Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

+ bruker BMW sin parkeringsassistent app, så husker du å gå tilbake + hvor bilen er parkert  ;D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Smart!

Hvorfor er det så "lang" leveringstid på bilen..... :p
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Sitat fra: Anterialis på torsdag 09. april 2015, klokken 18:13
Smart!

Hvorfor er det så "lang" leveringstid på bilen..... :p
Fordi det er så mange spørsmål en må finne svar på før en får bilen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

moonbuggy

Sitat fra: LMOR på torsdag 09. april 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Anterialis på torsdag 09. april 2015, klokken 18:13
Smart!

Hvorfor er det så "lang" leveringstid på bilen..... :p
Fordi det er så mange spørsmål en må finne svar på før en får bilen.
Det har sin bakside. Jeg produserte alle tenkelige pluggoverganger i ventetiden. Det ble en skikkelig haug til slutt. Så langt har jeg ikke brukt en eneste en. 

Anterialis

Hehe godt å høre du har vært produktiv i ventetiden i det minste ;)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

Finns det en tråd hvor det er diskutert hvilke innredninger/tiltak som bruker mest batteri/sparer mest batteri?

Feks:

Energikrevende:
- varmeapparat
- vindusviskere??
- varme i bakruten

Lite energikrevende
- radio/HiFi
- varmeseter
- ACC
- fjernlys?

Altså finnes det en liste i nogen Lunde kronologisk rekkefølge ift hva som bruker mest strøm i bilen? Så kan vi jo slå av dette først om rekkeviddeangsten slår inn... Jeg har søkt på forumet (raskt) og lest igjennom i3 manualen. Jeg finner sparetiltak, men i bruksanvisningen står det bla at varmeseter bruker mye energi, men stemmer dette? Relativt med varmeapparatet bruker det vel vesentlig mindre?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

bromm

Må si du er "frempå" vedrørende detaljer, Anterialis ;)

Jeg har et kort svar til det du spør på: kjør alltid i "ECO Pro", så har alle dine spørsmål blitt løst av seg selv ;) Man trenger ikke "priority check list" på i3 - dette har de tenkt ut for deg :)

Anterialis

#713
Hehe, jeg hadde tenkt til å legge inn en setning nederst i posten: "jeg vet bilen ikke er laget for at vi skal trenge ha disse tankene i hodet, men jeg er nysgjerrig ;) "

Jeg er helt enig med deg bromm, men dersom noen sitter på svaret ønsker jeg gjerne at det blir delt :)

EDIT: det er jo veldig kjekt å vite at varmeseter er mye mer energisparende enn å bruke varmeapparatet! Kanskje er der slik med andre ting også, som man kanskje ikke tenker på.. Eco Pro (+) reduserer/slår av både hummer og kanari..
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Det viktigste er å slå på Eco Pro som bromm sier, alt du trenger inkl. varmeseter er da aktivt, men er optimalisert for deg.

Neste er varmeapparatet, som er som du sier, det som trekker mest strøm utenom fremdrift.

Du får opp på skjermen hvor mye du kan spare.

Hvis du har noenlunde disiplin med "gassen", og minimaliserer varmeforbruket, så kjører du like greit i Comfort modus. Det skjer noe med luftstrømmene om vinteren i Eco Pro som jeg ikke har funnet ut av, som en kald trekk selv om temperaturen skal være riktig, så jeg kjører nesten kun Comfort.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Jeg bemerket også en lett ubehagelig kald luftstrøm langs mitt venstre (ytre) ben da jeg prøvekjørte i3 på motorveien i ca 0 grader. Dette var i eco pro modus.

Takk for svar!
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

leif.e.andersen.9

Spørsmål vedr. Hurtiglading Fortum mc. Donald. Beløpet ble hele 12.50 kr .. På faktura fra Fortum sto det 12.50 så sto det 12.50 avskrevet... Så betaling var 0 kr. Hyggelig det men hvorfor?

Jorgensen

Sitat fra: Anterialis på fredag 10. april 2015, klokken 11:56
Jeg bemerket også en lett ubehagelig kald luftstrøm langs mitt venstre (ytre) ben da jeg prøvekjørte i3 på motorveien i ca 0 grader. Dette var i eco pro modus.

Takk for svar!
Jeg prøver også å spare litt strøm ved å kjøre i Eco Pro, da gir bilen litt mindre respons på akselrasjoner. Jeg har  krysset av i menyen at varmeapparatet ikke skal gå i Eco-mode ved Eco Pro, og da virker varmeapparatet i bilen like bra i Eco Pro som i Comfort.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

LMOR

Sitat fra: Jorgensen på fredag 10. april 2015, klokken 14:41
Sitat fra: Anterialis på fredag 10. april 2015, klokken 11:56
Jeg bemerket også en lett ubehagelig kald luftstrøm langs mitt venstre (ytre) ben da jeg prøvekjørte i3 på motorveien i ca 0 grader. Dette var i eco pro modus.
Takk for svar!
Jeg prøver også å spare litt strøm ved å kjøre i Eco Pro, da gir bilen litt mindre respons på akselrasjoner. Jeg har  krysset av i menyen at varmeapparatet ikke skal gå i Eco-mode ved Eco Pro, og da virker varmeapparatet i bilen like bra i Eco Pro som i Comfort.
Irriterende når noen kommer med så opplagte løsninger som en ikke har tenkt på selv. Selvfølgelig er det løsningen. Skal prøve med en gang. Har tenkt meg en tur for å se om jeg kan få testet 32A lading.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

LMOR: Nettopp derfor jeg spør om ting som kan virke opplagte for andre, plutselig dukker det opp lure og enkle løsninger.. Er det ikke herlig! Akkurat slike ting jeg ønsker lære med en gang ;)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA