Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe prøvekjørt

Startet av Batteritralla, onsdag 16. april 2014, klokken 13:11

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:42
Sitat fra: D.O på mandag 07. april 2014, klokken 23:44
Var en som postet på facebook at bilen hadde 100hk mindre i rangemode. Vel det har/hadde jeg ikke tru på. Men i dag prøvde jeg flere gang(har lagt om til sommer dekk) og hver eneste gang fikk jeg mere effekt med range mode av ??? Har aldri hørt om dette før, og tror fortsatt at det må være tilfeldig. Men det hadde vært artig å målt i benk.
Ser ikke noen forskjell på effektmeteret i bilen, men kan hende det er det, men 100 hk hørtes ganske mye ut. Hva leser du av av tall når du akser med og uten RM?
Fikk i underkant av 310KW med rangemode og godt over 320KW med range mode av. Så det er jo ikke 100hk som han på facebook skrev. Men jeg tror heller ikke det er noen forskjell i hele tatt... Men utrolig nok var det det i går :o hadde ca 12mil på batteriet mener jeg. Skal prøve i dag igjen med fullladet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Cowboystrekk

Kan det hende batterivarmeren har noe med saken å gjøre? Den trekker vell 6 kW så kan hende den kom oppå på 310 kW når du droppa rangemode? Rangemode kutter jo batterivarmeren og den jobber jo opp til regen er på 30. Vi kan vell konkludere med at du ikke mister 100 hk ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Bjørn

Hva hendte her..?! kjøpte autofil m stor entusiasme..! men der sto jo ingenting om effektmåling..! :(

Cobos

Lead time på artikler i blader er fort 1-3 mnd. Dermed kan det være på sin plass at journalisten også oppgir hvilket Autofil hvor dette står? Altså når det aktuelle bladet utgis?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

D.O

Sitat fra: D.O på tirsdag 08. april 2014, klokken 13:30
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:42
Sitat fra: D.O på mandag 07. april 2014, klokken 23:44
Var en som postet på facebook at bilen hadde 100hk mindre i rangemode. Vel det har/hadde jeg ikke tru på. Men i dag prøvde jeg flere gang(har lagt om til sommer dekk) og hver eneste gang fikk jeg mere effekt med range mode av ??? Har aldri hørt om dette før, og tror fortsatt at det må være tilfeldig. Men det hadde vært artig å målt i benk.
Ser ikke noen forskjell på effektmeteret i bilen, men kan hende det er det, men 100 hk hørtes ganske mye ut. Hva leser du av av tall når du akser med og uten RM?
Fikk i underkant av 310KW med rangemode og godt over 320KW med range mode av. Så det er jo ikke 100hk som han på facebook skrev. Men jeg tror heller ikke det er noen forskjell i hele tatt... Men utrolig nok var det det i går :o hadde ca 12mil på batteriet mener jeg. Skal prøve i dag igjen med fullladet.
Har testet på fulladet batteri= ingen forskjel på range mode av/på. Men på rundt 15mil igjen på batteri er tilgjengelig effekt lavere. Trolig prøvde jeg forrige gang akkurat i det området hvor rest verdi på batteri påvirker maks effekt og tilfeldigheter gjorde at jeg kjørte aks tester med range mode av først og etter disse var batteri tappet til nivået hvor makseffekt ikke er tilgjengelig(ingen striplet linje, men merkbart på effektvisning og kjennes fysisk)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Bjørn

Sitat fra: Cobos på lørdag 19. april 2014, klokken 10:23
Lead time på artikler i blader er fort 1-3 mnd. Dermed kan det være på sin plass at journalisten også oppgir hvilket Autofil hvor dette står? Altså når det aktuelle bladet utgis?

Cobos

Ah..  :) Siste utgave hadde jo en kjempeartikkel om tesla og elbil generelt, så jeg var overbevist at det måtte være denne utgaven.. :-\ jaja, mersalg er jo kjekt.. ;)
(Jeg hadde kjøpt det uansett..!)  ::)

Batteritralla

Da har de som abonnerer på Autofil motatt utgaven som omhandler denne saken.

Bladet havner vel i butikkene i begynnelsen av neste uke.

Interessant lesning :-)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Jimpec

Her er det vel bare for førstemann å ta bilde av sidene med telefonen sin og legge ut i denne tråden..

Edit: Noen har lagt dem ut på facebook..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Moray



Edit: Noen har lagt dem ut på facebook..

Noen som har link? (Er ikke på Facebook)
S85

olaover1

Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

sigurdi

P85 - Skal en få riktige resultater på moment test, må en ha en benk som går til 6000Nm. :-)
(600Nm x 9,73 = 5838Nm)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

jazzwheel

Det er verdt å kommentere at når de skriver at Teslaen ikke hadde holdt følge med en M5 fra 150km/t samt at den mister moment ganske raskt så har dette sammenheng med fravær av gir. P har nærmere 350Nm ved 9000rpm.

Øyvind.h

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 08. mai 2014, klokken 20:10
Det er verdt å kommentere at når de skriver at Teslaen ikke hadde holdt følge med en M5 fra 150km/t samt at den mister moment ganske raskt så har dette sammenheng med fravær av gir. P har nærmere 350Nm ved 9000rpm.
Og bilen er sånn sett perfekt. Rå ytelse der du faktisk har bruk for det, og langt over det også. Bare kommentartroll på nettet bryr seg om bilen går i 200 eller 300km/t. For 99.9% er det totalt irrelevant, og fast utveksling er helt overlegent :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bb

Jeg har lest testen. Der skriver de selv at Dynapacen klarer opp til 4000 Nm og det ikke er nok til å måle Teslaene. De skriver videre at på en av testene klarte de å måle 440 hk på hjulene, og at dette var den bilen som hadde minst kapasitet igjen på batteriet. Var det ikke noen som nevnte at P85 hadde minst SOC?

I så fall burde man gjøre en ny test av P85 med 100 % batteri på en benk som takler minst 6000 Nm. Resultatene fra Teslaene kan man ikke stole på siden man måtte «holde igjen». Dette inntrykket fikk jeg også da min bil ble testet.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA