Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

Louise

Sitat fra: goggo på søndag 31. august 2014, klokken 10:16
Sitat fra: emil på søndag 31. august 2014, klokken 09:40
Får håpe at de nå setter standarden for både betaling med kort og betaling pr tid/kWh. Bensinpumpene klarer det så det er ikke sånn at de må finne opp noe helt nytt.

Det de kanskje kan komme med er gratis lading (men maks opp til f.eks 15 minutter så folk ikke okkuperer i lang tid) hvis man handler for over X-antall kroner i butikken og at det går automatisk hvis man betaler med samme kort på laderen og i kassa.

Eller enda enklere og mere driftssikkert.
Betal i kassa når butikken er åpen. Gratis inntil 15 minutter pr gang utenom åpningstid
Jeg har stor tro på KISS prinsippet når det gjelder kundevennlighet og forretningsdrift :)

http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle

Men da står du fortsatt med problemstillingen om lading utenom åpningstid. Ved bruk av f eks Trumf kortet og egen personlig kode, vil ladingen kunne foregå også utenfor åpningstid. Å skulle inn og betale i kassen midt i verste ettermiddagsrushet er ikke så fristende.... Dette vil også skape lengre køer ved kassen, og fordrer sikkert en omgjøring av kassa systemet, og dermed mer jobb for de ansatte. "Keep it simple" er når det meste flyter av seg selv uten å skape ekstra arbeid.

emil

Begynner man med Trumf tull er det medlemskap og da mer man like langt som de andre ladeselskapene idag.

Tanken min er at man kan komme og lade og dra igjen uten å måtte handle, betale med kort og alt er fint. Men som en bonus til de som handler så kan man få litt gratis strøm. Men skal de som kjøper noe til 1kr få gratis strøm for 30kr?

Olatho

Er jo mange steder som har feks gratis parkering om du handler for over et visst beløp.
Burde jo ikke være vanskelig å implementere dette.
Betal med kort som standard, men har du en kvittering på mer enn X kroner kan du scanne strekkoden og slippe å betale.
Synes det virker som en veldig fair løsning for alle parter.

smaug01

Høres ut som knot. Betaling med kort og så får salgspitchet være at folk handler på kiwi. Hvis prisen er litt billigere på kiwi trekker det sikkert kunder som handler i butikken og kiwi gjør butikk.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Louise

Uansett løsning, vil jeg tro at for kiwi er det ønskelig med en løsning som ikke innebærer lengre kassa kø, da det vil virke negativt på øvrige kunder. Så det må være en løsning som er "selvgående", om det er en automatisk generert kode på kassalappen, personlig kode , trumf medlemsskap eller betal med kort. Men å knytte det opp mot handelen den aktuelle dagen, syns jeg ikke er fair. For min del handler jeg hos samme kiwi 4-5 ganger i uken, men kjøpsbeløpet varierer selvsagt. Jeg syns det er min lojalitet som skal " belønnes", ikke hvor mye jeg handler for. Er derfor for kode på kassalappen, eller trumf/personlig kode.

Ebe

Fatter ikke at en vanlig kort-terminal blir mer brukt. Det koster fast ca 200 kr i mnd pluss 0,2kr + 2% per transaksjon. Egne serviceavtaler som de sikkert allerede har ifbm butikken. Betaler enten pr kwh (krever strømmåler koblet opp mot terminal, mer som kan gå galt), eller f.eks X kr pr minutt. Tiden velger man selv.

Om man oppnår et par handler ekstra i mnd pga ladestasjonen, så vil jeg tro det er tjent inn.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

jkirkebo

Sitat fra: emil på søndag 31. august 2014, klokken 10:36
Begynner man med Trumf tull er det medlemskap og da mer man like langt som de andre ladeselskapene idag.

Tanken min er at man kan komme og lade og dra igjen uten å måtte handle, betale med kort og alt er fint. Men som en bonus til de som handler så kan man få litt gratis strøm. Men skal de som kjøper noe til 1kr få gratis strøm for 30kr?

Tja. Trumf-kort koster jo ikke noe å få så jeg ser ikke helt det store problemet der. Lading kan jo betales fra Trumf-bonusen?

Så er det bare å åpne for lading fra vanlige bankkort i tillegg til en (mye) høyere pris.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hansi

#22
Ser likt ut på Kiwi Sokna, ser ut som de venter på ladestasjon. Veldig bra at det begynner å skje noe :)

Angående betaling syns jeg kanskje det beste hadde vært betaling på kortterminal, og at man kan få igjen en sum av ladeprisen når man betaler i kassa (ala noen parkeringsplasser?). Da vil utlendinger på Norgestur med elbil også kunne bruke det uten å måtte skaffe abonnement etc.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

emil

En bensinpumpe trekker ikke fra kortet før fyllingen er ferdig. Gjør man det samme for lading kan man la f.eks 15 min være gratis når man betaler med samme kort inne. Ingen ekstra ting eller kø å forholde seg til. Handler du ikke inne belastes du normalt ute.

Hvorfor gjøre det komplisert med trumf og kassalapper og sånt?

E_S

Sitat fra: emil på søndag 31. august 2014, klokken 13:48
En bensinpumpe trekker ikke fra kortet før fyllingen er ferdig. Gjør man det samme for lading kan man la f.eks 15 min være gratis når man betaler med samme kort inne. Ingen ekstra ting eller kø å forholde seg til. Handler du ikke inne belastes du normalt ute.

Hvorfor gjøre det komplisert med trumf og kassalapper og sånt?

Tja, det måtte vel være å føye seg inn i trenden med alle andre hurtigladere unntatt Tesla-laderne ved å lage en løsning som er dyr, komplisert og ustabil..

2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Louise

Ja,ja. Mange ulike løsninger og forslag.... Lurer på om Kiwi-ledelsen leser dette? Hvordan fungerer det andre steder hvor kiwi har lading ?

sn0le

Kiwi KB Kløfta i dag.
Ser ut som det kommer 2 ladeplasser.
Kanskje den ene til høyre blir en enkel Type 2 og den til venstre blir en chademo?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

emil

Sitat fra: sn0le på søndag 07. september 2014, klokken 15:37
Kiwi KB Kløfta i dag.
Ser ut som det kommer 2 ladeplasser.
Kanskje den ene til høyre blir en enkel Type 2 og den til venstre blir en chademo?

Blir nok en sak med CHAdeMO/CCS/43kW AC som dekker to plasser og en stolpe med 2x22kW AC for de to andre plassene

Ona IX

Siden det kommer en på kløfta, betyr det at det ikke kommer en i frogner? Hadde ikke klaget hvis det kom to ladere hos kiwi mellom oslo og gardermoen!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Panduck

Sitat fra: Ona IX på søndag 07. september 2014, klokken 16:14
Siden det kommer en på kløfta, betyr det at det ikke kommer en i frogner? Hadde ikke klaget hvis det kom to ladere hos kiwi mellom oslo og gardermoen!

Det er jo flott med enda flere hurtigladere! Men hvor er det best å ha det på Kløfta? KB-senteret eller Shell ved E6? Jeg vet ikke om folk på Kløfta vil bli glade eller irriterte over å få ekstra trafikk på gamleveien fra elbiler som skal lade, men det kan kanskje være posetivt for handelstanden der. Samme gjelder Frogner. Jeg kjører ofte gamleveien, men så er jeg relativt lokalkjent i området. Dette er ikke noe jeg har lyst til å gjøre så mange andre steder i Norge for å jakte på hurtiglading.

Men uansett, det er bra for Kiwi, det er bra for elbileiere at vi får flere ladepunkter, jeg bare klarer ikke å forstå hva KIWI har fostått som ikke Shell har fått med seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA