Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Klykken

Status får du ved å kontakte selger.
Spør også om du kan få VIN, altså bilens identifikasjon (chassisnummer).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Anterialis

Supert! Hva kan jeg så gjøre med chassinummeret?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Klykken

Registrere bilen i connected drive-tjenesten (hvis jeg ikke tuller): https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login
Må godkjennes i bilen før du kan få kontakt mellom app og bil.

Se at utstyrsliste o.l. stemmer her f.eks:
http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html

Ellers fint lite. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Anterialis

Joda, dette er mer en spennende nok per tid :p
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

bromm

Sitat fra: Klykken på onsdag 08. april 2015, klokken 13:01
Registrere bilen i connected drive-tjenesten (hvis jeg ikke tuller): https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login
Må godkjennes i bilen før du kan få kontakt mellom app og bil.
Dette har liten hensikt før du får tilgang til bilen, for du må altså lese av koden som blir sendt til bilen og du kommer rett og slett ikke videre i prossessen. Når du så får bilen så må den slettes, og da risikerer man tull pga. det istedet.

bromm

Sitat fra: Olemann på tirsdag 07. april 2015, klokken 20:52

Har selv manuell tidsskive, hatt i 6 år nå og funker greit, men lurer på disse nye elektroniske; Ser de er gyrobaserte - betyr det at om man åpner dørene og setter seg inn for å hente noe ut av bilen (etter at den er parkert) så vil klokken nullstilles til nytt parkeringstidspunkt?   For; gyroen kan neppe vite om bilens bevegelser skyldes kjøring eller annen manuell påvirkning? Tenker da på de som ikke er koblet til strøm og dermed kan vurdere om bilen er startet/stoppet etc.
Man kan godt åpne dører og gå inn/ut uten at den reagerer - det er først ved vedvarende bevegelse i minst 20 sekunder at den inntar "flight mode" og venter til neste parkering. Jeg tror den måler G-krefter, så vibrasjoner eller kortere støt o.l. gir ingen utslag. De vet tydeligvis hva de holder på med de som har laget den - jeg er kjempefornøyd med min FS21 Park Mini ihvertfall - anbefales ;)

Anterialis

For å bli helt sikker: det er kun på tidsbegrensede plasser det er påbudt å markere ankomsten, sant? De fleste P-plassene er vel uten slik tidsbegrensning, og da er det vel ikke nødvendig med ur?

I alle fall når jeg har parkert med fossilbiler har jeg ikke lagt merke til tidsbegrensning, men på den andre siden har jeg jo alltid kun stått til tiden jeg har betalt for, og man får jo ikke betalt for lenger tid enn hva som er lovlig....
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

moonbuggy

Har noen sett nedre limit for batteri ?
Anvendbart batterikapasitet er 18,8 kwt av 21,6 kwt. Jeg antar at man har en sikkerhetsmargin i bunn og topp, men spørsmålet er om noen har sett angitt tillatt nedre grense for batteriet ?

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 08. april 2015, klokken 20:53
Har noen sett nedre limit for batteri ?
Anvendbart batterikapasitet er 18,8 kwt av 21,6 kwt. Jeg antar at man har en sikkerhetsmargin i bunn og topp, men spørsmålet er om noen har sett angitt tillatt nedre grense for batteriet ?
Jeg har planer om å lese av kapasiteten neste gang bilen viser 0-5km. Lurer på om den da viser hvor mye som er igjen (margin), eller om den da viser 0. I så fall (0) er det ikke så mye margin igjen hverken "oppe" eller "nede" hvis jeg kan bruke opp 19.8! (ca 5% oppe og 5% nede?, mener det i starten ble referert til 10% oppe og 5% nede).
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: Anterialis på onsdag 08. april 2015, klokken 20:52
For å bli helt sikker: det er kun på tidsbegrensede plasser det er påbudt å markere ankomsten, sant? De fleste P-plassene er vel uten slik tidsbegrensning, og da er det vel ikke nødvendig med ur?

I alle fall når jeg har parkert med fossilbiler har jeg ikke lagt merke til tidsbegrensning, men på den andre siden har jeg jo alltid kun stått til tiden jeg har betalt for, og man får jo ikke betalt for lenger tid enn hva som er lovlig....
Dette avhenger av hvor du bor, siden det normalt er kommunen som bestemmer disse reglene. Men for oss i Trondheim så er iallefall så godt som alle plasser begrenset med en eller annen tidsbegrensning på kommunale plasser. De fleste er på 5 timer...

Anterialis

Men da står dette i underskiltet, sant? Mao. dersom det ikke er underskilt med tidsbegrensning, så kan man stå så lenge man vil uten parkeringsur?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Sitat fra: Anterialis på torsdag 09. april 2015, klokken 10:49
Men da står dette i underskiltet, sant? Mao. dersom det ikke er underskilt med tidsbegrensning, så kan man stå så lenge man vil uten parkeringsur?
Hva med et teorikurs ?  ;)
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2005-10-07-1219
Du ha nok rett i teorien, men du må da være sikker på at det ikke er noen "overordnede" regler for området som gjelder. Poenget er at alle steder der du betaler for parkering, og du legger fra deg kvittering, så vet parkeringsvaktene hvor lenge du har stått. Dermed trenger du ikke skrive begrensingen, fordi begrensingen ligger i hvor lenge automaten lar deg betale for.
Underskiltet trenger en da strengt tatt kun å bruke når parkeringen faktisk er gratis for alle, men begrenset i tid. Men da må alle de som står der ha parkeringsskive.(skilt 831)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

#702
Jeg har lest litt på parkeringsreglene, men har ikke forstått det med 100% sikkerhet. Bl.a. står det i "Forskrift om offentlig parkeingsregulering og parkeringsgebyr" paragraf 18a andre ledd:

"På plasser med tidsbegrensning, må urskive brukes for å dokumentere at parkering skjer i henhold til tidsbegrensningen."

Alle forstår hva det betyr, men for å være veldig pirkete så står det jo ingen ting om nødvendighet av parkeringsur på p-plasser uten tidsbegrensning. Jeg tolker det som at det ikke er nødvendig med ur på det jeg kaller for "vanlige p-plasser", altså uten underskilt/tidsbegrensning.

Er det noen overordnede regler som sier at man feks aldri kan parkere på en offentlig p-plass i mer enn 24t? Det går jo an å betale for å stå flere dager vil jeg anta (har aldri forsøkt dette på offentlig parkering)?

Gratisparkering med tidsbegrensning har vel alltid et underskilt med bilde sv urskive...

Forskriften jeg henviser til: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1993-10-01-921
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

#703
Som sagt så har du rett. Det er bare ved tidsbegrensning. Men tidsbegrensning kan stå på skilt ved innkjøringen til et område eller på parkeringsautomaten.
Pleier ikke være vanskelig å finne ut. På noen parkeringsplasser er lading gratis, men du kan står maks x timer. Da trenger du også ur. + andre varianter.
I Bergen var det er lite parkeringshus der kun elbilplassene hadde maks 2 timer parkering gratis. Det stod bare på et lite skilt på veggen...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Ja jeg skal være ekstra på vakt de første gangene jeg parkerer... Uansett så løser mye av dette seg selv ved å investere i et parkeringsur. Naturligvis må man uansett finne ut hvor lenge man kan stå der...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA