Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

#750
Når får du egentlig bilen...

Regner med at du har funnet link til denne før:
http://www.etk.cc

Hvis ikke har du nå mange timers interessant lesning foran deg.
Du må velge modell, og om det er ECE (oss) eller USA du vil se på.
Da finner du ut at vi ikke kan velge helårsdekk (vi har EP500), mens i USA leveres også EP600.
(altså nok en USA "sannhet" som forurenser det norske forumet  ;) )
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: LMOR på mandag 13. april 2015, klokken 19:23
Du tar ikke feil. Jeg har sett dette på min, og den er 1 år gammel. Men det skjer normalt ikke, så derfor ikke så irriterende.
Mønsteret jeg tror jeg har observert, er at det skjer når du krysser en linje uten å blinke først. Her på vestlandet er ikke alle stripene i god stand, og gule striper er skitne og ser derfor hvite ut  ;)
Så jeg antok at det er en filskiftevarsel, som sier fy,fy!
Unnskyld at jeg spør, LMOR, men det finnes ingenting, noe sted, som beskriver eksistens av "gule trekanter" i sidespeilene på fjorårets modell av i3. Det kan muligens ha gått meg hus forbi, men når det gjelder sånt utstyr på denne bilen, så begynner jeg å ha rimelig god oversikt  ;)

LMOR

#752
Sitat fra: bromm på mandag 13. april 2015, klokken 20:44
Sitat fra: LMOR på mandag 13. april 2015, klokken 19:23
Du tar ikke feil. Jeg har sett dette på min, og den er 1 år gammel. Men det skjer normalt ikke, så derfor ikke så irriterende.
Mønsteret jeg tror jeg har observert, er at det skjer når du krysser en linje uten å blinke først. Her på vestlandet er ikke alle stripene i god stand, og gule striper er skitne og ser derfor hvite ut  ;)
Så jeg antok at det er en filskiftevarsel, som sier fy,fy!
Unnskyld at jeg spør, LMOR, men det finnes ingenting, noe sted, som beskriver eksistens av "gule trekanter" i sidespeilene på fjorårets modell av i3. Det kan muligens ha gått meg hus forbi, men når det gjelder sånt utstyr på denne bilen, så begynner jeg å ha rimelig god oversikt  ;)
Jeg skal sjekke om jeg finner det bromm, men jeg vil først bekrefte at jeg er enig i at det er få som har like god greie på utstyret til i3 enn du! (selv om jeg ikke ligger langt etter  ::), og noen få ganger har funnet et lite hull i kompetansen)
Uansett så blinker det nå orange/gule varselstrekanter i mine speil, men når en har 2 BMW'er så er det jo en liten mulighet er jeg blander sammen.

Men det ser ut som bromm nok en gang fikk rett. Jeg finner ikke det bildet jeg lette etter, og jeg er langt fra bilen. Rattet rister på i3, men det er nok på 5-serien det blinker i tillegg ...
Men uansett fikk Anterialis forklaringen på hvorfor det blinket i den bilen han nå så det i. Disse systemene er heldigvis relativt like.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Bilen skal komme i slutten av Mai =)

BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

bromm

Sitat fra: Anterialis på mandag 13. april 2015, klokken 21:23
Bilen skal komme i slutten av Mai =)
Fy faen som du gleder deg - jeg husker det selv (fra kl. 11:45 den 26/11-13 til kl. 10:00 den 6/3-14)  ;D ;D ;D

Larser

Min er produsert i starten av mars og jeg har ikke sett noen gule trekanter

Sirka

#756
Sitat fra: bromm på mandag 13. april 2015, klokken 21:31
Fy faen som du gleder deg - jeg husker det selv (fra kl. 11:45 den 26/11-13 til kl. 10:00 den 6/3-14)  ;D ;D ;D

Jeg og - "svangerskapene" våre var ganske identiske også (jeg fikk bilen én dag før deg) ... ;D

Og for å skrive litt on-topic, så har ikke jeg heller sett noen gule trekanter noen gang.
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Det er fordi dere har i3 og ikke i5  ;)
Ellers ville nok Traffic Jam Assist og Parkeringsassisent være en forutsetning for å kunne "sense" en annen bil.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Sitat fra: bromm på mandag 13. april 2015, klokken 21:31
Sitat fra: Anterialis på mandag 13. april 2015, klokken 21:23
Bilen skal komme i slutten av Mai =)
Fy faen som du gleder deg - jeg husker det selv (fra kl. 11:45 den 26/11-13 til kl. 10:00 den 6/3-14)  ;D ;D ;D

Stemmer det!!!
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Torodd Stangeland

Jeg lurer litt på led element lyset til 1.400,-. Er ikke det den buen under nærlyset? Kan det brukes som kjørelys på dagen, uten at nærlyset tennes?

Og bluetooth professional, hva innebærer det ekstra, når en har valgt comfort-pakken?

Har lest i timevis, men finner ikke svar på dette  :)
Bmw I3 2015

Anterialis

BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Torodd Stangeland

Hadde lest den. Men den omtaler bluetooth pakken som heter 6AT, mens den i prislisten heter 6NS. Men det er kanskje den samme?

Led lyselementer står det derimot ikke noe om... Kan den brukes som kjørelys, er det interessant. Er det bare pynt, i tillegg til nærlys, er det liten vits :-)
Bmw I3 2015

Anterialis

Jeg er litt usikker på hva utstyret heter, men i3 kan konfigureres med LED kjørelys. Dette er altså LED lys foran som er godkjent for bruk om dagen som eneste lys foran. Jeg tror det heter "LED lyselementer" som du beskriver.

Bluetooth pro er vel bare en ekstra mikrofon for passasjer i fremseter samt det som står i wikien. Rart du fikk en annen utstyrskode oppgitt, men det vil du sikker få svar på av andre her som kan mye mer om dette enn meg :)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Hvis bromm er innom, så oppklarer sikkert han koden. Men beskrivelsen av bluetooth pro er noenlunde riktig.
Når det gjelder LED, så er det 2 "nivå". Det billigste er kjørelys om dagen. Den dyreste inkluderer også nærlys/hovedlys når det er mørk. Skrues på automatisk i tunneler osv. LED hovedlys er fantastisk gode og "brede".
LED fjernlys er ikke mulig å få.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Torodd Stangeland

Så de billigste kan brukes som kjørelys? På egen bryter da?

Led nærlys dropper jeg, demobilen hadde det. Ble et rart resultat, med led nærlys og halogen fjernlys som lyser samtidig.....
Og en plagsom regnbueeffekt på toppen av lyskjeglen.
Bmw I3 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA