Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Bilmarkedet (både brukt og nytt) er alltid treigt rundt juletider. Salgsaktiviteten for brukte TMS følger bare trendene i bruktbilmarkedet generelt - markedet tar seg alltid opp på denne tida av året, etter en down rundt juletider.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

d386yv

Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Jeg skulle til å si at du kan vente deg stor vrede fra model S eiere med et slik innlegg, men jeg rakk ikke før (bort)forklaringene var på plass :)

dosmont

Sitat fra: fonberg på fredag 13. februar 2015, klokken 10:56
Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Bilmarkedet (både brukt og nytt) er alltid treigt rundt juletider. Salgsaktiviteten for brukte TMS følger bare trendene i bruktbilmarkedet generelt - markedet tar seg alltid opp på denne tida av året, etter en down rundt juletider.

Jeg tror at begge har rett:)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

fonberg

Sitat fra: d386yv på fredag 13. februar 2015, klokken 11:01
Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Jeg skulle til å si at du kan vente deg stor vrede fra model S eiere med et slik innlegg, men jeg rakk ikke før (bort)forklaringene var på plass :)

Ingen vrede fra meg, hvis det var meg du siktet til, just stating the facts  :)

Jeg skal forøvrig  selge min TMS når jeg ikke trenger den lenger, og da selger jeg den for det jeg får for den på det tidspunktet. Jeg ser ikke på bilen som et investeringsobjekt, så jeg selger (og kjøper) den på samme måte som om det hadde vært en utlippsbil.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

cirys1

Det som fascinerer meg aller mest er den enorme prisforskjellen det er mellom helt identiske biler.

P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Det virker som at man har gjort seg opp en pris i hodet også setter man den, uansett hva markedet "sier"..  :P

ducktolate

#185
Det kan være at de håper at markedet ikke vet hva forskjellen er på en P85 og en P85+.

Epleskreller

Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44


P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cirys1

Sitat fra: ducktolate på fredag 13. februar 2015, klokken 13:06
Det kan være at de håper at markedet ikke vet hva forskjellen er på en P85 og en P85+.
He he det kan godt hende, en + pleier jo i de aller fleste tilfeller og bety noe mer "nogo attåt"

Det er jo flere som selger sin P85+ uten 21 felger er det da en "ordentlig" pluss?

cirys1

Sitat fra: Epleskreller på fredag 13. februar 2015, klokken 13:07
Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..

Det er absolutt ingenting i veien for og prøve og selge for det man mener er riktig salgspris.
Hvorfor skulle man heller ville ha en P, visst de priser seg likt?

Slik som markedet er nå så blir jeg veldig overasket om noen S eller P går for nærmere 700 (Utenom ny modell med Autopilot osv) Jeg finner det svært merkelig at en kjøper heller ikke skulle satt seg på et fly for og hente en bil visst det dreier seg om 60.000 kr og spare.

Dennis

#189
Kommer an på hva man vil ha. En P85 uten + føles alt for løen i ræva synes jeg. Eneste grunnen til å ikke velge + er for litt ekstra comfor. Men da kan man jo nesten like godt velge S85? siden de ekstra kreftene er ikke noe behagelig å benytte når bakdelen på bilen blir så nervøs ved aks og noe veldig aktiv kjøring er det bare å glemme.

+ pakken er andre dempere, lufjørings moduler, tykkere stabilisator stag, stivere foringer. Det gjør at bilen føles mye mer "tight" ved pådrag og i svinger ved aktiv kjøring.
Skal sies at senere P85 har fått en del oppgraderinger fra + pakken i bakstillingen som forbedrer de en del. Men tidligere P85 fra 2013 ville jeg ikke vurdert uten + pakken hvis man ønsker å kjøre litt aktivt.

BMW850

#190
Har du Tesla i dag? Det er ikke alle som er sykelig opptatt av 0-100 eller kjører rallycross i svinger. Jeg valgte P85 uten + da jeg ikke ønsket en bil som var for stiv samtidig som jeg ønsket comfort. Bilen er fin og fast men det er klart du merker kreftene om du gir bånn pinne fra stillestående. Noe jeg ytterst sjelden har behov for 8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

#191
Sitat fra: BMW850 på fredag 13. februar 2015, klokken 13:47
Har du Tesla i dag? Det er ikke alle som er sykelig opptatt av 0-100 eller kjører rallycross i svinger. Jeg valgte P85 uten + da jeg ikke ønsket en bil som var for stiv samtidig som jeg ønsket comfort. Bilen er fin og fast men det er klart du merker kreftene om du gir bånn pinne fra stillestående. Noe jeg ytterst sjelden har behov for 8)

Nei har ikke Tesla idag, men har kjørt både P85 og P85+ så har grunnlag for å si hva jeg merket i forskjell. En som bare har en P85 eller P85+ vil ofte forsvare sitt egent kjøp over det andre.

Men er jo som jeg skrev et valg man tar om man vil ha mer comfort eller sportslighet. For er jo ikke alle som du sier som er opptatt av å kjøre raskt i svinger og bånn pinne fra stillestående ;)

cirys1

#192
Sitat fra: BMW850 på fredag 13. februar 2015, klokken 13:47
Har du Tesla i dag? Det er ikke alle som er sykelig opptatt av 0-100 eller kjører rallycross i svinger. Jeg valgte P85 uten + da jeg ikke ønsket en bil som var for stiv samtidig som jeg ønsket comfort. Bilen er fin og fast men det er klart du merker kreftene om du gir bånn pinne fra stillestående. Noe jeg ytterst sjelden har behov for 8)
Jeg har ikke Tesla, men skal kjøpe når jeg for solgt den andre bilen. Om jeg tror Tesla er noen sportsbil devintivt ikke om den tar svinger som en M5, neppe. Men den har den vannvittige akselaksjonen og rekkevidden til en el-bil, som ingen andre på markedet tilbyr. I tillegg med det SC nettverket som er og kommer man dra rundt nesten hele Europa "gratis". De har påbegynt en SC ca 5 km ifra meg, som kommer til og bli min "daglige" stasjon. 
Jeg vill ikke kalle meg selv noen Tesla fanatiker, jeg syns bilene er veldig spreke og se på men jeg er også veldig skeptisk til den skranglete kvaliteten. Men jeg har "troa" på at de skal klare og utbedre de mer alvorlige tingene i løpet av garantiperioden.
Jeg har kjørt P85 med 19 med helt nye dekk (de m+s som følger med) og jeg syns den glipper overraskende lett(kaldt i bakken men tørt), men det har sikkert veldig mye med at jeg ikke er vant med og porsjonere den.  :)

Edit: Grunnlaget for kjøp er det staten som har "æren" for..  :P

Mr.Hansen

Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 14:13
Sitat fra: BMW850 på fredag 13. februar 2015, klokken 13:47
Har du Tesla i dag? Det er ikke alle som er sykelig opptatt av 0-100 eller kjører rallycross i svinger. Jeg valgte P85 uten + da jeg ikke ønsket en bil som var for stiv samtidig som jeg ønsket comfort. Bilen er fin og fast men det er klart du merker kreftene om du gir bånn pinne fra stillestående. Noe jeg ytterst sjelden har behov for 8)
Jeg har ikke Tesla, men skal kjøpe når jeg for solgt den andre bilen. Om jeg tror Tesla er noen sportsbil devintivt ikke om den tar svinger som en M5, neppe. Men den har den vannvittige akselaksjonen og rekkevidden til en el-bil, som ingen andre på markedet tilbyr. I tillegg med det SC nettverket som er og kommer man dra rundt nesten hele Europa "gratis". De har påbegynt en SC ca 5 km ifra meg, som kommer til og bli min "daglige" stasjon. 
Jeg vill ikke kalle meg selv noen Tesla fanatiker, jeg syns bilene er veldig spreke og se på men jeg er også veldig skeptisk til den skranglete kvaliteten. Men jeg har "troa" på at de skal klare og utbedre de mer alvorlige tingene i løpet av garantiperioden.
Jeg har kjørt P85 med 19 med helt nye dekk (de m+s som følger med) og jeg syns den glipper overraskende lett(kaldt i bakken men tørt), men det har sikkert veldig mye med at jeg ikke er vant med og porsjonere den.  :)

Edit: Grunnlaget for kjøp er det staten som har "æren" for..  :P

Min P85 med 19" slipper på hastigheter under 40km/t på varm tør asfalt.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Olemann


Vrede har jo intet her i salgspristråden å gjøre, et sted for informasjon om pris og marked dette.

Har også sett en dobling i antall TMS på FINN; men enda mer interessant er at i samme periode har det vært en 5-6 dobling av biler lagt ut under kr. 600.000.-   Og dette skyldes ikke at alle nå dumper sine S60. Så jeg tror det er økende bevissthet rundt aksept for avskrivning, og at flere og flere legger ut sine biler fordi de faktisk vil selge dem, og ikke bare "teste markedet" og la annonsen gå ut på dato med usolgt bil.

Så; blir spennende å se mot mars/april om trenden fortsetter.  Selv har jeg slått kjøp fra meg, men mye morsom psykologi i dette likevel.


Sitat fra: d386yv på fredag 13. februar 2015, klokken 11:01
Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Jeg skulle til å si at du kan vente deg stor vrede fra model S eiere med et slik innlegg, men jeg rakk ikke før (bort)forklaringene var på plass :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA