Kiwi's hurtigladere! Hvor og når??

Startet av Powerflux, torsdag 05. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Powerflux

Syntes det har blitt merkelig stille rundt dette!
Noen som vet hva som skjer? ?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Klykken

Tenkte på dette her om dagen jeg også. Ble plutselig stille, gitt!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Erik N

ElSparko har kontaktet dem og fått besjed at liste med hvem som får laderne kommer innom en uke, før 13 juni.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14666.0.html

Svg1974

Noen som har hørt noe mer på dette, eller var det virkelig en aprilsnarr? Jeg har selv sendt mail til kiwi og får ikke noe svar, god merkevarebygging dette her.   :o

svingen

har fått svare tidligere fra Kristine i KIWI som er kommunikasjons rådgiver (senes 26 mai) hvor dem jobbet med og få på plass info og skulle legge det ut på elbil.no så fort det var klart.
Sendte en ny mail til hun nå og spurte om det var noe mere info så får vi se :)
edit:auto svar ferie til 29 juli..... :(
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

boxer72

Ser ut til det er ting på gang på Kiwi 399 KB Kløfta , levererte varer der i natt og så det var dratt opp noe kabler og diverse på baksiden av Kiwi'n
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

svingen

@boxer72 det er jo moro og se att det skjer ting skulle ønske kiwi selv kunne informert litt og.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

goggo

Sitat fra: boxer72 på tirsdag 26. august 2014, klokken 06:42
Ser ut til det er ting på gang på Kiwi 399 KB Kløfta , levererte varer der i natt og så det var dratt opp noe kabler og diverse på baksiden av Kiwi'n

Og bildet under er fra Kiwi 547 Fjellbo, tatt i går. Ser ut som de bare venter på at laderen skal leveres.
Dette er kun 1 kilometer fra Fortum laderen på McDonalds Skedsmokorset ( som nesten alltid ser ut til å være nede ) så denne KIWI hurtigladeren mellom Oslo og Gardermoen vil nok gi gode inntekter til KIWI fra dag 1 :)

KJÆRE KJÆRE KIWI - vi håper at dere virkelig får til å drifte disse hurtigladerne dere setter opp og at dere får til en en god løsning for betaling for bruken av dem.  Betaling i KIWI kassa er helt OK, men det hadde vært fint med en nødløsning for å kunne bruke hurtigladerne også utenom åpningstid.

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Powerflux

Sitat fra: goggo på søndag 31. august 2014, klokken 08:03Betaling i KIWI kassa er helt OK, men det hadde vært fint med en nødløsning for å kunne bruke hurtigladerne også utenom åpningstid.

Har det vært et tema at disse laderene IKKE skal være døgnåpne :o :o
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

goggo

Sitat fra: Powerflux på søndag 31. august 2014, klokken 08:23
Sitat fra: goggo på søndag 31. august 2014, klokken 08:03Betaling i KIWI kassa er helt OK, men det hadde vært fint med en nødløsning for å kunne bruke hurtigladerne også utenom åpningstid.

Har det vært et tema at disse laderene IKKE skal være døgnåpne :o :o
De har ikke søkt om støtte fra Transnova eller andre som disponerer våre innbetalte skattepenger, så det er ingen krav om at de skal være døgnåpne såvidt jeg vet.
Men både VW og Nissan (og flere?) er med å sponser disse laderne sammen med KIWI, så jeg vet ikke hvilke avtaler de har seg i mellom for driften av dette. Det har også tidligere vært sagt fra KIWI at de skal være gratis i en startfase.

Jeg bare håper at de ikke går for kompliserte RFID løsninger eller tredjepart (iallefall IKKE Fortum, vi har jo sett hva det vil føre til....) som drifter betalingsløsningene.

Hugo

emil

Sitat fra: goggo på søndag 31. august 2014, klokken 08:37
Jeg bare håper at de ikke går for kompliserte RFID løsninger eller tredjepart (iallefall IKKE Fortum, vi har jo sett hva det vil føre til....) som drifter betalingsløsningene.

Får håpe at de nå setter standarden for både betaling med kort og betaling pr tid/kWh. Bensinpumpene klarer det så det er ikke sånn at de må finne opp noe helt nytt.

Det de kanskje kan komme med er gratis lading (men maks opp til f.eks 15 minutter så folk ikke okkuperer i lang tid) hvis man handler for over X-antall kroner i butikken og at det går automatisk hvis man betaler med samme kort på laderen og i kassa.

Louise

Jeg er litt usikker på en løsning med kronebeløp ved innkjøp. En dag handler jeg kun en melk, neste dag middag, brød osv. Skal "gratis lading" avhenge av både innkjøpets størrelse og ladebehovet, blir det fort masete. En løsning, som også ville fremme "lojalitet" overfor kiwi, ville være at kasselappene inneholdt en kode som kunne brukes innen f eks fire dager,uavhengig av åpningstider. En annen løsning, kunne være å knytte lading opp mot Trumf medlemskap. At det å lade gratis i f eks 15 minutter var en medlemsfordel, som ble oppnådd ved egen personlig kode eller å skanne Trumf kortet. Trumf medlemskap kunne videre knyttes til gode betingelser hos Nissan og VW, f eks rabatt på service, dekk, dekkhotell osv.

goggo

Sitat fra: emil på søndag 31. august 2014, klokken 09:40
Får håpe at de nå setter standarden for både betaling med kort og betaling pr tid/kWh. Bensinpumpene klarer det så det er ikke sånn at de må finne opp noe helt nytt.

Det de kanskje kan komme med er gratis lading (men maks opp til f.eks 15 minutter så folk ikke okkuperer i lang tid) hvis man handler for over X-antall kroner i butikken og at det går automatisk hvis man betaler med samme kort på laderen og i kassa.

Eller enda enklere og mere driftssikkert.
Betal i kassa når butikken er åpen. Gratis inntil 15 minutter pr gang utenom åpningstid
Jeg har stor tro på KISS prinsippet når det gjelder kundevennlighet og forretningsdrift :)

http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA