Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

emil

DC-lading på Kiwi Sørlandsparken er nede. Og for å gjøre det ekstra perfekt er CHAdeMO laderen hos Nissan også defekt (med lapp om å prøve Kiwi)....

MagnarPS

Sitat fra: Svein Leaf på torsdag 08. januar 2015, klokken 16:55
Noe nytt om Kiwi på Hadeland?

Sendte Mail til fortum ang Kiwi på Roa, men ble henvist videre til kiwi.

Har ikke fått svar derfra ennå.

Ferry

Sitat fra: Ferry på mandag 29. desember 2014, klokken 21:46
Sjekket Kiwi i Hønefoss i dag. Den er fremdeles defekt. Hvorfor må det ta dagesvis å fikse det? Jeg reiste på Coop i industrigata og ålet bilen inn mellom to late drog i hver sin fossilbil, og fyrverkeriselgeren som opptok intet mindre enn sju av de åtte ladeplassene!
Nyttårsinnkjøpene ble derfor hos Coop denne gangen. Money talks!

Edit 26/1-15: Hvorfor må det ta UKEsvis å fikse? Den står fremdeles som ute av drift på på kartet, men jeg har ikke vært der og sjekket nylig. Noen som kan bekrefte at den er defekt? Dette er pinlig for både Kiwi og Fortum! Thanks for nothing!

MagnarPS

Sitat fra: Ferry på mandag 26. januar 2015, klokken 14:46
Sitat fra: Ferry på mandag 29. desember 2014, klokken 21:46
Sjekket Kiwi i Hønefoss i dag. Den er fremdeles defekt. Hvorfor må det ta dagesvis å fikse det? Jeg reiste på Coop i industrigata og ålet bilen inn mellom to late drog i hver sin fossilbil, og fyrverkeriselgeren som opptok intet mindre enn sju av de åtte ladeplassene!
Nyttårsinnkjøpene ble derfor hos Coop denne gangen. Money talks!

Edit 26/1-15: Hvorfor må det ta UKEsvis å fikse? Den står fremdeles som ute av drift på på kartet, men jeg har ikke vært der og sjekket nylig. Noen som kan bekrefte at den er defekt? Dette er pinlig for både Kiwi og Fortum! Thanks for nothing!

Denne fikk jeg fra Fortum 14.01 da jeg henvendte meg ang KIWI Hønefoss.

Hei og takk for din henvendelse.
Vi venter på noen deler til denne laderen, men regner med at den skal være oppe å gå igjen innen denne uken.
Ha en fin dag.

Var der å sjekket sist torsdag. Da var den fortsatt i uorden.


Ferry

Får håpe den snart er reparert, og at den fortsetter å virke. Bra for Kiwi og Fortum at de ikke lever av hurtiglading!

emil

Sitat fra: nime01 på mandag 26. januar 2015, klokken 18:45
https://kiwi.no/Nyheter/Her-kommer-hurtigladerne/

Har ikke vært oppdatert på snart 2 måneder.. har de gitt opp allerede?

De venter vel på Fortum-Renault planen også?

zbk

Har sendt mail til både Fortum, Renault og KIWI for å holde saken varmest mulig. Håper å bidra litt til at de får ut informasjonen de har lovet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

MagnarPS

Sitat fra: Ferry på mandag 26. januar 2015, klokken 18:09
Får håpe den snart er reparert, og at den fortsetter å virke. Bra for Kiwi og Fortum at de ikke lever av hurtiglading!

KIWI Hønefoss er i drift.
Sjekket for 2 timer siden.

Hipp hipp.

Ohm

Kiwi kløfta er CCS påkjørt, så den virker ikke. Litt dumt, siden jeg gjerne skulle ladet der i går :(
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Panduck

Sitat fra: Ohm på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:00
Kiwi kløfta er CCS påkjørt, så den virker ikke. Litt dumt, siden jeg gjerne skulle ladet der i går :(

Når skal de lære seg at de må ha ting foran laderne for å forhindre påkjøring? 22kW AC'en på råholt fikk ikke leve lenge før noen kjørte den ned.

Thomas Parsli

Sitat fra: Panduck på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:14
Når skal de lære seg at de må ha ting foran laderne for å forhindre påkjøring? 22kW AC'en på råholt fikk ikke leve lenge før noen kjørte den ned.

Sannsynligvis sent, eller aldri...
Betalingsautomatene (på parkeringsplassene) har hatt det i åresvis, huritgladeroperatørene må åpenbart lære av egne feil.
Det holder egentlig med 30cm høy kantstein et par meter fra ladereren, men det er kanskje for enkelt?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ohm

#371
De hadde nøyd seg med å kjøre over selv ccs pistolen. Alderen var inntakt. Håper det ikke tar så lang tid til det blir fikset. Vi med elbil må huske på å henge den opp i holderen sin i hvert fall.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Joakim Sveli

Fortum bygger alltid solide påkjøringsvern for alle våre ladere. Vi drifter også mange ladere for andre, og da anbefaler vi det på det sterkeste. Noen dropper det av estetiske hensyn, andre av kostnadshensyn.
Vil også benytte anledningen til å oppfordre alle til å henge på plass ladepistolen etter seg. Når denne går i bakken eller blir liggende der blir den fort ødelagt. Det kan ta inntil 7 dager å få den byttet. 
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

elbil-1

Joakim: Siden du jobber i Fortum - hvorfor er det ikke lys og tak over ladestasjonene?? (les min historie - prøvetur tur/retur helvete) :)


QM1

Sitat fra: Ohm på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:00
Kiwi kløfta er CCS påkjørt, så den virker ikke. Litt dumt, siden jeg gjerne skulle ladet der i går :(

Jeg brandt meg på denne i går også. Den står som operativ på Fortum sine sider, men det stemmer ikke. Begynner å få litt tynnslitt tillit til Fortum, men det er jo ikke slik at jeg bare kan kjøre til konkurenten desverre, et slags lokalt monopol langs E6.
e-Golf 2015 uten VP, 11.000km 31.08.15, fornøyd så langt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA