Jeg har prøvd Tesla. Ikke imponert.

Startet av haakonl, onsdag 02. juli 2014, klokken 09:02

« forrige - neste »

sven erik

det er ikke noen som kommer med lenger rekkevide om ikke noen  presser ting fram se på tesla selger mer en de kan levere 
men se på e nv 200 denne er det plass til en pakke til  mener å ha hørt at den er gjort ferdig for det å  men du kan ikke velge å legge på 100 eller 150tusen  å få dobbelt rekkevidde    dette er for de vil selge masse bil som de mener er bra nokk om man hurtig lader å de skal tjene på lading å
se på tesla lang rekkevidde  0 for hurtiglading ++

satheesh.net

Jeg hadde Leaf Tekna før jeg byttet til min P85. Synes Leafen var (er) en utrolig fin bil og gir den gode anbefalinger til venner og andre som ønsker å kjøpe. Selv synes jeg "oppgraderingen" til Tesla var en naturlig vei å gå. Bedre på alle måter, best av alt rekkevidden. Igjen; personlige synspunkter.

At enkelte synes Leaf er bedre må dem bare mene. Hva enkeltes behov er, er uansett ikke lineært med hva som er best.

Mippen

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 05. juli 2014, klokken 05:08

At enkelte synes Leaf er bedre må dem bare mene. Hva enkeltes behov er, er uansett ikke lineært med hva som er best.

Helt riktig. Hva man selv mener er best er gjerne ikke best for andre. Kommer an på hva man ligger til grunn.
Fremtiden er elektrisk.

PK

Helt enig i at Mode S ikke gav den samme gode feelingen som man forventer i en premie bil... Men den har rekkevidde...
Men en ting er sikkert, trenger du ikke rekkevidden, ville jeg ikke valgt Leaf igjen... Den er langt ifra noe høydere den og, mange svakheter og elendig kundeservice...
Har derimot stor tro på eGolf og tildels Kia :)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Kjell Leaf

Sitat fra: PK på lørdag 05. juli 2014, klokken 22:44
Helt enig i at Mode S ikke gav den samme gode feelingen som man forventer i en premie bil... Men den har rekkevidde...
Men en ting er sikkert, trenger du ikke rekkevidden, ville jeg ikke valgt Leaf igjen... Den er langt ifra noe høydere den og, mange svakheter og elendig kundeservice...
Har derimot stor tro på eGolf og tildels Kia :)
Tja, jeg er nå fornøyd med kundeservice til nå. Drittforhandlere kan man treffe på enkelte steder for alle merker.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Mippen

Jeg er også fornøyd med min kundeservice. Jeg har ikke en gang kjøpt bilen hos forhandleren jeg bruker og de behandler meg som en av deres egne. Jeg fikk til og med første service gratis av nissan norge fordi ikke carwings virket de første par mnd pga en datafeil i systemet deres.
Fremtiden er elektrisk.

Jan-Børre Olsen

Servicen hos min forhandler i Larvik er upåklagelig. Har ingen problemer med å handle Nissan utfra den erfaringen i allefall. Svakheten til Nissan er kanskje mangelen på en rød tråd som de må følge. Opplegget med forskjellig prissetting på service feks er helt bak mål. Forhandleren i Tønsberg er fantastisk elendig og tror virkelig at bilene selger seg selv virker det som så forskjellene kan være store.
Kan ikke se at Leaf har de helt store svakhetene og til å være en 1.gen elbil så har de gjort en fantastisk jobb. Bilen føles kompakt og godt satt sammen, god å kjøre og alt fungerer som tiltenkt. Det er bare én ting som føles utrolig dårlig og det er fjernlysene. At de kan leve med å ha så dårlige fjernlys på en bil i 2014 hadde jeg aldri trodd.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Kjell Leaf

Sitat fra: smaug01 på søndag 06. juli 2014, klokken 11:05
Servicen hos min forhandler i Larvik er upåklagelig. Har ingen problemer med å handle Nissan utfra den erfaringen i allefall. Svakheten til Nissan er kanskje mangelen på en rød tråd som de må følge. Opplegget med forskjellig prissetting på service feks er helt bak mål. Forhandleren i Tønsberg er fantastisk elendig og tror virkelig at bilene selger seg selv virker det som så forskjellene kan være store.
Kan ikke se at Leaf har de helt store svakhetene og til å være en 1.gen elbil så har de gjort en fantastisk jobb. Bilen føles kompakt og godt satt sammen, god å kjøre og alt fungerer som tiltenkt. Det er bare én ting som føles utrolig dårlig og det er fjernlysene. At de kan leve med å ha så dårlige fjernlys på en bil i 2014 hadde jeg aldri trodd.
Helt enig i dårlige fjærnlys, det burde de klart bedre, er det for å spare litt strøm ????
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Belloq

Sitat fra: smaug01 på søndag 06. juli 2014, klokken 11:05

Enig med smau her , Larvik kan anbefales på det sterkeste. Nå har jeg  snakket med dem kun en gang  etter jeg kjøpte bilen i November, og det var grunnet merket som flasset. Litt uvant og ikke ha mer og klage på når man kjøper ny bil :) Må si at jeg kjøper gjerne Nissan igjen, hvis alle er skrudd sammen på denne måten.
P85 2014

haakonl

Da passer det vel å runde av denne tråden med å si at jeg har bestilt og bekreftet en TMS85, levering oktober '14. Det som til slutt gjorde at vi valgte å bestille var irritasjonen over de elendige lademulighetene for Nissan og alle andre elbiler samt rekkevidden. Da vi prøvekjørte for 2. gang fikk jeg også prøvesitte en TMS med stoffseter, og det var det lille ekstra som skulle til - de er (i mine øyne) et hav bedre enn skinnsetene. Føles mer sportslige siden man ikke sklir i dem og de blir IKKE klamme. "Sparte" 10 000 på det også.

Den endelige utstyrslisten endte slik:

85 kWt Model S
Blått ladeadapter
Rødt ladeadapter
Dobbeltlader
Grå metallic lakk (vurderer å bytte til brun, må bare car-spotte litt først)
Hattehylle
Karosserifarget tak
19" hjul
Bakovervendte seter
Parkeringsassistent
Pianosvart innredning
Smart Luftfjæring
Superlading inkludert
Svarte tekstilseter
Tech-pakke
Type 2 offentlig ladestøpsel
Tåkelys
Ultra Hi-Fi lydsystem

Så da gjenstår bare å få omsatt Leifen innen den tid.
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

Asarin

Gratulerer så mye med bestilling av en flott bil!

Jeg har ikke fått prøvd stoffsetene selv, men blir veldig glad når du sier de er glimrende - for jeg har nemlig bestilt de på min.. Har prøvekjørt to ganger, slik som du, men begge gangene var det ingen biler med stoffseter inne.

Igjen, grattis!
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Powerflux

Sitat fra: haakonl på søndag 06. juli 2014, klokken 21:56
Da passer det vel å runde av denne tråden med å si at jeg har bestilt og bekreftet en TMS85, levering oktober '14. Det som til slutt gjorde at vi valgte å bestille var irritasjonen over de elendige lademulighetene for Nissan og alle andre elbiler samt rekkevidden. Da vi prøvekjørte for 2. gang fikk jeg også prøvesitte en TMS med stoffseter, og det var det lille ekstra som skulle til - de er (i mine øyne) et hav bedre enn skinnsetene. Føles mer sportslige siden man ikke sklir i dem og de blir IKKE klamme. "Sparte" 10 000 på det også.

85 kWt Model S
Blått ladeadapter
Rødt ladeadapter
Dobbeltlader
Hattehylle
Karosserifarget tak
19" hjul
Bakovervendte seter
Parkeringsassistent
Pianosvart innredning
Smart Luftfjæring
Superlading inkludert
Svarte tekstilseter
Tech-pakke
Tåkelys
Ultra Hi-Fi lydsystem

Og med den listen ble prisen til slutt............
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

TS

85 kWt Model S
Blått ladeadapter
Rødt ladeadapter
Dobbeltlader
Hattehylle
Karosserifarget tak
19" hjul
Bakovervendte seter
Parkeringsassistent
Pianosvart innredning
Smart Luftfjæring
Superlading inkludert
Svarte tekstilseter
Tech-pakke
Tåkelys
Ultra Hi-Fi lydsystem

Gratulerer med godt valg.   
Ikke for å gi deg budsjettsprekk, men vil bare nevne at Panotaket er nødvendig om du skal ha takstativ/skiboks..
Om du ikke har det behovet, sparer du penger og bekymringer..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Mippen

85 kWt Model S
Blått ladeadapter
Rødt ladeadapter
Dobbeltlader
Hattehylle
Karosserifarget tak
19" hjul
Bakovervendte seter
Parkeringsassistent
Pianosvart innredning
Smart Luftfjæring
Superlading inkludert
Svarte tekstilseter
Tech-pakke
Tåkelys
Ultra Hi-Fi lydsystem

Du gikk for den til slutt ja. Tror ikke du vil angre :)
Fremtiden er elektrisk.

haakonl

Monterer hengerfeste for sykkelstativ og bruker seasucker til skiholdere - da blir det ikke behov for panoramatak :)
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA