Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Olemann

Godt poeng.  En måte å gjøre dette på er jo at man besvarer minst ett spørsmål fra andre for hvert spørsmål man stiller selv. Slikt blir det balanse av  :)

Sitat fra: LMOR på mandag 06. april 2015, klokken 22:51
Sitat fra: Anterialis på mandag 06. april 2015, klokken 22:45
Jeg er en nysgjerrig type ;) alt jeg har spurt om tidligere kan jeg nå, og det blir mye kunnskap det ;)
Bra, da overtar du vakten etter sommeren.

Anterialis

BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

Nøkkelprofiler:
Hvilke valg kan lagres i disse profilene?

Jeg fant en beskrivelse av systemet (se link under), men den var ikke spesielt med hensyn på i3. Er det allikevel de samme valgene man har i i3? (selvfølgelig bortsett fra optioner man ikke har på i3 head up, EL seter etc)

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/driver_profile.html?source=categories&article=driver_profile
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

bromm

Sitat fra: Anterialis på tirsdag 07. april 2015, klokken 10:37
Nøkkelprofiler:
Hvilke valg kan lagres i disse profilene?
Dette er beskrevet i bruksanvisningen (s.37/38) ;) - se bilde
Legger forøvrig med link til hele bruksanvisningen, så har du den :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/20310202/2014%20BMW%20i3%20Owner%27s%20Manual.pdf

bromm

Sitat fra: Olemann på mandag 06. april 2015, klokken 22:00
Sant nok Bromm, fikk et bra tilbud på en 2015 Tesla P85, men klarte hårfint la være å slå til.....men bilder av i3'en og FINN og alt var på plass, men kom til hektene tidsnok og det blir fortsatt i3 i garasjen her i huset... :)
Får være måte på til "klassereise", fra Reva, via trilling til BMW i3, får stoppe det et par år til, trur eg...
Hehe - jeg så du hadde snust litt rundt for å bytte til TMS serru, og at dette var betinget av frykt for at fordelene ville forsvinne - så jeg følte et behov for å markere situasjonen. Tror nok du vil være fornøyd med i3'en i lang tid fremover - og slik det kan se ut nå, så vil den kunne oppgraderes med bedre batterikapasitet om noen få år også (i et rustfritt karrosseri ;) ) PS! Når det gjelder klasse, så tror jeg du allerede er på toppen, med mindre du kun tenker rekkevidde  ::)

bromm

Sitat fra: LMOR på mandag 06. april 2015, klokken 21:58
Den til venstre tror jeg elbilforeningen har tilbud på. Men den helt til høyre passer jo best til i3 (og da slipper du å spare noe på å ha elbil...). Før jeg kjøpte en slik fikk jeg en bot fordi jeg glemte å stille inn tiden, så det er ikke gratis å parkere gratis.
Jeg har den til venstre og den passer perfekt til i3 (bildene lyver - den ser mye bedre ut i virkeligheten). Denne skiva merker alltid når bilen min blir parkert (det kan være utfordring på elbiler siden det er lite vibrasjon og andre slike klokker sliter derfor litt med dette), og stiller utedisplayet til nærmeste 15min fremover i tid. Jeg kjøpte den til 349 (eller var det 399 ?) fra elbilforeningen, men nå ser jeg den koster 449,- (mulig det er for ikke-medlemmer). Uansett så er den absolutt verdt pengene - klokka justerer sommertid automatisk og er VELDIG nøyaktig (har ikke behøvd å røre den på over ett år ;) )

http://elbil.no/bli-medlem/medlemsfordeler/3434-automatisk-parkeringsur-til-din-elbil

Anterialis

Herlig! Jeg skulle kanskje spurt om link til manual / bruksanvisningen til bilen med en gang :p

Ser at man ikke får regulert utvendige speil på profilen, det var det jeg egentlig skulle hatt.. Takk for hjelpa!
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis


Sitat fra: bromm på tirsdag 07. april 2015, klokken 11:44
Sitat fra: LMOR på mandag 06. april 2015, klokken 21:58
Den til venstre tror jeg elbilforeningen har tilbud på. Men den helt til høyre passer jo best til i3 (og da slipper du å spare noe på å ha elbil...). Før jeg kjøpte en slik fikk jeg en bot fordi jeg glemte å stille inn tiden, så det er ikke gratis å parkere gratis.
Jeg har den til venstre og den passer perfekt til i3 (bildene lyver - den ser mye bedre ut i virkeligheten). Denne skiva merker alltid når bilen min blir parkert (det kan være utfordring på elbiler siden det er lite vibrasjon og andre slike klokker sliter derfor litt med dette), og stiller utedisplayet til nærmeste 15min fremover i tid. Jeg kjøpte den til 349 (eller var det 399 ?) fra elbilforeningen, men nå ser jeg den koster 449,- (mulig det er for ikke-medlemmer). Uansett så er den absolutt verdt pengene - klokka justerer sommertid automatisk og er VELDIG nøyaktig (har ikke behøvd å røre den på over ett år ;) )

http://elbil.no/bli-medlem/medlemsfordeler/3434-automatisk-parkeringsur-til-din-elbil

Du tenker på FS21 Park Mini?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

bromm

Sitat fra: Anterialis på tirsdag 07. april 2015, klokken 12:07
Du tenker på FS21 Park Mini?
Ja, riktig. Den er større enn den kan virke på bilder - det er med en monteringsplate som gjør at den blir nesten like stor som en CD-plate (jeg forstår ikke helt hvorfor de reklamerer med "markedets minste" - for den er like stor som en ordinær "papir-skive" med monteringsplaten). Her er et bilde som viser hvordan ser ut montert:

Anterialis

Supert! Så ikke så dum ut den nei :) får mørk bil så passer jo bra sånn sett!
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Olemann


Har selv manuell tidsskive, hatt i 6 år nå og funker greit, men lurer på disse nye elektroniske; Ser de er gyrobaserte - betyr det at om man åpner dørene og setter seg inn for å hente noe ut av bilen (etter at den er parkert) så vil klokken nullstilles til nytt parkeringstidspunkt?   For; gyroen kan neppe vite om bilens bevegelser skyldes kjøring eller annen manuell påvirkning? Tenker da på de som ikke er koblet til strøm og dermed kan vurdere om bilen er startet/stoppet etc.

Gatlas

Under innstilling og kart kan man velge moderne eller classic utseende på kart, jeg har prøvd begge innstillinger og ser ingen forskjell på de. Er det noen som har forskjellige utseende?
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

LMOR

Sitat fra: Gatlas på tirsdag 07. april 2015, klokken 22:24
Under innstilling og kart kan man velge moderne eller classic utseende på kart, jeg har prøvd begge innstillinger og ser ingen forskjell på de. Er det noen som har forskjellige utseende?
Det er stor forskjell. Moderne gir alt i blåtoner, men klassisk gir typiske kartfarger. Men i satelittmodus >2km er det kanskje ikke forskjell.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gatlas

Sitat fra: LMOR på tirsdag 07. april 2015, klokken 23:54
Sitat fra: Gatlas på tirsdag 07. april 2015, klokken 22:24
Under innstilling og kart kan man velge moderne eller classic utseende på kart, jeg har prøvd begge innstillinger og ser ingen forskjell på de. Er det noen som har forskjellige utseende?
Det er stor forskjell. Moderne gir alt i blåtoner, men klassisk gir typiske kartfarger. Men i satelittmodus >2km er det kanskje ikke forskjell.
Takk for svar LMOR, jeg har ikke blitt fargeblind, så da er det en feil i min bil. Det er ikke så viktig, men jeg får ta det opp neste gang jeg skal på verksted, forøvrig etter at jeg fikk rettet en del feil sist november har bilen oppført seg eksemplarisk. Et rute skift men det er ikke bilen sin feil. Nå har jeg fått en steinsprut igjen. Er front rute på I3 utsatt for mer steinsprut enn andre biler?
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Anterialis

Kan man få oppgitt status på bilen under byggingen? Feks om de har startet byggingen, hva som gjøres etc?

Obs: se posten over.
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA