Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av E-golf

Startet av Espen Hugaas Andersen, onsdag 26. februar 2014, klokken 12:47

« forrige - neste »

Epleskreller

#45
Enig, dette er ikke pent. Min var heldigvis symptomfri, parkerer bilen i luftig (stor og godt trekk) uisolert garasje. Har bruk eco-modus siste måned.

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Lille Lance

Shit, nå kommer snart Mugg-vitser i VG, Dagbladet, osv ....  :-\
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Milzit

Æsj, jeg har også mugg. >:( Bilen står i garasje med plussgrader. Skal send en mail til Skøyen...

Sualc

Tipper det bare blir mugg hos dem som har fått filt-remsen lagt på av Tesla...de som ikke har hatt noen problemer med panotaket har ikke denne filt-remsen, så da burde det heller ikke bli noe mugg...

Fikk svar av Tesla 3 minutter etter at mailen var sendt. Skal dit på torsdag, og fikk beskjed om at dette fikser de.
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

cra

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:12
Shit, nå kommer snart Mugg-vitser i VG, Dagbladet, osv ....  :-\

VG: Muggen stemning blandt Tesla-eierne
Dagbladet: Kvaliteten på Tesla må tas med en mugge salt
osv....

::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Milzit

Sitat fra: Sualc på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:15
Tipper det bare blir mugg hos dem som har fått filt-remsen lagt på av Tesla...de som ikke har hatt noen problemer med panotaket har ikke denne filt-remsen, så da burde det heller ikke bli noe mugg...

Fikk svar av Tesla 3 minutter etter at mailen var sendt. Skal dit på torsdag, og fikk beskjed om at dette fikser de.
Jeg har mugg og har ikke hatt noen problemer med taket...

laumb

Sitat fra: Sualc på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:53
Fillern, sjekket akkurat mitt soltak også...fant mugg :'(

Laumb, hvilken mailadresse sendte du bildet til? Har du hørt noe mer?


Dessverre er det "godt nytt" for meg at det er flere som også har dette.

Sendte til oslo.service@teslamotors.com om jeg husker rett.

Skal få tatt noen flere bilder av områdene rundt i dag siden de etterspurte dette. Ikke hørt mer fra "Service Advisor", kun fra "parts advisor" som ble nysgjerrig.

Jarleø

Sitat fra: Sualc på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:53
Fillern, sjekket akkurat mitt soltak også...fant mugg :'(

Laumb, hvilken mailadresse sendte du bildet til? Har du hørt noe mer?

Hvordan klarer du å få så mye fukt inne i bilen??
Jeg kjører i Bergen hvor det regner og regner og regner osv.
Men jeg har ikke sett antydning til fukt inne i bilen.
Litt dugg i tunnelen eller rett etter jeg har startet opp er det eneste !!

Skummelt
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

Inv

Synd å si det, men glad for at jeg bestilte uten soltak etter postene om mugg og lekkasjer

laumb

Da har jeg oppdatert tråden med en avstemming, siden det dessverre er flere som opplever dette.

jkirkebo

Sitat fra: laumb på tirsdag 18. februar 2014, klokken 11:04
Da har jeg oppdatert tråden med en avstemming, siden det dessverre er flere som opplever dette.

Det var antydning til det på filten min også. Tror ikke dette er en vanskelig fiks, bare å bytte filten med en gummiremse istedenfor. Filten tilbyr tydeligvis god grobunn for mugg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

Sitat fra: Milzit på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:56
Sitat fra: Sualc på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:15
Tipper det bare blir mugg hos dem som har fått filt-remsen lagt på av Tesla...de som ikke har hatt noen problemer med panotaket har ikke denne filt-remsen, så da burde det heller ikke bli noe mugg...

Fikk svar av Tesla 3 minutter etter at mailen var sendt. Skal dit på torsdag, og fikk beskjed om at dette fikser de.
Jeg har mugg og har ikke hatt noen problemer med taket...
Samme her, ante ikke at jeg (trolig) har fått denne filtbitten etterinstallert når jeg har hatt bilen inne for fiks av div. annet.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

BMW850

Sånn jeg ser det må den filtrullen ha inneholdt fuktighet og trolig sopp-sporer. De første 10 åra jeg hadde MBen trodde jeg ikke det var kupefilter i den og byttet derfor heller ikke dette. Og det var MYE kondens og fuktighet på vinterene. Aldri opplevd noe slags sopp eller mugg.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

FThorsen

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 17. februar 2014, klokken 21:29
Sitat fra: Newbee på mandag 17. februar 2014, klokken 20:41
Jeg kjørte forbi en mod S EL 25xx7 søndag, E18 retning Drammen, og reagerte på at sidevinduene så klissvåte ut. Jeg kunne nesten ikke se sjåføren inni. Mine ruter i den gamle fossilen var knusktørre.

Jeg undres om det er slik at "rekkeviddeangsten" medfører at folk ikke fyrer tilstrekkelig inne i kupeen nå på vinteren,  med de følgene at luftfuktigheten inne i bilen blir svært høy? Tror det på sikt kan medføre mye større problemer med mugg, sopp, irr og korrosjon, enn å om rekkevidden reduseres med noen km mellom hver lading.
Ikke spar på varmen om dere ikke må.

Tesla skriver selv i sine tips at man bør bruke stolvarmen isteden for varmeapparatet... Blir vel mer fukt i kupeen av dette i tillegg så settes acc på sparebluss og fukten fjernes ikke? Jeg trur og at kondensen setter seg på den kalde aluminium kanten på innsiden av soltakglasset og filten samler opp fukten , suger åt seg dette . Fukten er også utandningsluft og har sikkert høy bakterikonsentrasjon. Bare et tidsspørsmål innen flere biler melder om samme problem.

Jeg sliter til tider med å få vekk dugg fra siderutene. Dette gjelder spesielt når jeg kjører inn i parkeringshus, eller hvis bilen har stått ute og jeg setter meg inn i den fra trening. Hvis jeg broker defrost "knappen" så kjører den bare på luft foran på frontruten, ikke noe på sidevinduene, noe mine gamle biler har gjort, nettopp for å fjerne dugg på disse.
Jeg legger også merke til at når klima står på auto så går nesten all lufting til beina og lite opp.
Er dette bare meg, eller er det flere som sliter med dette? Tips for å få vekk dugg kjapt? Noen ganger har jeg måttet gå inn å sette manuelt til frontrute- og midtventiler samt skru opp vifta..
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA