Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe prøvekjørt

Startet av Batteritralla, onsdag 16. april 2014, klokken 13:11

« forrige - neste »

Batteritralla

#90
Sitat fra: bb på torsdag 08. mai 2014, klokken 20:47
Jeg har lest testen. Der skriver de selv at Dynapacen klarer opp til 4000 Nm og det ikke er nok til å måle Teslaene. De skriver videre at på en av testene klarte de å måle 440 hk på hjulene, og at dette var den bilen som hadde minst kapasitet igjen på batteriet. Var det ikke noen som nevnte at P85 hadde minst SOC?

I så fall burde man gjøre en ny test av P85 med 100 % batteri på en benk som takler minst 6000 Nm. Resultatene fra Teslaene kan man ikke stole på siden man måtte «holde igjen». Dette inntrykket fikk jeg også da min bil ble testet.

Vi så en verdi på 440+ ene gangen før benken slo ut.

Merk at momentet er likt på alle 3 utgavene.

ALLE tre utgavene "shut'et" ned bremsebenken, men på forskjellig turtall.

Kurven var absolutt ikke i ferd med å flate ut når benken slo ut.

Er ikke i tvil om at det er mer effekt lengre nede.

Min P85 ble også kjørt desidert mest i benken, og hadde lavere SOC ved start og den angitte målingen.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

D.O

Ikke rart at alle slo ut benken da både s60 og s85 er oppgitt til 440Nm som med utvekslingen gir 440x9,73= 4281Nm på en benk som kun tåler 4000Nm
Men mest missvisende blir det for P85 som ennda har over 1/3del eller 33% av momentet tilgjengelig etter benken gir opp.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA