Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 30. juli 2014, klokken 14:26

« forrige - neste »

jan-c

Tur/retur Oslo i dag. Oppe til venstre: Status ved ankomst. Etter dette prøvekjørte sønnen et par mil i byen og Maridalen, og litt påfyll Fortum Kiwi Bjerke. Til høyre status på hele turen. Nede til venstre en indikasjon på høydeforholdene. Spesielt fornøyd med turen til byen. Bilen er helt knall :D
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Stikkkontakt

Sitat fra: hottentott33 på søndag 10. mai 2015, klokken 19:46
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 10. mai 2015, klokken 18:53
Legg forresten merke til signalet på telefonen. Sånn ser det ut når man har Premium BT og WLAN i bilen.

Har du byttet enheten under passasjersetet til en sak som har premium bluetooth eller er det importbil?  :)

Det er en importbil. Fungerer utmerket med GAlaxy S5. Fruen må ha ekstra SIM for å få det til å funke med sin Iphone. Da henter bilen WLAN fra eksra-SIMet som står i hanskerommet.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

bno

#167
Tok oss en litt lengre tur enn vi pleier for å sjekke ut bilen på forbruk. Her er resultatet. Importbil u/VP. 11 grader. Var ladet til ca. 80% fra start. Er meget fornøyd med bilen totalt sett.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

jensjacob

Hej
Meget interessant. Er der andre der ikke har varmepumpe som også vil opdatere med deres forbrug ?
Det vil jeg værdsætte meget da jeg har kig på en brugt (privat) uden varmepumpe.
Mvh. Jacob
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

DagS

Hei!

Har eGolf uten VP, og her er noen målinger.

20.05. Fra Skøyen (Oslo) via OSL-Gardermoen til Askim, forbruk 13,7, snitt 59km/t, lengde 159km. ACC og ECO, sol og tørt, ca 14 grader.

23.05. Småkjøring i Askim samt tur fra Askim til Rudskogen Motorsenter i Rakkestad, forbruk 12,5, snitt 47km/t, lengde 40km. Retur med forbruk 12,2, snitt 53km/t, lengde 35km. Både tur og retur med ACC og ECO, sol og tørt, ca 15 grader. Returen er det laveste forbruket jeg har oppnådd.

Men på denne turen gikk det mye strøm:
24.05. Tur/retur Askim - OSL-Gardermoen, forbruk 17,3, snitt 65km/t, lengde 213km. ACC 50% av turen, vekslet mellom ECO og ECO+. Mye regn, ca 8 grader.

Kjører stort sett med recup B.

VW eGolf u/VP fra 25.04.15

Langangen

Fint vær og tørt på veg til Oslo og regn hjemmover igjen. Det går mye strøm når det vann i vegbanen.
E-Golf 2015 mod
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

sailboat

Kjøredata
4 voksne i bilen, eco, tur/retur samme utgangspunkt
23-05-2015 17:18
Kjørelengde: 110 km | Kjøretid: 2:05 timer
Gjennomsnittshastighet
53   km/t
Ø-Forbruk el-motor
11.0 kWh/100 km

DagS

Inspirert av Sailboat prøvde jeg å få ned forbruket, og klarte det.

Kjørelengde: 67 km
Kjøretid: 1:23
Snitthastighet: 48 km/t
Snittforbruk: 11.0 kWh/100 km
Temp: ca 12 grader

Men for å få det til skrudde jeg av radioen, stilte modus på ECO+, gearspaken i B, prøvde å gjøre meg så liten og lett som mulig og sinket trafikken fra Askim til Skøyen så godt jeg kunne.  :)
VW eGolf u/VP fra 25.04.15

Roddric

Trenger ikke å spare så mye når jeg er ute og kjører, vi kjører såpass lite men alt forbruk er lagt til E-Golfen.
E-Golf
Passat Stv (ikke 2liter)

zapateria

Regnet ut at jeg bruker 36 watt på å komme meg til jobb...

elektro

Sitat fra: Langangen på tirsdag 26. mai 2015, klokken 11:08
Fint vær og tørt på veg til Oslo og regn hjemmover igjen. Det går mye strøm når det vann i vegbanen.

Interessant, burde være omtrent like mange høydemeter hver vei også. Meget bra forbruk til, ikke fullt så imponerende hjemover..  ;) Hva slags felg/dekk har du?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

DagRune

Sitat fra: zapateria på onsdag 27. mai 2015, klokken 17:46
Regnet ut at jeg bruker 36 watt på å komme meg til jobb...
Morsomt! Nå må det oppgis i kWh eller Wh, da. 36 Wh er nok i minste laget, med mindre du har et par hundre meter å kjøre.

Jeg kjører 5 km til jobb, en del unnabakker, så jeg ender gjerne på 6-7 kWh/100 km. Det vil si 0,35 kWh på turen. Ca 3 ganger så mye i oppoverbakkene hjem. Likevel: ikke store driftskostnadene.

Langangen

Sitat fra: elektro på onsdag 27. mai 2015, klokken 19:35
Sitat fra: Langangen på tirsdag 26. mai 2015, klokken 11:08
Fint vær og tørt på veg til Oslo og regn hjemmover igjen. Det går mye strøm når det vann i vegbanen.

Interessant, burde være omtrent like mange høydemeter hver vei også. Meget bra forbruk til, ikke fullt så imponerende hjemover..  ;) Hva slags felg/dekk har du?

Astana felgene og de orginale dekkene. Det var såvidt vi greide å trille i 90 nedover Lierbakkene, men så regnet det godt. På turen til Oslo så ladet vi på Liertoppen men kunne greid å komme helt inn til festningen. Der plugget vi inn igjen å fyllte opp til turen hjem. :)
Hjemover så var planen å fylle opp på Kiwi i Sandefjord, men vi fikk rekkeviddeangst lenge før :o og ladet på Kiwi Holmestrand.

E-Golf 2015 mod
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

zapateria

Sitat fra: DagRune på torsdag 28. mai 2015, klokken 09:29
Sitat fra: zapateria på onsdag 27. mai 2015, klokken 17:46
Regnet ut at jeg bruker 36 watt på å komme meg til jobb...
Morsomt! Nå må det oppgis i kWh eller Wh, da. 36 Wh er nok i minste laget, med mindre du har et par hundre meter å kjøre.

Jeg kjører 5 km til jobb, en del unnabakker, så jeg ender gjerne på 6-7 kWh/100 km. Det vil si 0,35 kWh på turen. Ca 3 ganger så mye i oppoverbakkene hjem. Likevel: ikke store driftskostnadene.

Litt mer i dag:

Kjørelengde: 4 km | Kjøretid: 0:07 timer
Gjennomsnittshastighet
39   km/t
Ø-Forbruk el-motor
1.8 kWh/100 km

Men blir ikke dette da 0,116 timer ganger 1.8.. som blir 0,21 kW (210 watt) for turen totalt?

Har omtrent kun nedoverbakker til jobb..

LarryF

Forbruket ditt blir (1.8kWh/100km)*4km = 0.072 kWh = 72Wh for turen totalt ;)
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA