Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S 60 Kw utgave for effekt måling i Dynapack i Bergen ønskes

Startet av Tybekk, torsdag 08. mai 2014, klokken 10:06

« forrige - neste »

emil

#45
Sitat fra: RuneW på tirsdag 11. august 2015, klokken 21:13
Sitat fra: kristmara på tirsdag 11. august 2015, klokken 15:06
Da har jeg også mistet en prikk. Norsk leaf fra november 2011, kjørt 70 000. Er det mange norske leafer som har mistet prikker nå? Vi er veldig flinke på Nissan sine batteritester, men vi lader veldig ofte helt fullt, og kjører nesten like ofte nesten helt tomt av den enkle grunn at vi bor langt inni skauen...

Jeg tror nesten du har den tvilsomme æren av å være den første med norsk Leaf som mister en strek?

Neida, er i hvertfall én annen her som har mistet strek. Men da rundt 100.000km

Edit:

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 07. juli 2015, klokken 23:34
Passerte 101.000 km i dag etter 3,5 år og "presangen" fra bilen var at jeg mistet første strek :(


LeafSwe

Sitat fra: RuneW på tirsdag 11. august 2015, klokken 21:13
Sitat fra: kristmara på tirsdag 11. august 2015, klokken 15:06
Da har jeg også mistet en prikk. Norsk leaf fra november 2011, kjørt 70 000. Er det mange norske leafer som har mistet prikker nå? Vi er veldig flinke på Nissan sine batteritester, men vi lader veldig ofte helt fullt, og kjører nesten like ofte nesten helt tomt av den enkle grunn at vi bor langt inni skauen...

Jeg tror nesten du har den tvilsomme æren av å være den første med norsk Leaf som mister en strek?

Jag har inte hört någon med norsksåld eller svensksåld leaf som mist en bar. Men på importerade har jag hört om det.
3P+
3SR+

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på tirsdag 11. august 2015, klokken 21:13
Sitat fra: kristmara på tirsdag 11. august 2015, klokken 15:06
Da har jeg også mistet en prikk. Norsk leaf fra november 2011, kjørt 70 000. Er det mange norske leafer som har mistet prikker nå? Vi er veldig flinke på Nissan sine batteritester, men vi lader veldig ofte helt fullt, og kjører nesten like ofte nesten helt tomt av den enkle grunn at vi bor langt inni skauen...

Jeg tror nesten du har den tvilsomme æren av å være den første med norsk Leaf som mister en strek?

Vår fra oktober 2011 har ihvertfall alle i behold. Vi lader dog svært sjelden helt fullt, og bilen har ikke gått på langt nær så langt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kristmara

Leaf spy sier SOH på 84% i dag. Men den sier også at jeg brukte 26,6% på 41 km, noe som gir en rekkevidde på 154 km, eller 137 hvis jeg bare kan bruke 89% (starter fulladet på 94% og bilen dør på rundt 5% (ja, har prøvd det og to ganger)). Det er en rekkevidde som jeg egentlig er fornøyd med og har ikke lagt merke til at den er blitt spesielt mye dårligere. Nå skal det kanskje og sies at jeg brukte 45 min på disse 41 km der 1/3 er på grusveg og svingete smal vei, 1/3 er på 60-strekning der det stort sett er vegmerking og den siste tredelen er 80-strekning inn til by.

Bjoris

Tipper det er flere som har mistet en prikk, men det fleste har ikke noe forhold til dette og ser ikke at en ørliten strek forsvinner i displayet. Jeg har sett flere for salg på finn.no som har manglet en prikk og noen der det er mange mange bilder, men ingen som viser displayet så da tenker jeg nå mitt:)

Vel, vi har behandlet vår med 80%, så i ferien gikk den tom for strøm så vi måtte ladet 12 v batteriet før vi fikk start på den og så overtok fruen den. Det jeg ikke tenkte på da var at ladetimeren forsvant slik at den ladet til 100%. Det gikk en uke og to før jeg oppdaget dette, dvs bilen hadde plutselig blitt ladet 100% og den hadde også stått med 100% batteri i lengre tid. Hmmm, det har eg jo gjort mye for å unngå...

MEN, så kjørte jeg LeafSpy for å se og vips hadde vi gått fra 83% SOH til 85%, hehe så behandler en batteriet for fint så tror jeg du "lurere" kalkylene til å tro at du har mindre kapasitet på batteriet enn du har, mulig vi kunne unngått å mistet en bar ved å lade 100% jevnlig tidligere, men, men...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

nordvik

I dag var det min tur å miste en prikk/strek. Har Norsk Leaf kjøpt august 2012. Passerte 106900 km i går kveld.
Har ikke merket vesentlig reduksjon i kjørelengde.
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

tomrh

Sitat fra: nordvik på fredag 21. august 2015, klokken 17:04
I dag var det min tur å miste en prikk/strek. Har Norsk Leaf kjøpt august 2012. Passerte 106900 km i går kveld.
Har ikke merket vesentlig reduksjon i kjørelengde.
Hvordan lader du? Overvekt av 100% eller 80%?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nordvik

Sitat fra: tomrh på fredag 21. august 2015, klokken 17:22
Sitat fra: nordvik på fredag 21. august 2015, klokken 17:04
I dag var det min tur å miste en prikk/strek. Har Norsk Leaf kjøpt august 2012. Passerte 106900 km i går kveld.
Har ikke merket vesentlig reduksjon i kjørelengde.
Hvordan lader du? Overvekt av 100% eller 80%?
Full tank - always!
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

mo73ro

Av det jeg har lest rundt omkring, er det mange som mener at alder og temperatur har mer å si enn kjørelengde / lading.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

tomrh

Sitat fra: mo73ro på lørdag 22. august 2015, klokken 11:00
Av det jeg har lest rundt omkring, er det mange som mener at alder og temperatur har mer å si enn kjørelengde / lading.
Vi har like gammel Leaf som Nordvik og bor i samme klima, burdte miste en kapasitetsbar snart vi også om disse "mange" har rett. Nærmer oss bare 60.000 km vi da, og her lades det til 100% vinteren og 80% om sommeren. Det vil nå vise seg om det har betydd noe.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kjbu

Sitat fra: mo73ro på lørdag 22. august 2015, klokken 11:00
Av det jeg har lest rundt omkring, er det mange som mener at alder og temperatur har mer å si enn kjørelengde / lading.

Mange mener også at månen er en ost
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

mo73ro

Sitat fra: kjbu på mandag 24. august 2015, klokken 08:38
Sitat fra: mo73ro på lørdag 22. august 2015, klokken 11:00
Av det jeg har lest rundt omkring, er det mange som mener at alder og temperatur har mer å si enn kjørelengde / lading.

Mange mener også at månen er en ost

Og med ost har jo alder og temperatur også noe å si  :P
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

leafster

Hvor mange GIDS får dere som har mistet én strek? Jeg har fortsatt 12 streker, men får bare ladet ca 229 GIDs.
Dette tilsvarer 81,5%

SOH sier 85%

Jeg merker rekkeviddereduksjonen godt.

2011 Leaf, 63000km

haider

Da mistet jeg 1 prikk for uke siden.
Sjekket med Leafspy:

SOH: 84%

Har kjørt litt lengere turer med full lading og SOH er nå på 85.
Nissan Leaf 2012 US model
Audi A6 2.0L 2007

mo73ro

Sitat fra: tomrh på lørdag 22. august 2015, klokken 16:30
Sitat fra: mo73ro på lørdag 22. august 2015, klokken 11:00
Av det jeg har lest rundt omkring, er det mange som mener at alder og temperatur har mer å si enn kjørelengde / lading.
Vi har like gammel Leaf som Nordvik og bor i samme klima, burdte miste en kapasitetsbar snart vi også om disse "mange" har rett. Nærmer oss bare 60.000 km vi da, og her lades det til 100% vinteren og 80% om sommeren. Det vil nå vise seg om det har betydd noe.

Nå er det jo selvfølgelig alt for lite grunnlag for å kalle det statistikk, men alle som har rapportert i denne tråden har eldre Leaf enn 2013 modellen.

Så vidt jeg har forstått ble batteriet noe forbedret med bedre kjemi fra 2013 modellen.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA