Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 30. juli 2014, klokken 14:26

« forrige - neste »

vitcho

Ja, det skulle man jo klart mene! Hvis du ligger på 20kwh/100 og kører 50km, så kan du jo kigge på batteriniveauet. Hvis den er under halv, så har VW lavet fikumdik med gennemsnittet og så holder tesen ikke. Egentligt et spændende lille eksperiment!

Et andet eksperiment, jeg gerne vil prøve at sælge er dette: På leaf'en var det MEGET tydeligt, at bilen hurtigladede langsommere, hvis den var helt i bund eller man ladede over 80-90%. Det er ikke så tydeligt i golfen, men den må gøre det samme for at skåne batteriet. Men hvor meget ekstra tid taler vi her? Hvis man virkelig kører den i bund og lader helt i top, ville det være fedt med nogle målepunkter til at se, hvor meget der leveres, minut for minut henover ladeperioden, så man ved, hvornår det ikke kan svare sig at lade videre i forhold til bare at lade igen senere.

zyp

Sitat fra: vitcho på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 08:18
Men hvor meget ekstra tid taler vi her? Hvis man virkelig kører den i bund og lader helt i top, ville det være fedt med nogle målepunkter til at se, hvor meget der leveres, minut for minut henover ladeperioden, så man ved, hvornår det ikke kan svare sig at lade videre i forhold til bare at lade igen senere.

Basert på det jeg har sett så er ladeeffekten jevnt i overkant av 40kW fra bunn og hele veien opp til 80%, og ved 80% halveres effekten. Noen minutter senere (jeg husker ikke nøyaktig prosent) så halveres effekten igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA