til salgs? :-)
jeg har enten en p85 eller en p85d til salgs. Hvilken vil vise seg når jeg har kjørt p85d en stund. Er den like dårlig som p85+ så beholder jeg p85.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ducktolate

P85D har vel samme oppsett understellsmessig som P85+, nettopp for å takle kreftene. Så du blir nok like fornøyd med den som vi som har + er fornøyd med den.

petersv

Sitat fra: D.O på lørdag 14. februar 2015, klokken 08:42
Sitat fra: Gogool på fredag 13. februar 2015, klokken 18:31
Sitat fra: D.O på fredag 13. februar 2015, klokken 17:32
Sitat fra: Epleskreller på fredag 13. februar 2015, klokken 13:07
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44


P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..
Støtter denne. Likte ikke + utgaven i hele tatt. Ubehagelig stiv og den slapp mye lettere ved aks. Etter kun 1500km knirket interiøret. Virket som hele bilen hadde vondt av understellet.
Skulle jeg bestilt på nytt nå, hadde det blitt p85 med stålfjærer eller s85d med stålfjærer. Håper ikke min p85d er like illle som + utgaven, da selges den.

Dette er smak og behag - etter min mening er + klart morsommere å kjøre enn p85 i svingene, men fortsatt behagelig komfortabel. Ingen knirk etter 23000 km og den slipper ikke.  P85+ og P85D vil nok føles like, så da har du kjøpt feil bil og bør selge P85D før den er brukt. Eller er det kanskje slik at du har en P85 til salgs? :-)
jeg har enten en p85 eller en p85d til salgs. Hvilken vil vise seg når jeg har kjørt p85d en stund. Er den like dårlig som p85+ så beholder jeg p85.

Hvis du synes begge er like dårlige etter en stund er jo det eneste logiske å selge begge?

D.O

Sitat
Hvis du synes begge er like dårlige etter en stund er jo det eneste logiske å selge begge?
P85 er jeg super fornøyd med
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

petersv

Ok, ante med at du egentlig mente "like bra", ikke "like dårlig."

P85pluss

Sitat fra: D.O på lørdag 14. februar 2015, klokken 12:36
Sitat
Hvis du synes begge er like dårlige etter en stund er jo det eneste logiske å selge begge?
P85 er jeg super fornøyd med
P85d
P85+ solgt

BMW850

Jeg vil ihvertfall påstå en ting. Genial markedsføring av Tesla med at de får folk til å f.eks. selge sin P85 med ett tap på 100-150000,- for så igjen legge på 3-400.000 for en P85D. Er enig i at det var fristende ett kort øyeblikk, men hvem hadde vært villig til å legge til 300.000 ekstra på tidspunktet de bestilte for en ekstra el.motor, mindre plass og noen andre funksjoner man egentlig klarer seg fint uten? På en allerede fantastisk bil med krefter langt utover det man har behov for på norske veier. Svært få tror jeg. Ser nå enkelte er i tvil om de skal motta bilen da de nok bestilte i ett svakt øyeblikk og allerede sitter med en P85 som de tydeligvis må ta ett stort tap på. Det er heller ingen tvil om at de som ikke hadde Tesla fra før og bestilte før prisoppgangen har gjort ett skikkelig kupp.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

D.O

Sitat fra: P85pluss på lørdag 14. februar 2015, klokken 13:40
Sitat fra: D.O på lørdag 14. februar 2015, klokken 12:36
Sitat
Hvis du synes begge er like dårlige etter en stund er jo det eneste logiske å selge begge?
P85 er jeg super fornøyd med
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

#220
Sitat fra: ducktolate på lørdag 14. februar 2015, klokken 11:12
P85D har vel samme oppsett understellsmessig som P85+, nettopp for å takle kreftene. Så du blir nok like fornøyd med den som vi som har + er fornøyd med den.

Er mye som er likt men ikke alt. Ifølge delekatalogen så har P85D kraftigere stabstag foran enn +. Har også andre dempere og lufjøringsmoduler. Så de her inne som ikke likte + liker nok heller ikke P85D.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 14. februar 2015, klokken 15:45
Sitat fra: ducktolate på lørdag 14. februar 2015, klokken 11:12
P85D har vel samme oppsett understellsmessig som P85+, nettopp for å takle kreftene. Så du blir nok like fornøyd med den som vi som har + er fornøyd med den.

Er mye som er likt men ikke alt. Ifølge delekatalogen så har P85D kraftigere stabstag foran enn +. Har også andre dempere og lufjøringsmoduler. Så de her inne som ikke likte + liker nok heller ikke P85D.
Fram med popcornet lol B-)

D.O

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 14. februar 2015, klokken 15:45
Sitat fra: ducktolate på lørdag 14. februar 2015, klokken 11:12
P85D har vel samme oppsett understellsmessig som P85+, nettopp for å takle kreftene. Så du blir nok like fornøyd med den som vi som har + er fornøyd med den.

Er mye som er likt men ikke alt. Ifølge delekatalogen så har P85D kraftigere stabstag foran enn +. Har også andre dempere og lufjøringsmoduler. Så de her inne som ikke likte + liker nok heller ikke P85D.
ikke si det. Er mulig at nettopp dempere og endret luftfjæring gjør at p85d  føles bedre enn + versjonen. Henter bilen om 1 mnd så da vet jeg mere.

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun

Sitat fra: D.O på lørdag 14. februar 2015, klokken 15:03
Er flere her på forumet som har hatt begge og følt at +pakken var en minuspakke(høyere forbruk, større dekkslitasje, ikke mulig å rotere hjul forran/bak og mere støy)
Jeg har hatt  begge og er enig- satser imidlertid på at det er vesentlig bedre støydempning p å P85D enn på min P+ utlevert sept 13. Forbruket ligger vel også an til å bli lavere- så får vi se hvordan kjøreegenskapene blir.

Ellers kan vi snart omdøpe elbilforum til OT- forum slik som vi havner ut på viddene stadig vekk.

P85_Norway

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 14. februar 2015, klokken 18:09
Sitat fra: D.O på lørdag 14. februar 2015, klokken 15:03
Er flere her på forumet som har hatt begge og følt at +pakken var en minuspakke(høyere forbruk, større dekkslitasje, ikke mulig å rotere hjul forran/bak og mere støy)
Jeg har hatt  begge og er enig- satser imidlertid på at det er vesentlig bedre støydempning p å P85D enn på min P+ utlevert sept 13. Forbruket ligger vel også an til å bli lavere- så får vi se hvordan kjøreegenskapene blir.

Ellers kan vi snart omdøpe elbilforum til OT- forum slik som vi havner ut på viddene stadig vekk.

OT, OT, Moderator !!!!!
Tesla M3 Performance

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA